Hostingprovider Linode heeft de wachtwoorden van klanten gereset nadat onbevoegdheden mogelijk toegang tot de database met klantgegevens hebben gekregen, zo meldt het bedrijf. Onlangs voerde Linode een onderzoek uit naar drie accounts waar zonder toestemming op was ingelogd.
Daarbij werden de wachtwoorden van twee gebruikers van Linode.com op een externe machine ontdekt. "Dit suggereert dat inloggegevens van gebruikers op een gegeven moment uit onze database zijn gelezen, mogelijk offline of online", aldus de verklaring op de website van Linode. In de database bevinden zich gebruikersnamen, e-mailadressen, gehashte wachtwoorden en versleutelde 'twee-factor seeds'.
Na ontdekking van de mogelijke hack zijn de drie betrokken klanten gewaarschuwd en de wachtwoorden van alle klanten gereset. Tevens heeft Linode met een DDoS-aanval te maken. Of dezelfde partij achter de ongeautoriseerde logins en DDoS-aanval zit is nog onbekend. Linode, dat vanwege de incidenten de autoriteiten heeft ingeschakeld, heeft meer dan 400.000 klanten.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.