image

KNVB wil met slimme technologie gedrag supporters voorspellen en beïnvloeden

vrijdag 29 september 2023, 09:36 door Redactie, 25 reacties
Laatst bijgewerkt: 29-09-2023, 11:39

De KNVB wil met slimme technologie het gedrag van supporters voorspellen en beïnvloeden. Daarnaast verwacht de voetbalbond dat door de komst van de digitale meldplicht die vaker zal worden opgelegd. Dat staat in een nieuw rapport met de titel 'Ons voetbal is van iedereen - Plan van aanpak 2023-2025', waarmee de voetbalbond racisme en discriminatie in voetbalstadions wil aanpakken (pdf).

Zo wil de KNVB discriminerende en kwetsende spreekkoren in stadions bestrijden met slimme technologie. Zo zijn bedrijven gevraagd om 'passende technische oplossingen' te ontwikkelen die vroegtijdig signalen en uitingen van discriminatie en racisme vastleggen. Inmiddels zijn verschillende oplossingen al getest in stadions met publiek. De oplossingen die de KNVB noemt zijn onder andere gericht op het voorspellen en beïnvloeden van het gedrag van supporters.

Een ander punt waar de slimme technologie bij moet helpen is het opschalen en valideren van persoonsgebonden toegang. "Waardoor betaald voetbalclubs precies kunnen weten wie er in hun stadion zit" (pdf).

Meldplicht

Een ander technisch onderdeel waar de KNVB veel van verwacht is de digitale meldplicht. Daarmee kan een meldplichtige aantonen dat hij zich op een bepaald tijdstip niet in een verboden gebied bevindt, bijvoorbeeld het gebied waar een voetbalstadion in ligt. "Met het ontwikkelen van deze faciliteit worden praktische en juridische bezwaren tegen het opleggen van een (fysieke) meldplicht weggenomen. De verwachting is dat de meldplicht hierdoor vaker zal worden opgelegd", aldus de voetbalbond.

Er is inmiddels gewerkt aan de ontwikkeling van een digitale meldfaciliteit. Zo is er een prototype van een app opgeleverd waarmee beveiligingstesten zijn gedaan. Er wordt nu verder onderzoek gedaan naar de technische, juridische en operationele en financiële haalbaarheid van een meldfaciliteit, onder meer door het starten van een praktijkexperiment in een aantal gemeenten. "Als alle randvoorwaarden vervuld zijn, is het doel deze faciliteit landelijk in te voeren. Er wordt op gekoerst om in 2023 nog te starten met dit experiment", zo staat in het rapport vermeld.

Reacties (25)
29-09-2023, 09:41 door Anoniem
Ik krijg een beetje een "there's an app for that" gevoel bij dit soort berichten. Niet alles is op te lossen met 'slimme techniek'. Misschien moet er gewoon eens een keer stevig gehandhaafd worden. En de kosten voor dee politie-inzet bij de KNVB neerleggen.
29-09-2023, 10:38 door Anoniem
Daar is geen slimme technologie voor nodig.
KNVB heeft tientallen jaren ervaring met het gedrag van supporters.
Of heeft KNVB decennia lang zitten slapen?
29-09-2023, 10:39 door Anoniem
Door Anoniem: Ik krijg een beetje een "there's an app for that" gevoel bij dit soort berichten. Niet alles is op te lossen met 'slimme techniek'. Misschien moet er gewoon eens een keer stevig gehandhaafd worden. En de kosten voor dee politie-inzet bij de KNVB neerleggen.
Geheel mee eens.
29-09-2023, 10:44 door Anoniem
De KNVB wil met slimme technologie het gedrag van supporters voorspellen en beïnvloeden
Wat een eng idee als dit over de gehele samenleving zal worden uitgerold, waar we al aardig naar op weg zijn.

De KNVB wil met slimme technologie het gedrag van supporters voorspellen en beïnvloeden en verwacht dat door de komst van de digitale meldplicht die vaker zal worden opgelegd.
Deze zin is een samenvoeging waarbij de eerste helft niets met de tweede te maken heeft!
bron verhelderd het: Als het digitaal aanmelden goed functioneert zal dit vaker worden opgelegd.

