Casino- en hotelketen MGM Resorts verwacht dat de ransomware-aanval waar het laatst mee te maken kreeg het bedrijf honderd miljoen dollar zal kosten. Daarnaast zijn erbij de aanval gegevens van klanten buitgemaakt, waaronder paspoortnummers. Dat heeft MGM Resorts aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC gemeld (pdf).
Op 11 september meldde de casino- en hotelketen dat het te maken had met een 'cybersecurity-incident', waardoor het bedrijf zich genoodzaakt zag om allerlei systemen uit te schakelen. Dit raakte bijna alle aspecten van de bedrijfsvoering, waaronder reserveringssystemen, elektronische sleutelsystemen en de gokmachines bij de casino's. Gasten kregen daarop fysieke sleutels uitgedeeld. Ook het mobiel inchecken bij MGM-hotels was niet mogelijk.
Naast de 'negatieve impact' van honderd miljoen dollar kreeg MGM Resorts ook nog eens met eenmalige kosten van tien miljoen dollar te maken, dat vanwege de aanval werd uitgegeven aan consultancydiensten, juridische kosten en andere adviseurs. Desondanks verwacht de casino- en hotelketen niet dat de aanval een aanzienlijke impact op de financiële gezondheid van het bedrijf zal hebben.
Verder meldt MGM Resorts dat de aanvallers van 'sommige klanten' de persoonlijke gegevens hebben gestolen. Het gaat om klanten die voor maart 2019 gebruik hebben gemaakt van de diensten van het bedrijf. Van deze klanten zijn naam, telefoonnummer, e-mailadres, adresgegevens, geslacht, geboortedatum en kentekenbewijs gestolen. Van een 'beperkt aantal klanten' zijn ook paspoortnummers en social-securitynummers buitgemaakt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.