Domino's Pizza heeft een GPS Tracker ontwikkeld waarmee zij hun bezorgers kunnen volgen via GPS. De werking van de GPS Driver Tracker is vergelijkbaar met de tracker die taxidienst Uber gebruikt om haar chauffeurs te kunnen volgen.
Met de nieuwe, door de 'uberfication' beweging geïnspireerde, tracker kunnen klanten van Domino’s Pizza Australië hun online bestelde pizza voortaan volgen van de pizza-oven tot aan hun eigen voordeur. Het bedrijf zelf stelt echter dat de tracker voornamelijk bedoeld is om de veiligheid bezorgers te kunnen waarborgen.
Volgens Don Meij, CEO en managing director van Domino's Group, zal de real time GPS tracker veilig rijgedrag enorm bevorderen. "We hebben de tracker inmiddels uitgeprobeerd in 50 winkels in Australië, in sommige winkels tot 18 maanden voor de lancering, en we zagen het aantal bestuurdersincidenten verminderen met 50%."
Voor de klanten zijn de voordelen voornamelijk een snellere levering en een warmere pizza. "Onze klanten kunnen hun pizza voortaan real time volgen, maar ze weten nu ook precies wie hun chauffeur is, tot zijn naam, favoriete muziek en sportteam aan toe. Het is een niveau van betrokkenheid tussen de klant en de chauffeur dat nog niet eerder vertoond is in de take away industrie”, aldus Meij.
Het is nog niet duidelijk hoe klanten geïnformeerd gaan worden als de bezorger de pizza niet, of niet op tijd, kan bezorgen. Voorlopig wordt alleen het bedrijf zelf gewaarschuwd als de bezorger voor langere tijd stopt.
De landelijke uitrol van de GPS Tracker Driver voor alle winkels in Australië en Nieuw-Zeeland is gepland op woensdag 1 juli 2015.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.