Privacy - Wat niemand over je mag weten

Hardware bugs zoeken (spionage apparatuur in huis)

18-02-2019, 14:52 door relevant2day, 35 reacties
Zeer serieuze vraag:

Wij vragen ons af waar in huis de afluister apparatuur is verstopt. We hebben al een apparatuur geleend om te sweepen maar het gaat niet via radio, we hebben zelfs de deuren nagekeken op holtes.

Zijn er standaard werkwijzen? Het gaat niet om een spy-wandklok of een spy-adapter van de spyshop en dit soort commercieel verkrijgbare consumenten producten.

Weet iemand waar ze tegenwoordig apparatuur verstoppen in huis en in auto's (trackers) dus niet de voor de hand liggende bumper optie die iedereen kent van films? Wat de auto betreft, gegeven iemand 5 uur beschikking had tot de onbewaakte auto.

Welke tactieken gebruiken ze en waar kan op gelet worden bij het vinden van hardware bugs zonder peperdure apparatuur of het inhuren van een spionnendienst/bureau? Er zijn geen afwijktende RF signatures in het bereik van 1mhz-2ghz.

Zouden ze bij veiligheidsbewuste personen niet gewoon via de buren tappen (een muur microfoon die meterdikke beton aankan, gekoppeld aan een 3g sim module?)
Reacties (35)
18-02-2019, 14:56 door Anoniem
ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...
18-02-2019, 15:18 door Tha Cleaner - Bijgewerkt: 18-02-2019, 15:19
Door relevant2day: Zeer serieuze vraag:
Even een serieuze vraag terug.... Waarop baseer je deze gedachte? Ik zou namelijk professionele hulp zoeken, maar dan niet op technisch vlak. Eerder geestelijk.

Wij vragen ons af waar in huis de afluister apparatuur is verstopt. We hebben al een apparatuur geleend om te sweepen maar het gaat niet via radio, we hebben zelfs de deuren nagekeken op holtes.
Wij vragen ons ook af, of je niet eerst eens ergens anders een gesprek of onderzoek zou moeten doen. De GGZ zou een hele goede zijn om daar eerst eens te gaan informeren.

Zijn er standaard werkwijzen? Het gaat niet om een spy-wandklok of een spy-adapter van de spyshop en dit soort commercieel verkrijgbare consumenten producten.
Afgezien je aluminium hoedjes syndroom, waarom denk je dat je hiervan last hebt. Komt het door het witte busje wat in de straat staat, of denk je dat je met overheids afluister apparatuur te maken hebt.

[quot]Weet iemand waar ze tegenwoordig apparatuur verstoppen in huis en in auto's (trackers) dus niet de voor de hand liggende bumper optie die iedereen kent van films? Wat de auto betreft, gegeven iemand 5 uur beschikking had tot de onbewaakte auto.[/quote]Kan natuurlijk overal zijn.

Welke tactieken gebruiken ze en waar kan op gelet worden bij het vinden van hardware bugs zonder peperdure apparatuur of het inhuren van een spionnendienst/bureau?
Kan van alles zijn. Hoe ver wil je gaan, en hoeveel geld mag het kosten.

Er zijn geen afwijktende RF signatures in het bereik van 1mhz-2ghz.
Misschien de meest logische beantwoordelijk, dat er niets is?

Zouden ze bij veiligheidsbewuste personen niet gewoon via de buren tappen (een muur microfoon die meterdikke beton aankan, gekoppeld aan een 3g sim module?)
Waarom denk je er last van te hebben, afgezien misschien dat het hele issue tussen je oren zit. Wat de meest logische gedachte zal zijn. Je wordt namelijk niet zomaar afgeluisterd, zowel door een particulier als een overheid of door wie dan ook.

Daarnaast zijn er mogelijkheden genoeg als men het wel zou willen doen. Maar nogmaals dit moet niet zo maar voor en zou een echte uitzondering zijn. Kan het natuurlijk, maar de kans dat het helemaal niet zo is, is veel echt veeeeeeeeeeeeel groter.
18-02-2019, 15:26 door MathFox
Heb je een smartphone?