Maaar, wat goed dat de knvb initiatieven onderneemt om de 'foute' supporters aan te pakken, zou zelfs wel vanuit de politiek positief gezien worden en meevaren (vergunningen verlenen) voor dit doel. Met als extra agenda ... uh voordeel om dit als proeftuin te zien wat later in de gehele samenleving kan worden toegepast.
Yep, ze moeten toch wat, maar is mijn inziens onhaalbaar en schiet hun doel ver voorbij (pun intended).
Discriminerende leuzen/koren worden gebruikt om de tegenstander te intimideren en daarmee van z'n stuk te brengen en op die manier voordeel te creëren om te kunnen winnen.(dit zijn dan de niet-zo-sportieve-supporters die alleen kunnen winnen door 'vals' te spelen)
Het is een utopie om dit te willen bestrijden, iedereen discrimeert of om het in iets verminderde lading te uiten, iedereen is een xenofoob, "wat je niet kent en vreemd overkomt is niet vertrouwd en je neigt als persoon hier eerst argwanend/wantrouwend naar" , pas als je langer met 'dit' 'vreemde' te maken hebt kan je meer vertrouwen opbouwen, maar veiligheid is prio 1, veiligheid gezien dat je je eigen ik, je ego, wilt beschermen en pijn in de zin van vernedering, schaammte wilt voorkomen tbv je eigen zelfwaardering (lets call it human nature!).
&
Xenofobie in de zin, dat de één valt op blond, met blauwe ogen en de ander vindt meer symphatie met zuid-amerikaanse of aziaatische personen. Ben je hierdoor discriminerend (?), Of ben je in je leven opgegroeid in die omgeving met meer van deze mensen met dit uiterlijk, of heb je in je leven goeie ervaringen in je geheugen vastgelegd en je als persoon(lijkheid) als gewoonte vertrouwd bent om deze personen als fijn te beleven/ervaren in je nabije omgeving?

De rest van de slimme technologie die hier wordt vermeld ziet ik als verkeerde ontwikkeling, ben bang dat dit als proeftuin gaat worden gebruikt om later te kopieren naar de samenleving.

Misschien een idee om de ongewenste supportersgeluiden tegen te gaan met grote speakers die gericht staan naar deze supporters en daar dan wat gericht tegengeluid uit te knallen wat het supportersgeluid teniet doet, niet zo hard dat het gehoorschade oplevert , maar wel zo hoog of laag dat het onaangenaamd aanvoelt, een soort van noise-canceling waarbij het supportersgeluid gevangen blijft in het betreffende vak en daardoor niemand anders (ver)stoort)
29-09-2023, 10:50 door Anoniem
Volgens mij heeft de firma's Heineken/Grolsh die app al lang ontwikkeld. Die tellen fusten bier en vullen aan als dat onder een bepaalde waarde komt vullen ze de voorraad bier aan.
Het verbruik van een aantal fusten bier heeft een relatie to agressie op de tribune. (https://www.trimbos.nl/wp-content/uploads/sites/31/2021/09/dl016-infosheet-alcohol-en-agressie-in-het-uitgaansleven.pdf)

Wat een ontzettend slap verhaal van de KNVB. We gaan een app ontwikkelen. Dat is pappen en nathouden. Engeland heeft sinds de jaren 80 aangetoond dat vandalisme in te dammen is. Het is een kwestie van aanpakken en handhaven.
29-09-2023, 10:53 door Anoniem
Door Anoniem:
De KNVB wil met slimme technologie het gedrag van supporters voorspellen en beïnvloeden
Wat een eng idee als dit over de gehele samenleving zal worden uitgerold, waar we al aardig naar op weg zijn.

De KNVB wil met slimme technologie het gedrag van supporters voorspellen en beïnvloeden en verwacht dat door de komst van de digitale meldplicht die vaker zal worden opgelegd.
Deze zin is een samenvoeging waarbij de eerste helft niets met de tweede te maken heeft!
bron verhelderd het: Als het digitaal aanmelden goed functioneert zal dit vaker worden opgelegd.

