Bij een aanval op GoTo, het moederbedrijf van LastPass dat eerder nog bekendstond als LogMeIn, zijn ook de back-ups van klanten gestolen en de encryptiesleutel om de data te ontsleutelen. Op 30 november meldde LastPass dat een aanvaller toegang had gekregen tot een third-party cloudopslagdienst die het deelt met moederbedrijf GoTo.
De aanvaller wist met gegevens die bij een ander beveiligingsincident afgelopen augustus werden gestolen toegang tot klantgegevens te krijgen. Nu bijna twee maanden later meldt GoTo dat versleutelde back-ups van klanten van verschillende diensten zijn gestolen. Het gaat om de zakelijke communicatiettool Central, Pro, meeting-app join.me, vpn-dienst Hamachi en remote access tools RemotelyAnywhere en Pro.
Bij de aanval is ook voor een "deel van de versleutelde back-ups" de encryptiesleutel buitgemaakt, waardoor de data is te ontsleutelen. Daardoor zijn gebruikersnamen, gesalte en gehashte wachtwoorden, een deel van de multifactorauthenticatie (MFA) instellingen, productinstellingen en licentiegegevens in handen van de aanvaller gekomen.
GoTo zegt dat het op dit moment geen bewijs heeft dat ook andere GoTo-producten zijn getroffen. Naar aanleiding van de datadiefstal gaat GoTo van getroffen klanten de wachtwoorden resetten en hun MFA-instellingen opnieuw autoriseren.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.