Het TRUSTe privacyzegel dat aangeeft hoe websites en bedrijven met de privacy van hun bezoekers omgaan heeft consumenten misleid, zo stelt de Amerikaanse toezichthouder FTC. Het privacyzegel wordt door TRUSTe uitgereikt aan websites die zich aan bepaalde privacyregels houden.
Van 2006 tot januari 2013 werd de hercertificering van het privacyzegel bij websites die het zegel gebruikten in meer dan 1.000 gevallen niet uitgevoerd, terwijl TRUSTe op de eigen website stelt dat gecertificeerde websites elk jaar opnieuw worden gecertificeerd. Daarnaast was TRUSTe al sinds 2008 geen non-profitorganisatie meer, maar werden bedrijven die het privacyzegel gebruikten en waarin stond dat TRUSTe een non-profit was niet verplicht dit aan te passen.
TRUSTe en de FTC hebben nu een schikking getroffen. Het bedrijf mag geen misleidende informatie over het certificeringsproces en de bedrijfsstatus meer verspreiden en moet daarnaast 200.000 dollar betalen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.