Door Anoniem: Door Erik van Straten: "In de praktijk zal het uitzetten van CoronaMelder voor de meeste beroepsgroepen niet nodig zijn", gaat de minister verder. Hij wijst naar de werking van de app, die pas een waarschuwing geeft als gebruikers minstens vijftien minuten in de buurt van een besmet persoon zijn geweest die dit vervolgens via de app heeft gemeld.
Eerst moesten en zouden maaltijdbezorgers deze app installeren (
https://www.security.nl/posting/670339/Ministerie+vroeg+maaltijdbezorgers+om+corona-app+te+installeren) en nu zou dat geen zin meer hebben?
Voortschrijdend inzicht of zo. Ook de dommen kunnen slim worden. We worden allemaal dom geboren.
Waar het om gaat is of men moeite doet om wat bij te leren en dommigheid af te leggen.
Ja, dommigheid afleggen moeten ze zeker doen.
Maar deze week is wel finaal duidelijk dat het geen dommigheid is.
Ze acteren puur op slechte informatie en inzichten en sturen de boel langdurig door de war.
Ze roepen dat het nodig is en ze willen de hele eerste en tweede kamer erin mee slepen.
Kijk je waar ze in de aanloop hier naartoe de afgelopen 10 jaar de hand in hadden dan zie je een hoofdzakelijk almaar escalerende uitkomst.
Deze kabinet-chef heeft - on the record - maar liefst 15 bewindlieden meegesleept en moeten laten aftreden / vevangen.
Het waren er 14 voordat de corona situatie in Februari in de media aanzwelde.
Deze minister doet tegen die achtergrond er nog een paar flinke op de instaballiteit er bovenop.
Hoofdzakelijk door met z’n club aangewende en aangemelde experts nog wel enorm dun-onderbouwde duiding van hoe ernstig het covid-19 virus ons als mensen in Nederland in werkelijkheid bedreigt als brandweer commandanten op een brand van feitelijk chemisch biologisch onvolledig ontleedde aard dol aan de slag te gaan.
Zo blijft ernstig vaag voor de meeste geregistreerde besmettingen in hoeverre per verschillende cluster-takken plaatsvinden.
Zo blijft ernstig vaag hoeveel virus deeltjes per besmetting de besmetting veroorzaakten, hetgeen nogal enorm uitmaakt voor de aard van de virulentie.
We weten nu wel, zij het niet echt dankzij de minister volksgezondheid, dat bepaalde mutaties van het covid-19 in lab opstelling via 2 signaal punten cellen bij muizen lichamen binnen kunnen dringen.
Dus per besmetting kunnen virus delen prevelente mechanismen bij lichaams-cellen van muizen overbruggen.
Ook daarbij geldt, de ene besmetting hoeft zeker de andere niet te zijn.
Vervolgens draait de minister zijn bewijsplicht dat er een crisis is - wie stelt moet bewijzen - om door die van zich af te werpen.
“Er is toch overal veel aan de hand” redenaties verklaart nog niet wat de oorsprong is voor elk van de gebeurtenissen.
Bij besmetting van een mens na replicatie van virus deeltjes doet zich een schakel van kleinschalige gebeurtenissen op cel-niveau en lichaam niveau voor.
Op lichaam niveau kan de uitkomst van de schakel van kleinschalige gebeurtenissen samenhangen - maar hoeft zeker niet rechtstreeks te zijn - met de binding van een of meerdere rechtstreeks besmetting veroorzakende virus deeltje(s).
Betreft het meerdere virus deeltjes tegelijk dan is het wel wat heftiger qua consequenties voor sommige mensen.
Zoals dr Tedross - opperhoofd van de WHO - ook al uitlegde, “het virus kan voor sommige mensen ernstigere consequenties veroorzaken.”
Dat kan je niet simpelweg claimen voor die gevallen waar het qua reconstructie op cel en lichaam niveau nogal beperkt wordt gedaan.
En dat is in Nederland op heel wat gevallen de situatie.
Er is een crisis, maar 6 maanden verder, geeft de minister zelf aan eigenlijk nog steeds niet hoe hij die goed aannemelijk kan maken.
De minister beweert namelijk ijskoud afgelopen maandag tegen de 1e kamerleden dat de wetenschappelijke bewijzen er niet om de ernst van de situatie te onderschrijven er nog niet zijn.
We zijn 6 maanden verder mind you!
Een crisis in z’n hoofd zal de minister bedoelen.
Ondertussen stuurt hij op getallen zoals de onderdanen van Stalin bij gebrek aan fijnzinnigere methoden ook deden met onwelgevallige dossiers van mensen.
Maar als je precies die maatregelen opvolgt die hem wel overtuigen - wat hij dus kennelijk bij bus chauffeurs nu vindt opgaan - dan wordt je gevrijwaard van schuld-verklaring van stout of onwelwillend gedrag dat gevaar veroorzakend zou zijn.
Wat een sinistere cirkel-verklaring past deze minister toe.
We moeten ons in dat licht der verhandelingen ook ernstig afvragen wat er wel niet kan gebeuren als deze minister zich ergens op bedenkt.
Kan en mag er momenten zijn die zouden leiden tot minder informatie omdraaiing en/of minder halsstarrige regel-neigingen?
Deze minister te paard heeft een sterke hang naar regelen van verplichtingen en wat al naar niet meer zij.
Schijnen er al echte kansen in de patronen van zijn aanpak door die kunnen leiden tot afschalen naar minder hysterie?
In zijn recent gepresenteerde routekaart namelijk niet.
In die routekaart ontbreekt elke opening voor momenten van herkaderen of herijken van gedane taxaties over de situatie.
Dat kan niet anders dat dat wel door ambtenaren op zijn ministerie onder hem elke 2 maanden gewoon wordt gedaan.
Tegelijk zegt kabinet-chef Rutte deze week zelfs dat hij nog geen goede informatie heeft voor tussentijdse evaluatie en daar mee wil wachten.
Dit kabinet spiegelt de boel wel erg raar voor.
Ze hebben zelf eerst betere informatie nodig, maar waarover dan?
Zijn ze na de week 4 in Maart 2020 dan helemaal de weg kwijt geraakt?
Dan kunnen ze toch niet met zekerheid beweren dat er spoed situatie gaande is?
Dat is alles behalve van leiding geven, dat is de boel in het honderd sturen!
En is dat domheid afleggen?
Dat is misschien wel meer onszelf bij de neus laten nemen en de regering laten leren hoe wij het voortschrijdend inzicht met z’n allen ervaren.
Tja, als dat werkelijk zo is dan snap ik ook wel dat de regering liever even nog “door leert” op nieuwe inzichten die zich nog gaan aandienen.