Bevat alle hardware (microfoon, camera, gps en netwerkverbinding) om iemand te volgen.
18-02-2019, 16:34 door Anoniem
En hoe zijn ze in huis gekomen om die spullen te verstoppen? Dan had er toch ingebroken moeten zijn?

En wat MathFox al zegt: de smartphone is het meest ideale afsluiter apparaat, volgt je overal, niet alleen thuis.
18-02-2019, 18:59 door Anoniem
Door Anoniem: ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...

Er wordt hier een interessante vraag gesteld over techniek. Een vraag waar ik zelf ook wel oor naar heb.

Dit soort reacties laten het niveau van binnen/buitenlandse staats- en bedrijfstrollen zien en het roept alleen maar meer vragen op.... vragen die vroeg of laat toch beantwoord gaan worden. Vroeger is altijd beter.

Ik heb zelf een bugsweeper en die checkt op Bluetooth, WiFi, GSM, FM/AM frequenties. Zo kan de gebruiker zien of de telefoon die "uit" staat toch stiekem geen Bluetooth verbinding heeft (dit was wel het geval, tot op heden onverklaarbaar).

Informatie over modus operandi en bugtracking is altijd welkom.... als ze je naar de psycholoog doorverwijzen is er misschien meer aan de hand en wordt je internet misschien getapt. Blijf safe.
18-02-2019, 19:12 door Anoniem
Als je een smartphone hebt dan wordt je daarmee gevolgd. Heb je die niet en ben je getarget dan zullen andere middelen ingezet worden. Van de smartphone is bekend dat iedereen via big data en algoritmen geprofileerd wordt. Als u zich daaraan probeert te ontrekken, ander verhaal. Denk ik.

Wel grappig dat er een technische vraag gesteld wordt over voor de hand liggende plaatsen van apparatuur en er reacties komen dat het tussen de oren zit. Er is schijnbaar een agenda in de "Security community" om andere mensen in de security op een dwaalspoor te zetten of voor gek uit te maken bij een legitieme vraag.

Ik weet alleen dit: analoge bugs die op radiobanden werken zijn toch iets van de Koude Oorlog. Die spyshop trackers werken dus alleen tegen spyshop bugs. Ik heb geen idee wat een professionele spion gebruikt. Misschien kun je eens in de catalogussen van bedrijven die producten leveren als vertrekpunt.

Er is niets mis met een dosis achterdocht tegenwoordig. Zelfs de overheid en de media neemt zich in toenemende mate zorgen over dit soort praktijken. Misschien kan jouw bedrijf een cursus verzorgen als het om bedrijfsspionage gaat.
18-02-2019, 19:18 door Anoniem
Door Anoniem: En hoe zijn ze in huis gekomen om die spullen te verstoppen? Dan had er toch ingebroken moeten zijn?

En wat MathFox al zegt: de smartphone is het meest ideale afsluiter apparaat, volgt je overal, niet alleen thuis.

In een huis komen is makkelijk. Ga je nooit op vakantie? De meeste mensen werken overdag, 8 uur weg, etc.

Op de sites van bugsweep diensten (er zitten er een paar in Nederland dus er is vraag naar, even Googelen) staan afbeeldingen van bugs dus blijkbaar vinden ze wel dingen bij hun klanten. Of lichten deze bedrijven ons op met zo'n "etalage" op internet?

Ik ben ook op zoek naar informatie. Je kunt ook mij naar de GGZ doorverwijzen maar dat heeft een terugslag denk ik.

PS. Als ik iets vind hou ik dat gewoon stiekem voor mezelf. Nieuwe gadgets zijn altijd fijn.
18-02-2019, 20:07 door Anoniem
Door Anoniem: ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...

Ik snap je frustratie niet. Waarom afgeven op mensen die legiteme vragen stellen. Die psycholoog kun je zelf ook gebruiken, of een psychotherapeut om precies te zijn. Ze geven ook cursussen in sociale omgang. #sockpuppet
18-02-2019, 20:24 door Anoniem
Door Tha Cleaner:
Zouden ze bij veiligheidsbewuste personen niet gewoon via de buren tappen (een muur microfoon die meterdikke beton aankan, gekoppeld aan een 3g sim module?)
Waarom denk je er last van te hebben, afgezien misschien dat het hele issue tussen je oren zit. Wat de meest logische gedachte zal zijn. Je wordt namelijk niet zomaar afgeluisterd, zowel door een particulier als een overheid of door wie dan ook.