Maaar, wat goed dat de knvb initiatieven onderneemt om de 'foute' supporters aan te pakken, zou zelfs wel vanuit de politiek positief gezien worden en meevaren (vergunningen verlenen) voor dit doel. Met als extra agenda ... uh voordeel om dit als proeftuin te zien wat later in de gehele samenleving kan worden toegepast.
Yep, ze moeten toch wat, maar is mijn inziens onhaalbaar en schiet hun doel ver voorbij (pun intended).
Discriminerende leuzen/koren worden gebruikt om de tegenstander te intimideren en daarmee van z'n stuk te brengen en op die manier voordeel te creëren om te kunnen winnen.(dit zijn dan de niet-zo-sportieve-supporters die alleen kunnen winnen door 'vals' te spelen)
Het is een utopie om dit te willen bestrijden, iedereen discrimeert of om het in iets verminderde lading te uiten, iedereen is een xenofoob, "wat je niet kent en vreemd overkomt is niet vertrouwd en je neigt als persoon hier eerst argwanend/wantrouwend naar" , pas als je langer met 'dit' 'vreemde' te maken hebt kan je meer vertrouwen opbouwen, maar veiligheid is prio 1, veiligheid gezien dat je je eigen ik, je ego, wilt beschermen en pijn in de zin van vernedering, schaammte wilt voorkomen tbv je eigen zelfwaardering (lets call it human nature!).
&
Xenofobie in de zin, dat de één valt op blond, met blauwe ogen en de ander vindt meer symphatie met zuid-amerikaanse of aziaatische personen. Ben je hierdoor discriminerend (?), Of ben je in je leven opgegroeid in die omgeving met meer van deze mensen met dit uiterlijk, of heb je in je leven goeie ervaringen in je geheugen vastgelegd en je als persoon(lijkheid) als gewoonte vertrouwd bent om deze personen als fijn te beleven/ervaren in je nabije omgeving?

De rest van de slimme technologie die hier wordt vermeld ziet ik als verkeerde ontwikkeling, ben bang dat dit als proeftuin gaat worden gebruikt om later te kopieren naar de samenleving.

Misschien een idee om de ongewenste supportersgeluiden tegen te gaan met grote speakers die gericht staan naar deze supporters en daar dan wat gericht tegengeluid uit te knallen wat het supportersgeluid teniet doet, niet zo hard dat het gehoorschade oplevert , maar wel zo hoog of laag dat het onaangenaamd aanvoelt, een soort van noise-canceling waarbij het supportersgeluid gevangen blijft in het betreffende vak en daardoor niemand anders (ver)stoort)

Jeuk- en niespoeder werk veel beter.
Dan kunnen nog wel wat lawaai maken, maar geen ongewenste spreekkoren meer vormen.
Of water inzetten. Met extra veel zeepsop. (om de mond mee uit te spoelen)
29-09-2023, 11:09 door Anoniem
Wat een eng idee als dit over de gehele samenleving zal worden uitgerold, waar we al aardig naar op weg zijn.
Wen er maar aan dan. Want komen doet het toch.
29-09-2023, 11:39 door Anoniem
Door Anoniem: Daar is geen slimme technologie voor nodig.
KNVB heeft tientallen jaren ervaring met het gedrag van supporters.
Of heeft KNVB decennia lang zitten slapen?

De machtsmiddelen van de KNVB zijn beperkt.
Je kunt niet iedereen fouilleren ( >70.000)
Afgezien van het feit dat Stewards e.d. ook bedreigt worden bij uitoefening van hun functie en daar de brui aangeven.
Wil U iedereen een drugstest laten doen van te voren?
Dan mag je de mensen wel 3 uur van tevoren laten “ inchecken”
Een aantal “ supporters” is tuig van de richel “ die je ook niet te hard mag aanpakken .
Zij mogen wel met stenen gooien.de politie mag niet met rubber kogels terugschieten.
De politie denkt er langzamerhand over om de ordebewaking aan de clubs over te laten omdat ze terecht hier geen zin meer in hebben omdat dit te veel mankracht.

Gezichtsherkenning mag niet omdat de privacy gekken denken dat je de mankracht genoeg hebt om iedereen zijn identiteit te verifiëren en of hij geen stadionverbod heeft.

