Door indy2000, zaterdag:
Ik heb uitgevonden dat ik hem ook in fabrieks instelling kan terug zetten maar kom er nu achter dat me DVD het niet doet toen ik me foto's er af wou halen ik hoor een tik elkekeer hoe weet ik of die stuk is
Door indy2000, vandaag:
Ik heb weinig verstand van mijn lap top dus die termen begrijp ik niet van jullie ,maar kwam er achter dat ik hem in fabrieks instelling terug kan zetten , maar nu schijnt me DVD het niet tedoen dus foto's op stickje gezet, hoe kom ik er achter of die DVDspeler stuk is , gebruik hem bijna nooit .Mijn lap top is pas 3 jaar oud
Fijn dat je hebt ontdekt hoe je je laptop kunt terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Dat is de "recovery" die eerder werd genoemd in de reacties.
Of de dvd-drive defect is, dat lijkt me eenvoudig te testen door (1.) een schijfje in te leggen en te zien of wordt aangeboden dat af te spelen, of zo nodig (2.) via Windows Verkenner (wanneer ik aanneem dat je Windows als besturingssysteem hebt) de dvd-drive (met schijfje erin) te benaderen en te zien of er wat af te spelen valt.
Wordt niets afgespeeld, of je dvd-drive (met schijfje erin) niet gevonden in Windows Verkenner, controleer dan (3.) of de dvd-drive wel wordt weergegeven in Apparaatbeheer (vind je via Menu Start, zoekvak, Apparaatbeheer), onder Schijfstations.
Ontbreekt de dvd-drive ook daar, dan is die mogelijk om een of andere reden niet meer geïnstalleerd, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk dan een 'gewoon' defect, werkelijk kapot.
Dit heeft overigens weinig meer met de doelgebieden van Security.nl te maken.
En gezien het feit dat je de recovery hebt kunnen uitvoeren zonder schijfje, en voor het veiligstellen van je bestanden gebruik hebt kunnen maken van een usb-stick, is het geen onoverkomelijke ramp dat de dvd-drive niet werkt.
Ten slotte nog dit -
Meerdere personen hebben aangegeven dat je te weinig informatie gaf om je goed te kunnen helpen.
Voldoende en duidelijke informatie geven is het minste dat je kunt doen wanneer je hulp vraagt op een forum.
En daarnaast schrijf je zeer rommelig en met allerlei taalfouten (ik wees eerder al op je foute "me laptop", maar nu ga je weer verder met "me dvd"). Sommige gebruikers vervallen alleen door een dergelijk blijk van slordigheid of onkunde al in een zekere hopeloosheid en zullen dan niet reageren.
Vraag je in het vervolg hulp, probeer dan duidelijk en secuur te zijn, dat is beslist in je eigen belang.
[wijzigingen: enkele aanvullingen ter verduidelijking]