De privacy van gebruikers is één van de sterke punten van Outlook.com, aldus Microsoft dat de webmaildienst officieel heeft gelanceerd. De bètaversie van de opvolger van Hotmail verscheen afgelopen zomer. In de zes maanden sinds is het aantal gebruikers naar 60 miljoen gegroeid. De honderden miljoenen gebruikers van Hotmail zal Microsoft binnenkort automatisch gaan overzetten.
Volgens Microsoft zal Outlook.com zich vooral op het gebied van privacy onderscheiden. "Mensen de controle over hun privacy geven", was één van de uitgangspunten.
Daarnaast zou er een sterkere integratie met sociale netwerken zijn. Zo vervangt Outlook.com advertenties met Facebook en Twitter-updates van vrienden. Gemiddeld zouden gebruikers van Microsoft's webmaildienst 60% minder advertenties te zien krijgen.
Campagne
Onlangs lanceerde de softwaregigant nog een reclamecampagne tegen Google en Gmail. Volgens Microsoft zou Google de e-mail van Gmail-gebruikers lezen.
"En er is geen manier om deze schending van je privacy te stoppen. Outlook.com is anders, we gaan niet door je e-mail heen om advertenties te verkopen", aldus een speciaal gelanceerde website.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.