Dus zou ik zeggen: zet technologie zo veel mogelijk in tegen dit soort TUIG!
29-09-2023, 12:00 door Anoniem
Door Anoniem:
Wat een eng idee als dit over de gehele samenleving zal worden uitgerold, waar we al aardig naar op weg zijn.
Wen er maar aan dan. Want komen doet het toch.
Ik voel me een beetje de kikker die lekker in dat warme water vertoefd, hopend dat ik nog bewust genoeg ben om tijdig er uit te jumpen (voordat het te heet wordt) en me te vermaken onder een steen ofwel ergens in een rimboe bij stam sjakazulu ofzo!
De gezegde heeft helaas een andere uitpak, maaar ik heb nu nog geen zin om dit warme badje te verlaten en te moeten gaan survivallen in basic nature:( , ben d'r veelste verwend voor!
29-09-2023, 12:41 door Anoniem
Door Anoniem: Ik krijg een beetje een "there's an app for that" gevoel bij dit soort berichten. Niet alles is op te lossen met 'slimme techniek'. Misschien moet er gewoon eens een keer stevig gehandhaafd worden. En de kosten voor dee politie-inzet bij de KNVB neerleggen.
Naar mijn mening wordt dit laatste bewust niet gedaan omdat dit
1/ inderdaad effectief zou zijn en
2/ juist daardoor het effect naar de samenleving, wat nu bestaat in de vorm van collectieve verontwaardiging over dat "die puinzooi bij voetbalsupporters wel door ons als belastingbetalers betaald moet worden" dan aan kracht zou verliezen en
3/ het er juist om gaat om die collectieve verontwaardiging te kunnen gebruiken om digitale surveillancetechnieken te kunnen introduceren.
Wanneer je mensen (zeker "brave en oppassende burgers") een digitale surveillancestaat door de strot wilt duwen dan moet je ze natuurlijk wel eerst zo ver krijgen dat ze daar de noodzaak van inzien.

Met het achterwege laten van logische en zinvolle oplossingen, zoals dat private evenementen hun beveiliging moeten kopen van de door belastingbetalers gefinancierde politie - een gedachte die gehéél conform is met de neoliberale opvatting van de "BV Nederland" - worden collectieve gevoelens van onvrede geïnstrumentaliseerd ten bate van achterliggende doeleinden, die niet gecommuniceerd worden naar de bevolking.

De meest geslaagde gevangenis is de gevangenis waar de bevolking zelf om smeekt.
Een soort "crowd control" o.b.v. groepspsychologie.
Daarvoor worden crisisachtige situaties gecreëerd resp. in stand gehouden.
29-09-2023, 15:38 door Anoniem
In essentie kan het zo een KNVB niks schelen. Daar spelen andere belangen. De rest is poppenkasterij.
29-09-2023, 16:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Daar is geen slimme technologie voor nodig.
KNVB heeft tientallen jaren ervaring met het gedrag van supporters.
Of heeft KNVB decennia lang zitten slapen?

De machtsmiddelen van de KNVB zijn beperkt.
Je kunt niet iedereen fouilleren ( >70.000)
Afgezien van het feit dat Stewards e.d. ook bedreigt worden bij uitoefening van hun functie en daar de brui aangeven.
Wil U iedereen een drugstest laten doen van te voren?
Dan mag je de mensen wel 3 uur van tevoren laten “ inchecken”
Een aantal “ supporters” is tuig van de richel “ die je ook niet te hard mag aanpakken .
Zij mogen wel met stenen gooien.de politie mag niet met rubber kogels terugschieten.
De politie denkt er langzamerhand over om de ordebewaking aan de clubs over te laten omdat ze terecht hier geen zin meer in hebben omdat dit te veel mankracht.

Gezichtsherkenning mag niet omdat de privacy gekken denken dat je de mankracht genoeg hebt om iedereen zijn identiteit te verifiëren en of hij geen stadionverbod heeft.

Dus zou ik zeggen: zet technologie zo veel mogelijk in tegen dit soort TUIG!


Technologie houdt ze ook niet mak.
Koeman vroeg zich af of we maar niet beter kunnen stoppen met het betaald voetbal in Nederland.
Ik denk zelf dat dat het beste is maar dan moeten de echte voetballiefhebbers er weer onder lijden.
29-09-2023, 16:18 door Anoniem
@ anoniem van 12:41,

Heel juist gezien. Maar grote delen van de massa leggen die verbanden,
die u als wakker-denkend mens wel ziet, niet of zijn er niet toe in staat zelfs.

En ook, toeval bestaat niet. Er gebeurt iets en dit heeft wel weer een bedoeling.

