image

België wil voorstel voor chatcontrole 'finetunen': één land voldoende

zaterdag 22 juni 2024, 12:53 door Redactie, 41 reacties

De Belgische regering wil het voorstel voor de invoering van chatcontrole 'finetunen' zodat het voor alle EU-lidstaten acceptabel wordt, zo laat een woordvoerder tegenover TechCrunch weten. Deze week zou er worden gestemd over een voorstel van EU-voorzitter België over chatcontrole, waarbij chatberichten van burgers worden gecontroleerd. België besloot de stemming van tafel te halen omdat er niet genoeg voorstanders waren.

"We hadden de bedoeling om tot een mandaat te komen", aldus de woordvoerder. In de laatste paar uur voor de bijeenkomst werd duidelijk dat er geen gekwalificeerde meerderheid voor het voorstel was. Daarop werd het onderwerp van de agenda gehaald. "Als slechts één land van mening verandert hebben we een gekwalificeerde meerderheid en een mandaat voor de Raad", voegt de woordvoerder toe tegenover TechCrunch.

Vanaf 1 juli is Hongarije de nieuwe EU-voorzitter en door een volle Europese agenda de komende dagen zal het onderwerp chatcontrole zeer waarschijnlijk onder het Hongaarse voorzitterschap verder worden behandeld. De woordvoerder van de Belgische regering merkt op dat op expertniveau de overleggen rond chatcontrole doorgaan en er wordt gekeken hoe het voorstel zo aangepast kan worden dat het voor iedereen acceptabel is.

Het is dan aan de nieuwe EU-voorzitter om het binnen de Raad te bespreken. "Voor zover wij begrijpen willen ze graag verder met het onderwerp. De Commissie wil ook en het Parlement wacht op ons, dus moeten we wel", aldus de woordvoerder. Volgens de Belgische minister Annelies Verlinden zou goedkeuring van het voorstel het EU-voorzitterschap van het land extra glans geven, zo meldt de Belgische krant De Morgen.

Proton-oprichter Andy Yen waarschuwt dat tegenstanders van chatcontrole niet op hun lauweren kunnen rusten. "Anti-encryptievoorstellen zijn eerder verslagen, om vervolgens opnieuw verpakt en teruggebracht te worden in de politieke arena, keer op keer. Het is essentieel dat privacyverdedigers waakzaam blijven en niet in de misleiding en window-dressing trappen wanneer de volgende aanval op encryptie plaatsvindt."

Reacties (41)
22-06-2024, 13:06 door Anoniem
Wat in België populair is, is vriendelijk doen en daarna, zoals ze het zelf noemen, achter het gat lullen. Dat zat er altijd al in. Maar als ze het te gek maken dan gaat er wel een pleurisje uitbreken. Geloof mij maar. Kan ik gewoon zonder handen mee blijven doorfietsen. Dat regelt zichzelf.
22-06-2024, 13:25 door Anoniem
Landen die hier aan meewerken moeten wij boycotten. Als je tegen democratie en vrijheid bent dan hoef je ook niet meer op onze euro`s te rekenen.
22-06-2024, 13:39 door Anoniem
Eeeennn... ff wet aanpassen en doorpushen, one way or another, het zál er komen, goedschiks of kwaadschiks.
Ze hebben uitsluitend de goedkeuring van zichzelf nodig, niet van de 99% van het Europese volk dat het er niet mee eens is, het volk is hun speelveld waar ze mee kunnen doen wat ze willen, ze gebruiken de democratie op hun eigen manier.
Het is de maffia.
22-06-2024, 13:39 door Anoniem
NEXIT.
22-06-2024, 14:00 door Anoniem
België is ineens heel blij met een land zoals Hongarije nu het ze uitkomt.
Als het niet doorgaat nemen ze de eerstvolgende "crisis" of nieuwshype aan om het er alsnog door te pushen.
In noodsituaties maken mensen rare belsuiten waar ze achteraf vaak spijt van hebben.
Ook na de zogenaamde noodsituatie worden zulke wetten nooit opgeheven en blijft het sluimeren op de achtergrond.
Maar ze zullen de wet wel aanpassen zodat er uiteindelijk een land tevreden mee is, des te meer reden voor een Nexit, wij hier in Nederland doen het liever op democratische wijze waar het volk uiteindelijk de grootste beslisser is, al zou de grondwet zelfs niet door het volk overrompelt moeten worden, laat staan overheden.

