Nederlanders hebben samen met Fransen de grootste hekel aan de regels die webwinkels aan wachtwoorden stellen, zo blijkt uit onderzoek van Opinion Wat dat in opdracht van Kaspersky Lab onder meer dan 3500 Europese internetgebruikers werd uitgevoerd. Uit het onderzoek blijkt dat gemiddeld 52% van de Europeanen van plan is om via het web kerstcadeaus aan te schaffen. In Frankrijk en Nederland is dat echter 34% en 35%.
Ondanks het gemak van online winkelen vind bijna de helft van de ondervraagden (47%) dat wachtwoordregels het lastig maken om wachtwoorden te onthouden. De Fransen (53%) en Nederlanders (51%) zijn daarbij het meest negatief over de regels. Dat Europese webshoppers moeite met hun wachtwoorden hebben blijkt wel uit het feit dat 55% van de respondenten wachtwoorden eens per maand reset, terwijl 14% dit elke week doet. Acht procent moet het wachtwoord zelfs elke keer resetten als ze bij een webwinkel willen inloggen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.