Er zijn na alles wat er in de afgelopen tijd speelde, toch veel meer mensen voor wakker geworden.
Maar te weinig om echt het verschil te kunnen maken.
Maar de illusionisten achter de schermen krijgen het wel een tikkie moeilijker.
Dat staat volgens mij vast.

Je zit op een tribune en je wilt toch geen bekertje ur*ne in je nek krijgen?
Met het bier in de man,. zit de wijsheid.... juistem.

Boos op een vegan-kroket actie van de grote wereldketen - dat vr33t ik niet, enz..
Als je je gedraagt als een krekel, ga je die ook eten.

We gaan hele rare tijden beleven zowel online als offline.

En ik zie het nog niet veranderen.
Blinde Maup, eerst zien en dan pas geloven.
29-09-2023, 16:35 door Anoniem
Door Anoniem: Ik krijg een beetje een "there's an app for that" gevoel bij dit soort berichten. Niet alles is op te lossen met 'slimme techniek'. Misschien moet er gewoon eens een keer stevig gehandhaafd worden. En de kosten voor dee politie-inzet bij de KNVB neerleggen.
Precies. Ook wordt een persoon gelijkgesteld aan zijn telefoon. Laat de telefoon thuis en je kunt toch lekker naar het stadion. Je broertje of zusje reageert wel op de meldingen.
29-09-2023, 16:54 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Daar is geen slimme technologie voor nodig.
KNVB heeft tientallen jaren ervaring met het gedrag van supporters.
Of heeft KNVB decennia lang zitten slapen?

De machtsmiddelen van de KNVB zijn beperkt.
Je kunt niet iedereen fouilleren ( >70.000)
Je kan minder mensen binnenlaten, dan hoef je er minder te fouilleren
Je kan geen alcohol schenken . Helaas heb je dan de snuivers nog niet.

Men kan heel veel doen, maar men doet het gewoon niet
29-09-2023, 18:06 door Anoniem
Het gedrag van supporters veranderen

Tja het zijn nu niet meer de mensen en de opvoeding en het milieu waar je bent opgegroeit
dat is minder relevant geworden,want de algoritmes en slimme devices en AI die beoordelen en veroordelen jou gedrag
het bezoeken van een voetbal stadion is nu veel minder aangenaam,je geeft nu
de macht aan tech-bedrijven en overheden hoe blij kun je ze maken,
nu is het te laat,ook als het nu beter zou gaan dan blijven ze
dit nieuwe beleid met algoritmes en slimme devices handhaven voor controle op het gedrag.

NLVoetbal2023
29-09-2023, 18:49 door Anoniem
Door Anoniem: Daar is geen slimme technologie voor nodig.
KNVB heeft tientallen jaren ervaring met het gedrag van supporters.
Of heeft KNVB decennia lang zitten slapen?
De KNVB is alleen een bond, die staan zelf niet met de poten in de modder maar zijn alleen de bobo's.
Het probleem van handhaving etc ligt niet bij de KNVB maar bij de clubs. Dus die doen daar de ervaring mee op.
De ene club meer dan de andere.
29-09-2023, 19:16 door Anoniem
Door Anoniem:
Precies. Ook wordt een persoon gelijkgesteld aan zijn telefoon. Laat de telefoon thuis en je kunt toch lekker naar het stadion. Je broertje of zusje reageert wel op de meldingen.
Moet je wel ook je vinger afhakken zodat broertje die op het gewenste moment op de telefoon kan leggen.
29-09-2023, 20:21 door Anoniem
Het wordt een beetje overal de online versie van een doorgezette VOG-app. Of het gaat werken - opvoeding door een AI? Ik vertrouw de inrichters van die app niet zo.

Opvoeding tot brave systeem slaafjes?
Je kunt een analoge maatschappij niet omvormen tot een digitale equivalent.

Overheden gedragen zich overal als een demolition-party,
maar wat krijgen we ervoor in de plaats?
29-09-2023, 20:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Daar is geen slimme technologie voor nodig.
KNVB heeft tientallen jaren ervaring met het gedrag van supporters.
Of heeft KNVB decennia lang zitten slapen?