Over België gesproken;
Misschien wordt het tijd om de banden met Belgie te verminderen, immers dumpen ze nog steeds een hoop chemisch afval in de rivieren van Nederland waar wij uit drinken, wij zijn hun vuilnisbelt niet!
22-06-2024, 14:33 door Anoniem
Die voorstellen voor Orwelliaanse controle heeft niets meer te maken met vrij verkeer van mensen, goederen en diensten die de grondbeginselen van de EU zijn. Deze doorgeschoten van België gekheid dat een land een voorstel doet moet stoppen.
22-06-2024, 14:50 door Anoniem
Door Anoniem: Eeeennn... ff wet aanpassen en doorpushen, one way or another, het zál er komen, goedschiks of kwaadschiks.
Ze hebben uitsluitend de goedkeuring van zichzelf nodig, niet van de 99% van het Europese volk dat het er niet mee eens is, het volk is hun speelveld waar ze mee kunnen doen wat ze willen, ze gebruiken de democratie op hun eigen manier.
Het is de maffia.
En, betaald door de belastingbetaler. Onze eigen maffia dus.
Nee, die hebben het wel goed voor mekaar. Maar wij?!
22-06-2024, 15:12 door Anoniem
"duidelijk dat er geen gekwalificeerde meerderheid voor het voorstel was"

Dat betekend dus dat we het niet willen. Op deze manier is het toch niet democratisch meer????!!
22-06-2024, 15:18 door Anoniem
Door Anoniem: Landen die hier aan meewerken moeten wij boycotten. Als je tegen democratie en vrijheid bent dan hoef je ook niet meer op onze euro`s te rekenen.
Hoe wil NL boycotten...
NEXIT helpt niet als VVD en CDA en nog een paar het toch willen...
De NL overheid is aanjager geweest van dit gedrocht.
Grapperhaus en z'n voorganger waren hier mee bezig.
22-06-2024, 15:21 door Anoniem
Het Nederlandse standpunt is uitsluitend subtiel afwijkend op herkenning van nieuw materiaal. Dus ze zijn zo om om voor te stemmen... Even de installatie van het nieuwe kabinet en ... Daar is de laatste extra voorstem...
22-06-2024, 15:30 door Anoniem
Door Anoniem: NEXIT.
Een klein jaar geleden was onze regering voor deze idiotie, dus ik zou er niet op rekenen het helpt.
https://www.security.nl/posting/802053/Tweede+Kamer+kritisch+over+steun+kabinet+voor+client-side+scanning
22-06-2024, 15:33 door [Account Verwijderd]
Volgens de Belgische minister Annelies Verlinden zou goedkeuring van het voorstel het EU-voorzitterschap van het land extra glans geven, zo meldt de Belgische krant De Morgen.

Voorop gesteld dat deze quote waar is, dan heeft deze mevrouw kennelijk eigen persoonlijke ambities met deze extra glans. Als minister kun je je eigen land en de privacy van de bevolking dan gewoon opofferen hiervoor. De gemiddelde mens heeft geen enkel belang bij deze politieke stokpaardjes en hun acties die daaruit volgen. Erger nog, we hebben er dagelijks last van.
22-06-2024, 15:57 door Anoniem
Door Bond-James-Bond: Volgens de Belgische minister Annelies Verlinden zou goedkeuring van het voorstel het EU-voorzitterschap van het land extra glans geven, zo meldt de Belgische krant De Morgen.