Hoe bijzonder moet je zijn? https://www.bitsoffreedom.nl/2016/02/17/tapstatistieken-van-de-geheime-diensten/

Het aantal AIVD taps is gering. Als dit de jihadisten zijn, waar zijn dan de duizenden diplomaten van allerlei ambassades, en eigen personeel? We zijn wel naief he met al dat vertrouwen in deze mensen. Wat de AIVD doet interesseert mij niet.
Zo bijzonder ben ik niet en de topic opener vast ook niet.

Welke andere (politie) diensten zijn er nog actief in Nederland? Andere mogendheden? Een boze ex? Een spionerende buur? Er is veel mogelijk. Meisjes van 15 worden bespioneerd door vreemden op internet. Misschien moet iedereen maar een pilletje nemen volgens sommigen want er is niets aan de hand en deze site is eigenlijk overbodig.


Daarnaast zijn er mogelijkheden genoeg als men het wel zou willen doen. Maar nogmaals dit moet niet zo maar voor en zou een echte uitzondering zijn. Kan het natuurlijk, maar de kans dat het helemaal niet zo is, is veel echt veeeeeeeeeeeeel groter.

Wat voor mogelijkheden, heb je voorbeelden? Hints in de goede directie voor de topic opener. In plaats van (wel erg opvalllende) ad hominem aanvallen zou een link naar sites van hardware fabrikanten veel constructiever zijn. De topic starter kan ook zelf googelen maar delegeerde zijn vraag naar een plaats waar vermeende security specialisten zitten. Over het niveau van sommige reacties zal ik maar niets zeggen.

Van hardware bugs heb ik geen verstand dus ik kan u niet helpen.
18-02-2019, 23:07 door Anoniem
Door Anoniem: ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...

Marx likt zijn handen af bij deze reacties.
19-02-2019, 00:48 door Anoniem
Nou vooruit. Nog maar een verhaaltje uit de ouwe doos dan.

De Amerikaanse ambassade in Moskou werd lang geleden afgeluisterd. De Amerikanen wisten dat (want op een gegeven moment merk je gewoon dat anderen dingen weten die ze niet konden weten). Heel de keet ondersteboven. Alles gesweept, gescand, nieuwe meubels erin, noem maar op.

Op een gegeven moment kwamen ze erachter. De Russische contraspionage had een laser op hun raam gericht. Dat was toen dure spullen. (Sinds de eerste CD speler kan iedereen lasers kopen voor 50 cent, maar toen zeker nog niet!). De weerkaatsing van de laser op het raam vingen ze op. En daarmee konden ze alle gesprekken binnen afluisteren. Zonder ooit maar ingebroken te hoeven hebben, of iets naar binnen gesmokkeld te hebben. Ze hoefden er niet eens voor door de straat gelopen te hebben. De kleine trillingen die het geluid binnen in de ruimte op het raam veroorzaakten waren met een laser af te luisteren.

De techniek wordt trouwens nog steeds gebruikt. Zelfs vanaf zee, en gericht op elk zichtbaar raam vanaf het bootje met goeie spullen. Koptelefoon op, en luisteren. Je kijkt zelf naar je mooie zeezicht, en ziet ergens een stipje drijven. Het zullen wel weer vissers zijn, denk je dan.

De Russen waren wel heel slim. Ik denk dat het zo in de jaren 70 of 80 speelde. Maar kan ook zomaar al jaren 60 zijn geweest. Voor die tijd zo slim, dat je het bijna lullig vindt voor de bedenker dat het uiteindelijk toch uitkwam.

Voor afluisteren hoef je niet noodzakelijk binnen te zijn. En het kan nòg goedkoper ook. Nog vroegerder zette men, om te horen waar de buren over praatten, gewoon een glas tegen de muur, en dan het oor erop. Door de klankkast van het glas was ook alles prima te volgen. Die hele ouwe is nog steeds niet verboden ook, want je mag nog steeds in je eigen huis met een glas tegen de muur zitten.