De machtsmiddelen van de KNVB zijn beperkt.
Je kunt niet iedereen fouilleren ( >70.000)
Afgezien van het feit dat Stewards e.d. ook bedreigt worden bij uitoefening van hun functie en daar de brui aangeven.
Wil U iedereen een drugstest laten doen van te voren?
Dan mag je de mensen wel 3 uur van tevoren laten “ inchecken”
Een aantal “ supporters” is tuig van de richel “ die je ook niet te hard mag aanpakken .
Zij mogen wel met stenen gooien.de politie mag niet met rubber kogels terugschieten.
De politie denkt er langzamerhand over om de ordebewaking aan de clubs over te laten omdat ze terecht hier geen zin meer in hebben omdat dit te veel mankracht.

Gezichtsherkenning mag niet omdat de privacy gekken denken dat je de mankracht genoeg hebt om iedereen zijn identiteit te verifiëren en of hij geen stadionverbod heeft.

Dus zou ik zeggen: zet technologie zo veel mogelijk in tegen dit soort TUIG!


Technologie houdt ze ook niet mak.
Koeman vroeg zich af of we maar niet beter kunnen stoppen met het betaald voetbal in Nederland.
Ik denk zelf dat dat het beste is maar dan moeten de echte voetballiefhebbers er weer onder lijden.

Die kunnen dan naar de amteurwedstrijden gaan kijken. In de kou, naast het veld.
Of nog beter, zelf mee doen.
30-09-2023, 10:42 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Precies. Ook wordt een persoon gelijkgesteld aan zijn telefoon. Laat de telefoon thuis en je kunt toch lekker naar het stadion. Je broertje of zusje reageert wel op de meldingen.
Moet je wel ook je vinger afhakken zodat broertje die op het gewenste moment op de telefoon kan leggen.

Of, DIY Hacks & How To's:Developing Finger Prints with Super Glue
https://www.youtube.com/watch?v=l9Ovq4lq-9M
01-10-2023, 23:12 door Anoniem
Het zou al even schelen als alle fans voor de wedstrijd de android verplicht thuis moet laten.
Dan werkt smart immers toch niet meer? Ik laat hem steeds vaker thuis, wel zo rustig.
Beste bewijs, dat je een maatschappij niet 'smart' kunt regeren.

Als je het volk nu ook nog brood (naast de vegan kroket) of spelen af gaat pakken,
krijg je helemaal een puinberg.

Volgens mij gaat alles toch wel een beetje te drastisch.
Chaos is dan gegarandeerd en misschien wordt dat wel nagestreefd door bepaalde partijen?
02-10-2023, 15:27 door Anoniem
Een ander technisch onderdeel waar de KNVB veel van verwacht is de digitale meldplicht. Daarmee kan een meldplichtige aantonen dat hij zich op een bepaald tijdstip niet in een verboden gebied bevindt, bijvoorbeeld het gebied waar een voetbalstadion in ligt. "Met het ontwikkelen van deze faciliteit worden praktische en juridische bezwaren tegen het opleggen van een (fysieke) meldplicht weggenomen. De verwachting is dat de meldplicht hierdoor vaker zal worden opgelegd", aldus de voetbalbond.

Lol nog nooit van gps spoofing gehoord? Vrij makkelijk en mensen deden dat al voor die pokemon game ;-)

Mooi dat digitale "bewijs", als ik een moord ga plegen laat ik ook mijn smartphone thuis zodat ik kan bewijzen dat ik niet op het plaats delict was.
02-10-2023, 23:00 door Anoniem
Ja het aanpassen van de analoge wereld aan de digitale en die over ieders hoofd willen trekken,
veroorzaakt nogal wat onvoorzien. Men experimenteert er dus nog maar even lustig op los.

De onzichtbare digitale enkelband?
Hoe 'smart' toch niet echt de vertaling van heel slim hoeft te zijn.

Chaos in is chaos out, muck in is muck out. Dat veeg je niet even van het veld.

Waarom was NoScript toch zo'n verrekt goede oplossing, zelfs voor script dat nog niet eens bestond?

We doen ons best, hier, maar velen blijven roepend in de woestijn van eentjes en nulletjes.

#mijn-digitale-alter-ego
24-05-2024, 12:27 door Anoniem
Privacy International: toename van gezichtsherkenning bij sportevenementen
vrijdag 24 mei 2024, 11:18 door Redactie

https://www.security.nl/posting/842668/Privacy+International%3A+toename+van+gezichtsherkenning+bij+sport

Privacy International heeft speciaal VN-rapporteur Alexandra Xanthaki gewaarschuwd voor surveillance bij evenementen.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.