Voorop gesteld dat deze quote waar is, dan heeft deze mevrouw kennelijk eigen persoonlijke ambities met deze extra glans. Als minister kun je je eigen land en de privacy van de bevolking dan gewoon opofferen hiervoor. De gemiddelde mens heeft geen enkel belang bij deze politieke stokpaardjes en hun acties die daaruit volgen. Erger nog, we hebben er dagelijks last van.
Ik dacht dat de experts het hier al over eens waren: niet invoeren.
22-06-2024, 16:31 door Anoniem
https://www.youtube.com/watch?v=c52pKpYeZ74
E2EE is niet meer....
Door de techniek e ai
Zie video
Ook niet meer voor Signal
But there are solutions.....
22-06-2024, 17:54 door Anoniem
Voorop gesteld dat deze quote waar is, dan heeft deze mevrouw kennelijk eigen persoonlijke ambities met deze extra glans. Als minister kun je je eigen land en de privacy van de bevolking dan gewoon opofferen hiervoor.
Dus geeft ze hier mee aan dat ze alleen maar voor eigen glorie gaat en dit is dus waar het omdraait.
Die machthebberige geven niet op, zien hun ongelijk niet, je moet het doen zoals zij het willen. Hebben
net als dictators geen enkel gevoel voor de mens.
22-06-2024, 17:56 door Anoniem
Door Bond-James-Bond: Volgens de Belgische minister Annelies Verlinden zou goedkeuring van het voorstel het EU-voorzitterschap van het land extra glans geven, zo meldt de Belgische krant De Morgen.

Voorop gesteld dat deze quote waar is, dan heeft deze mevrouw kennelijk eigen persoonlijke ambities met deze extra glans. Als minister kun je je eigen land en de privacy van de bevolking dan gewoon opofferen hiervoor. De gemiddelde mens heeft geen enkel belang bij deze politieke stokpaardjes en hun acties die daaruit volgen. Erger nog, we hebben er dagelijks last van.

James, veel Nederlanders hebben boter op hun hoofd. Als het NRC alles zou weten dan moesten ze extra papier kopen. En zijn dan vooral slecht in zeggen dat het bij de buren nog veel erger was met al die boter op die kop. Zou je dat ook nog optekenen dan moet je elke krant met een vrachtwagen laten bezorgen. Bij de Belgen is het geen boter maar mayonaise. Dat is gemakkelijker gemaakt dan boter. Dus stom zijn ze niet.
22-06-2024, 18:19 door Anoniem
Mocht het er doorkomen, dan schakel ik de Chat app gewoon uit. En ik raad iedereen dan het zelfde te doen.
Dan communiceer ik wel op een andere manier met mijn familie.
22-06-2024, 19:01 door Anoniem
Door Anoniem: "duidelijk dat er geen gekwalificeerde meerderheid voor het voorstel was"

Dat betekend dus dat we het niet willen. Op deze manier is het toch niet democratisch meer????!!

Democratisch was het bij aanvang al niet. Alleen de regeringen van de lidstaten zijn in de Raad vertegenwoordigd.
Niet de parlementen. Oftewel, het gros van de europeanen is uberhaupt niet vertegenwoordigd in de Raad.

De Raad is mijn inziens een legacy overblijfsel van de Kolen & Staal unie die vandaag de dag geen bestaansrecht meer heeft.
22-06-2024, 19:17 door Anoniem
U krijgt straks een ultimatum; 1: U kunt alleen platte tekst versturen, of 2: uw foto's en video's worden opgeslagen op een proprietaire server (Microsoft) voor de geheime dienst en deze gescant of ingezien door mensen.
Geen zorgen; het gaat er niet om dat u een verdachte bent, alleen omdat uw overheid u niet vertrouwd.
Ministers en andere mensen hoeven dit niet te doorstaan, voor hen geldt deze regel niet, we kunnen deze mensen blindelings vertrouwen.
22-06-2024, 19:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: NEXIT.
Een klein jaar geleden was onze regering voor deze idiotie, dus ik zou er niet op rekenen het helpt.
https://www.security.nl/posting/802053/Tweede+Kamer+kritisch+over+steun+kabinet+voor+client-side+scanning
Ga er maar vanuit dat de PVV voor gaat stemmen. Ze hebben tenslotte ook voor de WGS gestemd, een wet die ons allemaal verdacht maakt van iets waar men nog even naar op zoek mag om ' bewijs' van te vinden. PVV is echt niet zo democratisch als ze zich eigen voordoen hoor. Ik zou die V van vrijheid snel vervangen door Surveillance want dat dekt de lading beter.
Nu met Dicky Schoof aan het roer zal de surveillance maatstchappij nog verder vorm gegeven worden want eens een AIVD' er, altijd een AIVD' er. Mensen die dachten dat er meer vrijheid zou komen door op de PVV te stemmen zullen bedrogen uit komen. Wilders en zijn kornuiten zijn niet veel beter dan de VVD of D66.
22-06-2024, 19:40 door Anoniem
De geheime diensten zetten uw berichtjes op een Microsoft server, deze proprietaire partij zal alle mogelijke metadata onttrekken uit uw berichtjes, evenals met een AI alles langs lopen voor het zogenaamde goede doel... (Drogreden kindertjes, gelooft men het zelf?)
Deze zal de resultaten doorsturen naar de geheime diensten.
Hier zitten geen miljarden in, eerder biljoenen.