Geluid brengt de lucht in trilling, en daarmee trilt alles wat met die trillingen in aanraking komt, vrolijk mee. Je kunt het zelfs versterken door het resonantie principe. Zoals de richtmicrofoon werkt. De goeie met een parabool schotel, de antieke met resonantiebuizen. Het enige wat je nodig hebt om af te luisteren is ergens die (versterkte) trilling op te vangen.

Sinds die eigenlijk echt wel briljante laser truuk van de Russen is de techniek veel verder gevorderd. Je hoort ministers en AIVD's wel af en toe klagen wat ze allemaal vervelend vinden. Encryptie en zo. Maar welke andere spullen ze in de kast hebben liggen, daar hoor je ze nooit over natuurlijk. Vooral omdat we voorlopig nog niet in staat zijn om een ge-encrypt face to face gesprek te hebben.

Om een gesprek op te vangen hoef je echt niet bij iemand binnen te zitten. Die Russen zetten toen al acht gebouwen verderop de laser aan, en klaar was Igor. Met nieuwe techniek, en de eeuwige vindrijkheid van de mens, kunnen er best nog wat slimme kunstjes bijgekomen zijn tegenwoordig. Want volgens mij kun je ook lasers vanuit satellieten schieten. Maar of het gebeurt, geen idee. Het zou wat aluhoedjes worden allemaal.
19-02-2019, 08:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...

Ik snap je frustratie niet. Waarom afgeven op mensen die legiteme vragen stellen. Die psycholoog kun je zelf ook gebruiken, of een psychotherapeut om precies te zijn. Ze geven ook cursussen in sociale omgang. #sockpuppet

(De opmerking met 'psycholoog' er in kwam niet van mij, voor de duidelijkheid)

Ik zou de opmerking niet onder frustratie scharen. Eerder een bepaalde gedachte, wellicht een onderbuikgevoel? Ik had namelijk dezelfde gedachte toen ik de post las. Soortgelijk 'geval' heb ik namelijk van dichtbij meegemaakt met een hele goede vriend van mij; hij dacht dat hij gevolgd werd, dat er met zijn computer gerommeld was... Uiteindelijke diagnose door de medische instanties was een psychose. Iets waar ik in die tijd ook steeds meer aan begon te denken, omdat de situatie volledig uit de hand dreigde te lopen. Ik heb nog voorgesteld (na zijn computer meerdere malen volledig door te zoeken, te scannen etc., niets gevonden en ik kan soms ook redelijk paranoide zijn) om de pc naar de politie te brengen, maar dat zag 'ie toch niet zitten.

Lang verhaal kort: dat er hier sprake is van problemen met een psychische achtergrond lijkt me aannemelijker dan dat de poster gevolgd/geobserveerd wordt, want zoals hierboven al eerder aangehaald is, is die kans voor 'gewone mensen' zeer klein. Ik ken de wereld van de (criminele) inlichtingendiensten een beetje, en dat is nou niet het eerste waar ik hier aan dacht.

Aan de topic starter: accepteer (is moeilijk, ik weet het) dat je je druk maakt om iets dat er niet is, en zoek professionele hulp als je het niet van je af kunt zetten.
19-02-2019, 10:00 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...

Ik snap je frustratie niet. Waarom afgeven op mensen die legiteme vragen stellen. Die psycholoog kun je zelf ook gebruiken, of een psychotherapeut om precies te zijn. Ze geven ook cursussen in sociale omgang. #sockpuppet

(De opmerking met 'psycholoog' er in kwam niet van mij, voor de duidelijkheid)

Ik zou de opmerking niet onder frustratie scharen. Eerder een bepaalde gedachte, wellicht een onderbuikgevoel? Ik had namelijk dezelfde gedachte toen ik de post las. Soortgelijk 'geval' heb ik namelijk van dichtbij meegemaakt met een hele goede vriend van mij; hij dacht dat hij gevolgd werd, dat er met zijn computer gerommeld was... Uiteindelijke diagnose door de medische instanties was een psychose. Iets waar ik in die tijd ook steeds meer aan begon te denken, omdat de situatie volledig uit de hand dreigde te lopen. Ik heb nog voorgesteld (na zijn computer meerdere malen volledig door te zoeken, te scannen etc., niets gevonden en ik kan soms ook redelijk paranoide zijn) om de pc naar de politie te brengen, maar dat zag 'ie toch niet zitten.

