Door Anoniem, Jesper, topicstarter, di.20-05-2014, 18:52 uur:
Hallo, het lukt mij niet (meer) om mijn bios wachtwoord te achterhalen van mijn Lenovo Thinkpad Edge 15.
Ik heb het internet al afgezocht maar daar word ik niet wijzer van. De support van Lenovo zelf adviseert een nieuw mobo.
Bestaat er dan echt geen andere oplossing?
Door Anoniem, 12:36 uur:
ik heb echter een reset nodig op het supervisor password.
Betreffend dat supervisor password vermeldt Levono inderdaad:
Note: Do Not Forget Your Supervisor Password! If you forget your Supervisor password, there is no way to reset your password to enter the BIOS configuration. Setting a supervisor password automatically sets the hard drive password. If you do not remember your supervisor password you must have the system serviced to have the system board and hard drive replaced. Proof of purchase is required, and this repair is not covered under the warranty.
http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?LegacyDocID=YAST-3JZS7UDe eerder door Anoniem getipte Thinkpad Hardware Maintenance Manual
http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobiles_pdf/75y4302_05.pdf,
die vermeldt eveneens:
Supervisor password
A supervisor password (SVP) protects the system information stored in the BIOS Setup Utility. The user must enter the SVP in order to get access to the BIOS Setup Utility and change the system configuration.
Attention: If the SVP has been forgotten and cannot be made available to the service technician, there is no service procedure to reset the password. The system board must be replaced for a scheduled fee.
Ik kende dit SVP systeem nog niet.
Het komt hierbij blijkbaar niet slechts aan op het resetten van het BIOS door middel van het verwijderen van het BIOS batterijtje en het spanningsvrij maken van het apparaat.
Niet zo prettig voor je.
Maar ik zie geen simpele oplossing voor je.
Overigens weet ik niet of dat erg is.
Want hoe komt het dat je je Supervisor password niet meer hebt, terwijl je had kunnen weten hoe essentieel dat is.
Daarmee komen we op het punt dat in eerdere threads regelmatig is aangestipt:
Hoe kunnen we weten dat je de rechtmatige eigenaar bent van het bettreffende apparaat?
Meehelpen een beveiliging te doorbreken terwijl we niet kunnen weten of je de rechtmatige eigenaar bent van het apparaat, dat is voor velen op Security.nl not done.
N.B.
Dat is ook waarom Levono stelt: "Proof of purchase is required."
Ik raad je daarom toch maar aan met je aankoopsbewijs contact op te nemen met Levono.
En in het vervolg níet meer zoiets als een Supervisor password in te stellen, óf zeker te stellen dat je dat password niet kunt kwijtraken.
Sterkte.