Telecomgigant AT&T waarschuwt dat ruim 51 miljoen voormalige en huidige klanten slachtoffer van een datalek met hun persoonsgegevens zijn geworden. In eerste instantie ontkende het bedrijf de diefstal van klantgegevens, om daarna te bevestigen dat het om de gegevens van 73 miljoen personen ging. In een datalekmelding aan de procureur-generaal van de Amerikaanse staat Maine meldt AT&T dat er 51,2 miljoen mensen zijn gedupeerd.
Het bedrijf zegt in de datalekmelding dat het op 26 maart vaststelde dat eerder die maand een dataset met klantgegevens op internet was gepubliceerd. De gelekte gegevens bestaan uit namen, e-mailadressen, adresgegevens, geboortedatum, telefoonnummers, social-securitynummer, AT&T-klantnummer en passcode. Volgens AT&T lijkt het om een dataset van 2019 en eerder te gaan. Voor klanten met een actief account heeft AT&T de passcode gereset.
Verder stelt de telecomgigant dat klanten waakzaam moeten blijven en moeten oppassen voor verdachte telefoontjes en e-mails. Daarnaast kunnen gedupeerde klanten een jaar lang kosteloos gebruik maken van een dienst die het krediet monitort en identiteitsdiefstal zou moeten detecteren. Hoe de gegevens konden worden buitgemaakt is niet vermeld.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.