Lang verhaal kort: dat er hier sprake is van problemen met een psychische achtergrond lijkt me aannemelijker dan dat de poster gevolgd/geobserveerd wordt, want zoals hierboven al eerder aangehaald is, is die kans voor 'gewone mensen' zeer klein. Ik ken de wereld van de (criminele) inlichtingendiensten een beetje, en dat is nou niet het eerste waar ik hier aan dacht.

Aan de topic starter: accepteer (is moeilijk, ik weet het) dat je je druk maakt om iets dat er niet is, en zoek professionele hulp als je het niet van je af kunt zetten.

Ook ik heb mensen in mijn (werk en privé) omgeving meegemaakt die dachten bespioneerd en gevolgd te worden. Heel triest want een van de twee heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd. Het probleem is dat deze patiënten nooit zelf hulp zullen zoeken of hulp zullen accepteren want ze zijn er van overtuigd dat hun beleving de waarheid is en dat ze echt niets mankeren. De hele wereld is tegen hen en daar zit dan volgens hen ook het probleem. De omgeving kan/kon alleen lijdzaam toezien.
19-02-2019, 12:46 door Anoniem
@Relevant2Day Waarom denk je dat je afgeluisterd wordt? Heb je een specifiek iemand of een organisatie op het oog? Kun je daar een budget aan koppelen? Probeer met dat budget eens te shoppen en kijk wat je tegenkomt.
19-02-2019, 13:39 door Anoniem
Door Anoniem: Informatie over modus operandi en bugtracking is altijd welkom.... als ze je naar de psycholoog doorverwijzen is er misschien meer aan de hand en wordt je internet misschien getapt. Blijf safe.
Niet om het één of ander, maar als je standaard-antwoord op reacties met ongeloof is dat iedereen er op uit is om je te pakken, ben je een beetje paranoïde.

Als je interessant genoeg bent om persoonlijke aandacht aan te trekken van dit soort organisaties, kan ik me een dergelijke vraag voorstellen, maar de saaie waarheid is dat 99.999% van de bevolking niet zo interessant is.

De kans is groot dat OP geen 007 superspion is, maar zoals andere mensen hier al aangeven, mogelijk kampt met psychische problemen. Het ergste wat je kunt doen met mensen met psychische problemen, is die problemen aanwakkeren. Vandaar de suggestie om met iemand te praten. Een familielid of vriend desnoods.

@Relevant2Day: ik ga er net als de rest even vanuit dat je niet in die 0.001% valt die persoonlijke aandacht trekt van inlichtingendiensten en dergelijke organisaties. Ik raad je aan om met iemand te praten. Waanbeelden zijn niet gezond.
19-02-2019, 16:56 door spatieman
ik geloof dat meneer met zijn GSM onder zijn kussen slaapt, en zijn celletjes nu een beetje gebakken zijn.
20-02-2019, 09:04 door Tha Cleaner
Door Anoniem:Dit soort reacties laten het niveau van binnen/buitenlandse staats- en bedrijfstrollen zien en het roept alleen maar meer vragen op.... vragen die vroeg of laat toch beantwoord gaan worden. Vroeger is altijd beter.
Dat heeft er ook mee te maken, dat een psycholoog of een GGZ een veel beter advies kan even over deze problemen. Bijna alle problemen zitten bijna altijd in een hoofd en niet in de techniek.

Ik heb zelf een bugsweeper en die checkt op Bluetooth, WiFi, GSM, FM/AM frequenties. Zo kan de gebruiker zien of de telefoon die "uit" staat toch stiekem geen Bluetooth verbinding heeft (dit was wel het geval, tot op heden onverklaarbaar).
En hoe vaak heeft die al een binnen/buitenlandse staats- en bedrijfs hacker gevonden?

als ze je naar de psycholoog doorverwijzen is er misschien meer aan de hand en wordt je internet misschien getapt. Blijf safe.
Kan is veel groter dat een psycholoog een betere kijk er op heeft.

