Door anoniem 17:46: Daarnaast heb ik wel eens een probeem bij een provider meegemaakt waardoor ik nummers in de vorm van "+0031xxxxxxxxx" en "+3131xxxxxxxxx" te zien kreeg. Deze kon ik dan ook niet terug bellen. Nummer werd wel netjes herkend door mijn telefoon omdat de meeste telefoons alleen de laatste X cijfers van het nummer matchen met je adresboek.
Inderdaad. Een
probleem bij een provider dus!!!
En dat probleem behoort door de veroorzaker van het probleem te worden opgelost.
Precies dat probleem wat jij hier noemt beste anoniem 17:46, heb ik (en waarschijnlijk vele anderen) nu dus ook last van.
Inmiddels ben ik er achter dat het waarschijnlijk Ziggo is (jawel, de provider met het
Amerikaanse moederbedrijf, dus het "land van Snowden"...) die het probleem veroorzaakt.
nl. tot nu toe veroorzaken mensen met een Ziggo-abonnement opeens nummers in de vorm van "0031xxxxxxxxx" bij mij
in de nummerherkenning, en hun telefoonnummers worden nu opeens
NIET meer door mijn vaste telefoon herkend.
Bij alle "niet-Ziggo" bellers die mij opbellen is het tot nu toe in orde, en is alles zoals ik gewend ben.
Let op: Ziggo abonnees zélf zien bij zichzelf waarschijnlijk helemaal niets bijzonders!
Het zijn
degenen die worden opgebeld door een Ziggo abonnee die er last van kunnen hebben.
Verder ben ik natuurlijk niet van plan om meer dan 100 familie vrienden en bekenden ook nog eens toe te voegen
met hun "0031" -nummer. (ze passen ook niet eens in het adresboek van mijn telefoon...)
Dus hierbij aan alle mensen die via de kabel ook een telefonie-abonnement bij Ziggo hebben:jullie lopen risico dat een aantal mensen niet meer opneemt als jullie ze opbellen,
omdat ze het ongewone 0031-nummer in hun nummerherkenning niet vertrouwen, en er niet zo goed zichtbaar wordt
wie er opbelt, omdat ingeprogrammeerde nummers en namen in het telefoontoestel van degene die je hebt opgebeld dan niet meer werken.
Ik raad Ziggoabonees daarom aan om in zulke gevallen bij Ziggo te klagen.
Want volgens de informatie die ik tot nu toe heb, is Ziggo de veroorzaker,
en daarom moeten zij dit waarschijnlijk ook z.s.m. gaan oplossen.
Als iemand met vaste-lijn telefonie m.b.t. dit onderwerp nog iets anders ontdekt,
dan graag hier in deze thread a.u.b. even melden, om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van dit probleem.
T.S.