Walkietalkie-app Zello heeft gebruikers geadviseerd om het wachtwoord van hun account te resetten. Een aanleiding voor het advies heeft het bedrijf niet gegeven. Via de Zello-app is het mogelijk om van een smartphone of tablet een walktietalkie te maken. Wereldwijd communiceren 120 miljoen mensen via de app, zo laat Zello zelf weten.
Een aantal dagen geleden ontvingen gebruikers een 'Zello Security Notice' met het verzoek om 'uit voorzorg' het wachtwoord van accounts te resetten die voor 2 november zijn aangemaakt. Tevens werd aangeraden om het wachtwoord, als dat ook voor andere diensten werd gebruikt, ook daar aan te passen.
Het bericht bevat verder geen enkele details, alleen een link naar de Zello-website met uitleg hoe het wachtwoord te resetten is. Sommige gebruikers vroegen Zello op X om opheldering, maar kregen geen reactie. Vier jaar geleden kreeg Zello met een datalek te maken, waarbij e-mailadressen en gehashte wachtwoorden werden buitgemaakt.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.