Hier moet onderzoek naar komen vanuit de politiek.
En nee, de geheime diensten verzamelen geen metadata, dat doen derde partijen voor ze. (Microsoft)
Waar dat geld uiteindelijk heengaat is me een raadsel...
22-06-2024, 20:55 door Anoniem
Door Anoniem: De geheime diensten zetten uw berichtjes op een Microsoft server, deze proprietaire partij zal alle mogelijke metadata onttrekken uit uw berichtjes, evenals met een AI alles langs lopen voor het zogenaamde goede doel... (Drogreden kindertjes, gelooft men het zelf?)
Deze zal de resultaten doorsturen naar de geheime diensten.
Hier zitten geen miljarden in, eerder biljoenen.

Hier moet onderzoek naar komen vanuit de politiek.
En nee, de geheime diensten verzamelen geen metadata, dat doen derde partijen voor ze. (Microsoft)
Waar dat geld uiteindelijk heengaat is me een raadsel...
Ja inderdaad!
Dan komt de aap uit de mouw en stort dat hele kaartenhuis in.
We mogen ook even kijken of er soortgelijke situaties zijn met de huidige sleepwet.
22-06-2024, 21:31 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: NEXIT.
Een klein jaar geleden was onze regering voor deze idiotie, dus ik zou er niet op rekenen het helpt.
https://www.security.nl/posting/802053/Tweede+Kamer+kritisch+over+steun+kabinet+voor+client-side+scanning
Ga er maar vanuit dat de PVV voor gaat stemmen. Ze hebben tenslotte ook voor de WGS gestemd, een wet die ons allemaal verdacht maakt van iets waar men nog even naar op zoek mag om ' bewijs' van te vinden. PVV is echt niet zo democratisch als ze zich eigen voordoen hoor. Ik zou die V van vrijheid snel vervangen door Surveillance want dat dekt de lading beter.
Nu met Dicky Schoof aan het roer zal de surveillance maatstchappij nog verder vorm gegeven worden want eens een AIVD' er, altijd een AIVD' er. Mensen die dachten dat er meer vrijheid zou komen door op de PVV te stemmen zullen bedrogen uit komen. Wilders en zijn kornuiten zijn niet veel beter dan de VVD of D66.
Klopt inderdaad... Mensen hadden democratisch gekozen voor de beslissingen die men zou maken , niet zodat ze achteraf hun eigen bucketlist konden nalopen tegen de wil van de eigen kiezers in.
Op deze manier zjn nog heel weinig partijen te vertrouwen...
22-06-2024, 21:45 door Anoniem
Door Anoniem: U krijgt straks een ultimatum; 1: U kunt alleen platte tekst versturen, of 2: uw foto's en video's worden opgeslagen op een proprietaire server (Microsoft) voor de geheime dienst en deze gescant of ingezien door mensen.
Geen zorgen; het gaat er niet om dat u een verdachte bent, alleen omdat uw overheid u niet vertrouwd.
Ministers en andere mensen hoeven dit niet te doorstaan, voor hen geldt deze regel niet, we kunnen deze mensen blindelings vertrouwen.

