KPN heeft klanten een brief met hun wachtwoord en e-mailadres gestuurd, tot woede van abonnees. De combinatie zou namelijk tot fraude kunnen leiden, zo meldt de Telegraaf vandaag. Naar aanleiding van de aanval op het bedrijf en het verschijnen van klantgegevens, besloot KPN de toegang tot twee miljoen webaccounts te blokkeren. Ook vroeg het klanten om hun wachtwoord te wijzigen. De wijziging zou per brief worden bevestigd.
"Iedereen die deze brief in handen krijgt, kan al mijn gegevens bij KPN inzien én veranderen of bestellingen op mijn naam doen”, aldus een klant tegen de krant. "Onbegrijpelijk", reageert een ander. "Ik krijg al jaren verkeerde post en kon nu zo in de KPN-gegevens van anderen kijken."
Brief
Vanaf zondag stopt KPN met het versturen van de bevestigingsbrief. "We zijn het met de kritiek van klanten eens", aldus een woordvoerder. "We gaan onze werkwijze in fasen aanpassen, want het is een omvangrijke operatie."
Wie zijn wachtwoord vergeet en opnieuw opvraagt, krijgt nog steeds het wachtwoord per brief toegestuurd, maar dan zonder e-mailadres. Inmiddels hebben 500.000 mensen na de eerste oproep hun wachtwoord gewijzigd, aldus het telecombedrijf op de eigen website.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.