Door Anoniem:
Door Tha Cleaner:
Zouden ze bij veiligheidsbewuste personen niet gewoon via de buren tappen (een muur microfoon die meterdikke beton aankan, gekoppeld aan een 3g sim module?)
Waarom denk je er last van te hebben, afgezien misschien dat het hele issue tussen je oren zit. Wat de meest logische gedachte zal zijn. Je wordt namelijk niet zomaar afgeluisterd, zowel door een particulier als een overheid of door wie dan ook.

Hoe bijzonder moet je zijn? https://www.bitsoffreedom.nl/2016/02/17/tapstatistieken-van-de-geheime-diensten/
Een betrekkelijk laag aantal. Dit zal tegenwoordig wel een stuk hoger zijn, wegens alle dreigingen tegenwoordig.Maar de kans op een hartaanval is nog altijd veel groter.

Welke andere (politie) diensten zijn er nog actief in Nederland? Andere mogendheden? Een boze ex? Een spionerende buur? Er is veel mogelijk. Meisjes van 15 worden bespioneerd door vreemden op internet. Misschien moet iedereen maar een pilletje nemen volgens sommigen want er is niets aan de hand en deze site is eigenlijk overbodig.
Dat is weer wat anders. Meisjes worden meestal niet door hardware bugs bespioneerd. Een boze ex kan, maar of die met hardware bugs aan de slag gaat, gaat ook wat ver.
De kans dat een pilletje TS zijn probleem oplost, die kans is veel groter.
20-02-2019, 11:15 door Anoniem
Waarom iemand denkt zijn huis te willen sweepen moet die persoon zelf weten. Het is niet aan een ander daar een oordeel over te vellen.

Maar ik wil wel even een brain teaser erin gooien. Je huis sweepen kan natuurlijk altijd. Maar hoe wil jij je beschermen tegen bv richt microfoons en telelenzen?
20-02-2019, 16:23 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom iemand denkt zijn huis te willen sweepen moet die persoon zelf weten. Het is niet aan een ander daar een oordeel over te vellen.

Maar ik wil wel even een brain teaser erin gooien. Je huis sweepen kan natuurlijk altijd. Maar hoe wil jij je beschermen tegen bv richt microfoons en telelenzen?

Je vergeet de liplezers!
20-02-2019, 16:29 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom iemand denkt zijn huis te willen sweepen moet die persoon zelf weten. Het is niet aan een ander daar een oordeel over te vellen.
Is het dan wel aan jou om te beoordelen waar iemand anders wel of niet een oordeel over mag vellen? Het is immers een vrij land.

Als iemand duidelijke signalen afgeeft dat hij psychische problemen heeft, dan mag je die persoon absoluut het advies geven om eens een keer met iemand te praten.
21-02-2019, 01:14 door Anoniem
In elke hoek van de computerkamer een cactus plaatsen.
21-02-2019, 12:18 door Anoniem
Door Anoniem: [...] Je huis sweepen kan natuurlijk altijd. Maar hoe wil jij je beschermen tegen bv richt microfoons en telelenzen?

Door je gewoon aan de wet- en regelgeving te houden en het fatsoen te bewaren? Niet inlaten met zaken die het daglicht niet gedragen? Het is maar een suggestie. Het kan heel goed werken tegen ongewenste richtmicrofoons en telelenzen.
21-02-2019, 22:50 door Anoniem
Door Tha Cleaner:
Door relevant2day: Zeer serieuze vraag:
Even een serieuze vraag terug.... Waarop baseer je deze gedachte? Ik zou namelijk professionele hulp zoeken, maar dan niet op technisch vlak. Eerder geestelijk.


Als je denkt dat je afgeluisterd wordt ben je paranoide en dat is een behandelbare geestesziekte. Een buitenlandse vriend zei laatst dat de meeste Nederlanders laten hun gordjinen open laten en vond dat vreemd. Ik zei "als je niks te verbergen hebt".

