Nederlandse telecomproviders waarschuwen de ING Bank als klanten een nieuwe simkaart krijgen of aanschaffen, om zo identiteitsfraude te voorkomen. Dat beweert de bank tegenover GeenStijl. "ING wil haar klanten graag tegen identiteitsfraude en eventuele schade als gevolg hiervan beschermen. Om misbruik te voorkomen hebben de telecom-providers in samenspraak met de ING besloten om enkele gegevens te verstrekken, aldus een woordvoerder.
Het zou dan om het mobiele nummer, de datum en tijdstip van activatie van de nieuwe simkaart gaan. Vervolgens wordt dan voor 48 uur de mogelijkheid tot internetbankieren geblokkeerd, zodat er volgens de bank geen frauduleuze transacties kunnen plaatsvinden.
Vraag
Ook op het forum van Security.nl was een vraag verschenen van een ING-klant, die wilde weten hoe de bank wist dat hij een nieuwe simkaart had. Zonder dat er contact was geweest met de bank, werd hij ook geblokeerd. De supportafdeling van T-Mobile beweerde eerst nog dat er geen gegevens worden verstrekt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.