Facebook moet beter zijn best doen als het gaat om transparantie, zo stelt Mozilla naar aanleiding van berichtgeving dat de sociale netwerksite telefoonfabrikanten toegang tot de data van gebruikers gaf. "Facebook moet nog veel doen om eerlijk tegenover gebruikers te zijn en transparant te zijn over wie hun data heeft", aldus Mozillas Denelle Dixon.
Al in maart hekelde Mozilla de transparantieproblemen bij Facebook en besloot daarop het adverteren op de sociale netwerksite te staken. "Ondanks een hoorzitting voor het congres en grote pr-campagnes moet Facebook deze problemen nog steeds klaarblijkelijk oplossen", gaat Dixon verder. Facebook stelde in een reactie op de berichtgeving dat het contracten met de fabrikanten had gesloten om misbruik tegen te gaan.
"Hoewel die contracten belangrijk zijn, nemen ze niet de noodzaak weg om transparant tegenover gebruikers te zijn en hen controle te geven. Door iets anders te beweren, zoals Facebook hier heeft gedaan, laat zien dat het bedrijf nog steeds veel heeft te leren", besluit Dixon.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.