Eentjes en nulletjes zijn ook platte tekst. En kan weer omgezet worden naar een binair bestand.
Gewoon wat oude tech uiit de kast halen.
22-06-2024, 22:02 door Anoniem
Door Anoniem: De geheime diensten zetten uw berichtjes op een Microsoft server, deze proprietaire partij zal alle mogelijke metadata onttrekken uit uw berichtjes, evenals met een AI alles langs lopen voor het zogenaamde goede doel... (Drogreden kindertjes, gelooft men het zelf?)
Deze zal de resultaten doorsturen naar de geheime diensten.
Hier zitten geen miljarden in, eerder biljoenen.

Hier moet onderzoek naar komen vanuit de politiek.
En nee, de geheime diensten verzamelen geen metadata, dat doen derde partijen voor ze. (Microsoft)
Waar dat geld uiteindelijk heengaat is me een raadsel...
Ik vrees het ook ja, er zit duidelijk meer achter dan alleen "zielige kindertjes" of macht...
22-06-2024, 22:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: De geheime diensten zetten uw berichtjes op een Microsoft server, deze proprietaire partij zal alle mogelijke metadata onttrekken uit uw berichtjes, evenals met een AI alles langs lopen voor het zogenaamde goede doel... (Drogreden kindertjes, gelooft men het zelf?)
Deze zal de resultaten doorsturen naar de geheime diensten.
Hier zitten geen miljarden in, eerder biljoenen.

Hier moet onderzoek naar komen vanuit de politiek.
En nee, de geheime diensten verzamelen geen metadata, dat doen derde partijen voor ze. (Microsoft)
Waar dat geld uiteindelijk heengaat is me een raadsel...
Ik vrees het ook ja, er zit duidelijk meer achter dan alleen "zielige kindertjes" of macht...

Ik denk dat u gelijk heeft, ik hoop ook dat er onderzoek naar wordt gedaan, het is zeer belangrijk als dit waar is!!!
22-06-2024, 23:30 door Anoniem
Als de wet aangenomen wordt moet iedereen even de meest onacceptable zooi sturen.
23-06-2024, 06:17 door Anoniem
Door Anoniem: PVV is echt niet zo democratisch als ze zich eigen voordoen hoor.
Doet de PVV zich democratisch voor dan? Misschien heb ik dat gemist omdat ik het zich democratisch voordoen totaal niet serieus neem zolang de partijvereniging maar twee leden heeft: Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders waarvan diezelfde Geert Wilders het enige bestuurslid is. Een aanhanger kan lid worden van de Stichting vrienden van de PVV, niet van de PVV zelf. Het is dus helemaal geen partij, het is een persoon met aanhangers die een juridisch trucje heeft toegepast dat een zogenaamde partijvereniging mogelijk maakt zonder dat het ook echt een partij is. Buiten Wilders zelf zijn zelfs degenen die namens de PVV een kamerzetel hebben er geen lid van!

Toen de PVV werd opgericht bestond de LPF nog, en daar was duidelijk aan te zien dat een partij die vanuit het niets enorm in populariteit omhoog schiet de nodige gelukszoekers en avonturiers kan aantrekken die niet bepaald goed zijn voor het functioneren van de partij. Als voorzorg om dat wat af te remmen kon ik me de constructie van de PVV destijds nog voorstellen, al vond ik hem ongemakkelijk. Maar we zijn inmiddels achttien jaar verder en de "partij" bestaat nog steeds alleen maar uit Geert Wilders. Dan is er toch echt iets anders aan de hand dan dat de PVV democratisch zou zijn.

Ik zou die V van vrijheid snel vervangen door...
Ik noem het voor mezelf al heel lang de Partij Voor wiens Vrijheid? ;-)
23-06-2024, 07:49 door Anoniem
Wanneer stappen we nou eindelijk eens uit die EU?
Er zijn niet genoeg voorstemmers, dus het wordt het niet. Klaar. Volgend onderwerp.

