Internetbedrijf Cloudflare is opnieuw slachtoffer geworden van een inbraak bij authenticatieplatform Okta en roept het bedrijf op om meldingen van beveiligingsincidenten serieus te nemen. Okta biedt een platform waar wereldwijd duizenden bedrijven gebruik van maken om werknemers toegang tot systemen en applicaties te geven. Een aanvaller wist in te breken op het supportsysteem van Okta en kon zo gevoelige gegevens stelen die klanten met supportmedewerkers delen.
Met de gestolen klantgegevens, waaronder sessietokens, wist de aanvaller vervolgens in te loggen op de Okta-omgeving van Cloudflare. Het internetbedrijf ontdekte de aanval meer dan 24 uur voordat het door Okta werd geïnformeerd. Volgens Cloudflare werden twee Okta-accounts door de aanvaller gecompromitteerd. Vorig jaar kreeg Okta ook al met een inbraak te maken, waarop Cloudflare besloot om de wachtwoorden van medewerkers te resetten.
Cloudflare haalt in een analyse van de meest recente aanval uit naar Okta. Volgens Cloudflare had Okta meldingen over de aanval serieus te nemen. Okta werd voor het eerst op 2 oktober door securitybedrijf BeyondTrust ingelicht, maar de aanvallers hadden zeker nog tot en met 18 oktober toegang tot het supportsysteem. Cloudflare stelt ook dat Okta klanten tijdig over beveiligingsincidenten moet informeren en de toegang tot systemen door middel van hardwarematige beveiligingssleutels moet beveiligen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.