Geen verkeerde comments op internet of hier schrijven helpt ook. Maak een Twitter en Facebook aan en zet elke dag online wat je bezig houdt... je moet je niet verstoppen. Denk ik.
21-02-2019, 23:06 door Anoniem
Oke en nu ff serieus:

Als ik alles wat hier gezegd wordt zie ik dat er twee dingen fout gaan:

1. De persoon die de dingen aankaart geeft te weinig info over het hoe en waarom van zijn/haar post.
2. Mensen springen dien gevolgen gelijk in de oordeel/veroordeel modus van het zal wel een gekkie zijn.

Ik zie dit als een totale onzin post, waarom? Omdat er hier nu twee partijen zijn die totaal langs elkaar heen aan het
lullen zijn terwijl niemand weet waar het feitelijk om gaat.
22-02-2019, 13:35 door Anoniem
Door Anoniem:Als je denkt dat je afgeluisterd wordt ben je paranoid
Onzin, een kennis van me dacht dat ook. Hij zat in de georganiseerde hennepteelt, en bij een process een paar jaar verder bleek hij ook afgeluisterd te zijn. En gevolgd ook met trackers in de auto, maar die had hij zelf al gevonden en in een trein verstopt.
22-02-2019, 15:27 door User2048
Door Anoniem:
Door Anoniem:Als je denkt dat je afgeluisterd wordt ben je paranoid
Onzin, een kennis van me dacht dat ook. Hij zat in de georganiseerde hennepteelt, en bij een process een paar jaar verder bleek hij ook afgeluisterd te zijn. En gevolgd ook met trackers in de auto, maar die had hij zelf al gevonden en in een trein verstopt.
Als je in de georganiseerde misdaad zit of anti-democratische activiteiten ontplooit, dan kun je het inderdaad verwachten. Een brave burger die stug blijft volhouden dat hij afgeluisterd wordt, ook al is er geen bewijs voor, da's een ander verhaal.
22-02-2019, 17:33 door Anoniem
Door Anoniem: Nou vooruit. Nog maar een verhaaltje uit de ouwe doos dan.
Om een gesprek op te vangen hoef je echt niet bij iemand binnen te zitten. Die Russen zetten toen al acht gebouwen verderop de laser aan, en klaar was Igor. Met nieuwe techniek, en de eeuwige vindrijkheid van de mens, kunnen er best nog wat slimme kunstjes bijgekomen zijn tegenwoordig. Want volgens mij kun je ook lasers vanuit satellieten schieten. Maar of het gebeurt, geen idee. Het zou wat aluhoedjes worden allemaal.

Leuke uitleg, ik herinner me de verhalen rond de draaischijf telefoon (die altijd aanstond) nog. Denk je privacy te hebben met een truukje door hem van de haak te leggen, heb je het alsnog niet. De BVD heeft hier dankbaar gebruik van gemaakt vroeger. Lees eens wat boeken.

Om snel radiotaps te traceren gebruik ik een Realtek dongle en GNU Radio. Radiotaps waren bekend in de Koude Oorlog en worden nu als speeltje voor leerlingen electronica gepresenteerd.

Het kan ook zijn dat mensen je iets proberen wijs te maken. Dit is mij zelf overkomen. Ik had toen het idee dat ik gevolgd werd. Dat waren geen leuke jaren. Degene die erachter zaten verwijzen mij ook doodleuk naar de psychiater. Ik heb dit helemaal van mij afgeschreven.

Inmiddels ben ik genezen van de waanbeelden en krijg ik mijn leven langzaam op de rit. Ik heb er nog behoorlijk wat van opgestoken ook, dat is persoonlijk gewin. Ik participeer ook weer in de digitale samenleving ondanks alle negativiteit over Facebook ga ik ook deze stap weer wagen inclusief de datingcarrousel. Alles komt recht.
22-02-2019, 18:01 door Anoniem
Door Anoniem: ik denk dat je beter even de psycholoog kan bellen...

Welkom in de club! ;) Ik kom bevestigen dat ook ik inmiddels genezen ben van een soort achterdocht die volgens de psychiater normaal was bij "hackers". Ik vertelde hem dat ik in IT-sec werkte (of had gewerkt) en hij maakte er meteen "hacker" van. Ik had last van mensen, entiteiten en andere onzin. Een andere psycholoog gaf toe zelf zo'n fase te hebben gehad. Bleek achteraf gewoon paddos en teveel uurtjes op Youtube in mijn geval.