Acceptabel is het in geen enkele vorm. Het enige doel: controle over de burger, het Noord-Koreaans model. Of we er nu even accoord mee willen gaan.
23-06-2024, 08:55 door Anoniem
Door Anoniem:
NEXIT helpt niet als VVD en CDA en nog een paar het toch willen...
De NL overheid is aanjager geweest van dit gedrocht.
Grapperhaus en z'n voorganger waren hier mee bezig.

België trekt nu de kar voor dit voorstel. Begin met het laten staan van Belgische producten en diensten.

Starbucks merkt nu al de gevolgen in de portemonnee doordat consumenten wegblijven. Duizenden mensen zouden hun baan al verloren hebben. .
23-06-2024, 12:18 door Anoniem
Door Anoniem: De geheime diensten zetten uw berichtjes op een Microsoft server, deze proprietaire partij zal alle mogelijke metadata onttrekken uit uw berichtjes, evenals met een AI alles langs lopen voor het zogenaamde goede doel... (Drogreden kindertjes, gelooft men het zelf?)
Deze zal de resultaten doorsturen naar de geheime diensten.
Hier zitten geen miljarden in, eerder biljoenen.

Hier moet onderzoek naar komen vanuit de politiek.
En nee, de geheime diensten verzamelen geen metadata, dat doen derde partijen voor ze. (Microsoft)
Waar dat geld uiteindelijk heengaat is me een raadsel...

Mmhhh.. Dat zou nog wel eens waar kunnen zijn!! Ik heb daar nooit zo over nagedacht, ik vind het uberhaupt wel vreemd waarom deze controversiële wet zo doorgedrongen werd, maar de EU leek me geen unie die specifiek uit is op macht of controle, maar de lust naar geld zou inderdaad een hoop verklaren...

Een onderzoek zou hier gepast zijn. Overheid?
23-06-2024, 13:02 door Anoniem
Door Anoniem: Wanneer stappen we nou eindelijk eens uit die EU?

Stel dat Nederland die roze wolk droom zouden realiseren.

Nadat Nederland de EU verlaten heeft, voeren de Nederlandse partijen (VVD, D66, CDA, cs) alsnog soortgelijke dystyopische controlemaatregelen in.
Kijk maar naar hun stemgedrag en het wensenlijstje van hun ministers.
Dis samen met de economosche afstraffing die dit land dan zou krijgen, schieten we er geen iota mee op.

Eerst maar eens het stemgedrag van de bevolking verbeteren.
Maar hoe?

Met een grondwet-herziening politici die onze grondwet niet voluit willen steunen en verdedigen, geen kamer-lid of deel van de regering meer laten zijn. Maar hoe bepaal je of iemand die grindwet voluit steunt?
23-06-2024, 14:28 door Anoniem
De raad van de Europese unie kan richtlijnen voorstellen, maar dan moeten ze nog langs het net gekozen Europees parlement en de commissie. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Raad_van_de_Europese_Unie

Dan kunnen we meteen zien wat de volksvertegenwoordigers waard zijn in deze.
23-06-2024, 19:16 door Anoniem
Door Anoniem: Eerst maar eens het stemgedrag van de bevolking verbeteren.
Maar hoe?
Richt een partij op die in zijn programma heeft staan: wij gaan jullie stemgedrag verbeteren. Lijkt me vrij kansloos in een democratie ;-).

Met een grondwet-herziening politici die onze grondwet niet voluit willen steunen en verdedigen, geen kamer-lid of deel van de regering meer laten zijn. Maar hoe bepaal je of iemand die grindwet voluit steunt?
Vergeet het maar, dat valt niet te bepalen. Mensen kunnen liegen of van gedachten veranderen.

Wat dacht je van een constitutioneel hof? Een van de eigenaardigheden van het Nederlandse stelsel is dat de rechter niet mag toetsen aan wetten en verdragen. In de grondwet staat:
Artikel 120
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.
Bij ons moeten de twee kamers rekening houden met de grondwet, en kennelijk hebben we altijd teveel politici gehad die liever niet van een rechter horen dat ze dat niet goed hebben gedaan om de 2/3 meerderheid die dat mogelijk zou maken te halen.

