Door Anoniem: Nee, het punt is niet om het toe te staan maar om te erkennen dat overtreding van regels niet volledig te voorkomen is. Je wilt toch niet met droge ogen beweren dat verkeersovertredingen niet voorkomen omdat ze niet mogen? De praktijk is dat ze wel voorkomen. Het zou erg onverstandig zijn om dat te negeren.
Ik zeg niet dat de overtredingen niet voorkomen. Ik zeg dat je de betreffende bestuurder die overtreding begaat moet aanpakken. Dat is niet:
- wegeigenaar omdat die zo'n mooie weg had dat je wel ver boven de 130 kon waar uitdrukkelijk 70 is aangegeven
- De autofabrikant omdat die zo'n mooie ding heeft dat je wel 240 op die plek moet rijden ongeacht andere weggebruikers voetgangers en anderen .
De goede situatie is wettelijk beschreven dan moet er ook invulling aan gegeven worden.
Die invulling wordt gegeven door op te treden bij een overtreding, als die opgemerkt wordt. Niet door te doen alsof de overtreding niet voor kan komen.
De overtreding is zeer duidelijk: onvoldoende controleren of persoon en bsn bij elkaar horen. Dat probleem hoort niet bij:
- Het slachtoffer waarvan het bsn onjuist gebruikt is. Zie de zaak "Kevin Goes"
- De tussenliggende instanties die geen mogelijkheid tot een gedegen controle hebben.
(tonen van een papieren kopie "vodje" id kaart is geen bewijs.)
Als jij ooit rijlessen hebt gehad, of zelfs maar verkeersles op de lagere school, dan heb je geleerd dat je rekening moet houden met de fouten die anderen maken.
In de verkeerswet is nergens opgenomen dat je schade ten allen tijde moet zien te voorkomen. Staat wel bij vaarregels.
Bij wetgeving rond BSN en privacy is dat niet anders. Niet alles gaat goed, je gaat ook niet voor elkaar krijgen dat alles goed gaat, en dus houd je daar rekening mee. En dus stelt de wetgever in artikel 12 Wabb dat het BSN altijd geverifieerd moet worden én erkent hij dat ondanks het bestaan van die regel dat niet altijd goed zal gaan in de praktijk.
Dat is iets wat BZK RVIG ontkend ze dragen uit dat het weten van een BSN tot identiteitsfraude leidt. Ze volgen NIET de wet. Zouden ze dat wel doen dan zouden de gebruikers met een BSN verwerking er op wijzen dat er gedegen controle moet plaatsvinden.
De AP handelt in overeenstemming daarmee. Dat levert geen tegenstrijdigheid op, dat getuigt van realiteitszin. Die realiteitszin lijkt bij jou te ontbreken.
De realiteit is dat het AP net zo fout zit als BZK RVIG met het de schuld verleggen naar de slachtoffers en niet naar de daders en veroorzakers. Als veroorzakers de (verkeers)hufters die uit gemak zich niet aan de vereiste controles houden.
Je ontkent de wet Wabb artikel 12 gelukkig niet..
Voor verkeerszaken: bij ongelukken waar de dader niet achterhaald kan worden is er voor het verkeer een waarborgfonds.
Waar is dat waarborgfonds voor slachtoffers identiteitsdiefstal waar de dader (nog) niet achterhaald is.?
Als je staat te wijzen waar buit te halen is voor dieven. Als je oproept tot plundering dan wel rellen dan is de medeschuldigheid zeer duidelijk. Laakbaar door niet handhaven en ooke het faciliteren voor het niet handhaven is voor mij net zo goed medeschuldigheid.
https://www.rug.nl/research/portal/files/13141234/1919_volledige_tekst_tcm44_303993.pdf"‘3.3. Blijkens de wetsgeschiedenis kan een rechtspersoon (in de zin van art. 51 Sr) worden aangemerkt als dader van een strafbaar feit indien de desbetreffende gedraging redelijkerwijs aan hem kan worden toegerekend. Ook in de rechtspraak is die toerekening erkend als grondslag voor het daderschap van de rechtspersoon (vgl. onder meer HR 23 februari 1993, NJ 1993, 605 en HR 13 november 2001, NJ 2002, 219)."
Wil je zeggen dat dat niet reëel is of komt het je nu net niet goed uit?