De fakenews conspiracyverhalen zie ik opeens ook op TV met de "journalisten" van VICE en History channel. Alle informatie is weaponized zei de psych.
23-02-2019, 08:18 door Anoniem
Pfoehhh, dat valt niet mee
24-02-2019, 00:28 door Anoniem
Je hebt signaal jamming verf kopen en je muren verven. Zo komt er geen signaal naar buiten. Wel duur maar misschien waard voor jou.

Voor audio bugs die opnemen en verder geen signaal uitzenden kan je een ruisgenerator gebruiken. Wel vervelend voor je... een RF detector of frequentie meter zal niet helpen.

Een goedkope FBI methode om erachter te komen of er camera's in huis zijn is door een filmrol heen te kijken en met een fel knipperlicht te gebruiken zodat de lens van de camerabug dit terug kaatst en z'n locatie verraad :)

Een jammer kan ik je niet aanraden omdat deze illegaal zijn.

Ik zou je erbij kunnen helpen om de bugs op te sporen mits je in Friesland woont.
25-02-2019, 15:25 door Anoniem
Begin eens met definieren van ''ze''. Heb je te maken met criminelen ? Politie ? Anderen ? Werkwijze zal mede afhankelijk zijn van kennis en middelen van degene met wie je (mogelijk) te maken hebt ? En wat zijn de redenen, dat je vermoedt dat je wordt afgeluisterd ? Zonder iets meer toelichting is een zinnig antwoord lastig.
25-02-2019, 15:26 door Anoniem
Onzin, een kennis van me dacht dat ook. Hij zat in de georganiseerde hennepteelt, en bij een process een paar jaar verder bleek hij ook afgeluisterd te zijn. En gevolgd ook met trackers in de auto, maar die had hij zelf al gevonden en in een trein verstopt.

Dit zegt niets over de vraag of de angst bij een ander dat deze wordt afgeluisterd wel/niet terecht is. Zoals je zelf ook had kunnen verzinnen.
25-02-2019, 15:27 door Anoniem
Sweeper
https://www.bol.com/nl/p/spy-afluister-beveiliging-sweeper/9200000058403389/?suggestionType=typedsearch&bltgh=nmJLtIsTIZMTIHmYpFRKEw.1.9.ProductTitle
26-02-2019, 11:13 door Anoniem
Door Anoniem:
Onzin, een kennis van me dacht dat ook. Hij zat in de georganiseerde hennepteelt, en bij een process een paar jaar verder bleek hij ook afgeluisterd te zijn. En gevolgd ook met trackers in de auto, maar die had hij zelf al gevonden en in een trein verstopt.

Dit zegt niets over de vraag of de angst bij een ander dat deze wordt afgeluisterd wel/niet terecht is. Zoals je zelf ook had kunnen verzinnen.

Niemand wordt afgeluisterd, niemand wordt gevolgd. Inlichtingendiensten bestaan niet en alles wat ze doen is 100% transparant en in ons eigen voordeel. Natuurlijk wordt iedereen op de hoogte gebracht met een brief en excuses na 5 jaar tappen en kloppen de statistieken. Natuurlijk is het idee van meerdere inlichtingendiensten in Nederland belachelijk, setl je voor de gedachte van buitenlandse diensten met meer mensen gedwongen tot informant dan de totale ledenadministratie van de AIVD maal tien. Dat zou ondenkelijk zijn. Natuurlijk is de wereld veilig.
26-02-2019, 11:41 door Reichtstag321
Check dit:

https://www.amazon.com/INTERNATIONAL-Mini-Bug-Detector-P3-P7050/dp/B001S4EL0W

https://www.amazon.com/rfmotion-Rf-Detector-Security-Anti-Spy/dp/B07B49T23N

Multi-Signal:

https://www.amazon.com/Eilimy-Detector%EF%BC%8C-Detecting-Detector%EF%BC%88Ultra-high-Sensitivity/dp/B07DDH2DP6
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.