Maar veel landen hebben dat wél. Als een constitutioneel hof wetten of wetsartikelen ongeldig kan verklaren omdat ze strijdig zijn met de grondwet kan dat de politici waar je je druk om maakt corrigeren. Grappig genoeg is een van de partijen die je beschuldigt van dystopische controlemaatregelen, D66, juist een van de partijen die dit nastreeft en ook altijd al heeft nagestreefd. De laatste poging om het voor elkaar te krijgen kwam trouwens van GroenLinks:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetsvoorstel-Halsema_constitutionele_toetsing
23-06-2024, 19:52 door Anoniem
Het schept wel weer een band als straks iedereen in de EU gecontroleerd wordt op de inhoud van chatberichten.
Zo’n eenheid is niet eerder vertoond binnen alle lidstaten.
Meestal zijn de lidstaten niet zo eensgezind.
23-06-2024, 22:54 door Anoniem
Door Anoniem: De geheime diensten zetten uw berichtjes op een Microsoft server, deze proprietaire partij zal alle mogelijke metadata onttrekken uit uw berichtjes, evenals met een AI alles langs lopen voor het zogenaamde goede doel... (Drogreden kindertjes, gelooft men het zelf?)
Deze zal de resultaten doorsturen naar de geheime diensten.
Hier zitten geen miljarden in, eerder biljoenen.

Hier moet onderzoek naar komen vanuit de politiek.
En nee, de geheime diensten verzamelen geen metadata, dat doen derde partijen voor ze. (Microsoft)
Waar dat geld uiteindelijk heengaat is me een raadsel...
Ik vrees dat het weinig gaat uithalen, maar wie weet doen ze wel een onderzoekje... Zou wel mooi wezen ja, de repercussies zouden enorm zijn.
24-06-2024, 10:47 door majortom
Door Anoniem: Het schept wel weer een band als straks iedereen in de EU gecontroleerd wordt op de inhoud van chatberichten.
Zo’n eenheid is niet eerder vertoond binnen alle lidstaten.
Meestal zijn de lidstaten niet zo eensgezind.
Iedereen wordt gecontroleerd, behalve politici e.d. Blijkbaar is het risico toch niet zo klein als door de voorstanders wordt gepropageerd.
24-06-2024, 12:51 door Anoniem
Door Anoniem: De raad van de Europese unie kan richtlijnen voorstellen, maar dan moeten ze nog langs het net gekozen Europees parlement en de commissie. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Raad_van_de_Europese_Unie

Dan kunnen we meteen zien wat de volksvertegenwoordigers waard zijn in deze.

Dat weten we in feite al. Die stemmen gewoon mee met de 'familie' waar ze in zitten. Alleen de FVD had een eigen familie, de rest zit allemaal bij anderen. Vergeet niet, Nederland heeft slechts 31 zetels en daarvan stemt het meerendeel altijd met de grootste zetelhouders mee. Het hele EP is een wassen neus en alleen bedoeld om te laten zien dat de EU een vorm van democratie kent. Zolang het EC niet gekozen kan worden is er helemaal niets democratisch aan de EU. Saiilant detail is dat Ursula van den Leugenaar zelf een familie in het EP leid. Een ongekozenen leid een familie van 'gekozenen'. So far so good voor het democratisch gehalte van de EU.
25-06-2024, 17:47 door Anoniem
Door Anoniem: Landen die hier aan meewerken moeten wij boycotten. Als je tegen democratie en vrijheid bent dan hoef je ook niet meer op onze euro`s te rekenen.
Beginnen bij Ahold Delhaize waar het België betreft? Ik weet verder geen andere opties zo snel waar we met ons geld kunnen een signaal kunnen afgeven.
26-06-2024, 08:30 door Anoniem
Niet meer op vakantie gaan naar de landen die het voorstel steunen.
02-07-2024, 16:51 door Anoniem
er wordt gekeken hoe het voorstel zo aangepast kan worden dat het voor iedereen acceptabel is.
En ik leren lopen over water. /s
Het kan helemaal niet worden aangepast tot iets acceptabels als het in fundament al compleet onacceptabel is. Als je een compleet verrotte appel hebt en je haalt het scheel eraf, is de binnenzijde nog steeds niet goed te consumeren.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.