image

Gebruikers tevreden over Microsoft AntiSpyware

vrijdag 7 januari 2005, 09:31 door Redactie, 35 reacties

Sinds gisteren kan de beta versie van Microsoft's AntiSpyware gedownload worden. Hoewel het om een beta gaat zijn de meeste gebruikers zeer te spreken over het programma van Microsoft. Zo zou er niet alleen meer spyware worden ontdekt dan met Spybot en Adaware het geval is, ook zouden Trojaanse paarden en andere malware door het programma gevonden worden. Het succes van de AntiSpyware van Microsoft is niet zo verwonderlijk, aangezien het programma grotendeels op de software van anti-spywarefabrikant Giant Company Software, dat in december door Microsoft werd overgenomen, gebaseerd is. Volgens verschillende tests kwam de anti-spyware van GIANT als beste uit de bus, wat ook de reden voor Microsoft was om het bedrijf over te nemen. De software van GIANT en nu van Microsoft, maakt gebruik van real-time bescherming om gebruikers continu tegen spyware te beschermen. Om dit te doen worden er 3 verschillende agents gebruikt, Internet, systeem en applicatie agents, die in de gaten houden wat er allemaal op het systeem geinstalleerd wordt. Meer informatie over de AntiSpyware van Microsoft is in deze kleine recensie te vinden.

Reacties (35)
07-01-2005, 09:50 door Anoniem
Hmmm, ik vind dat de kop boven dit artikel de inhoud er van
niet dekt.
07-01-2005, 10:11 door wimbo
Toen Win95 op de markt kwam was men initieel ook heel erg
tevreden. Totdat de bugs en andere features naar boven kwamen.

Ik kijk de kat dus nog maar ff uit de boom.
07-01-2005, 10:49 door Anoniem
Door wimbo
Toen Win95 op de markt kwam was men initieel ook heel erg
tevreden. Totdat de bugs en andere features naar boven kwamen.

Ik kijk de kat dus nog maar ff uit de boom.
kheb nog geen probs gehad
07-01-2005, 11:15 door Anoniem
Door Anoniem
Hmmm, ik vind dat de kop boven dit artikel de inhoud er van
niet dekt.
Waarom dan niet? Het product is nu Microsoft en geen Giant
meer. En de gebruikers zijn blijkbaar tevreden.
Ik zie niet wat er niet aan klopt.
07-01-2005, 11:21 door Anoniem
De download is al gekoppeld aan een controle of je Windows
wel genuine is. Daar kan je nu nog langskomen maar ik
denk dat dat binnenkort niet meer kan. En dat dat ook voor
andere downloads gaat gelden. Je ziet het ook al gebeuren
bij Windows-update.
Een goede ontwikkeling! :-)
07-01-2005, 11:33 door Anoniem
Microsoft's AntiSpyware ziet exact 3.1 (oud ja, maar het werkt) als search
bar!? in de registry en wil het verwijderen. Verder wil het 2 bestanden van
de resource kit pro van windows in quarentaine zetten. Het is duidelijk nog
een beta...
07-01-2005, 11:35 door Anoniem
Door Anoniem
kheb nog geen probs gehad

Dat jij ze nog niet gehad hebt wil niet zeggen dat ze
er niet zijn of niet gaan komen.

Voeg nu eens iets interessants toe aan de discussie, zoals
de volgende vraag: Hoe komt security.nl er bij dat
gebruikers tevreden zijn? Op welk onderzoek is dat gebaseerd?
07-01-2005, 11:49 door Ton Berger
Door Anoniem
Hmmm, ik vind dat de kop boven dit artikel de inhoud er van
niet dekt.

/quote
Na installatie en draaien ontdekte het programma 13 mal ware
en 1 register malware, welke door HitmanPro en de daaronder
liggende programma's, als AdAware, SpyBot, SpySweeper etc.
niet ontdekt waren.
Ton
/Unquote
07-01-2005, 11:55 door Anoniem
heb em hier even draaien, moppert over VNC en DameWare, en
vreet nogal wat CPU. Kweenie, maar voor de gemiddelde IE
prutser zal het wel een welkom prog zijn
07-01-2005, 11:56 door Anoniem
is er ook een Win98-versie?
07-01-2005, 12:14 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
07-01-2005, 12:24 door Anoniem
Ik he het in test draaien, een eerste scan doet een full
inventory en laat wellicht software zien die als spyware
geklassificeerd kan staan. Remote control software valt hier
blijkbaar ook onder. De aardigheid is dat een 'ignore' kan
worden toegepast, maar enige kennis van zaken is hierbij wel
nodig.

Tot nu toe aardig tevreden, het vindt zelfs items die Spybot
niet ziet en dat was tot op heden mijn nummer 1 favoriet.
Voor de thuisgebruiker denk ik te moeilijk, die is geneigd
om alles wat gevonden wordt als spyware te klassificeren, en
zal het nodige verwijderen. De rollback van verwijderen
overigens heb ik nog niet getest, volgens de info is het wel
mogelijk.
07-01-2005, 12:43 door Anoniem
Msn plus start na een reboot niet meer op
07-01-2005, 13:26 door Anoniem
Door Anoniem
Msn plus start na een reboot niet meer op

Moet je je messenger service weer aan zetten, die heb je waarschijnlijk
met ms AntiSpyware uit gezet.
07-01-2005, 14:29 door Anoniem
http://www.msgplus.net/

hier heb ik het over ja
07-01-2005, 15:33 door Anoniem
Msn Plus <- Daar zit spyware in.
07-01-2005, 15:33 door Anoniem
het enige product van microsoft waar iedereen vol lof over
is, en het is niet eens gemaakt door microsoft.
07-01-2005, 15:53 door Anoniem
Door Anoniem
Msn plus start na een reboot niet meer op

Die kan spyware bevatten, vandaar.
07-01-2005, 16:50 door Anoniem
Door Anoniem
het enige product van microsoft waar iedereen vol lof over
is, en het is niet eens gemaakt door microsoft.

HAHAH
Ain't that the truth !
Lol :-D
07-01-2005, 16:58 door Anoniem
Je kan erop wachten dat er een update komt waarna software
van derden als malware wordt aangemerkt. Dan doet je firefox
het opeens niet meer bijvoorbeeld.
Ook van dit soort foutjes vind je er zat in Micro$oft's
geschiedenis.
07-01-2005, 20:57 door QvanQenQ
Het valt kennelijk niet mee om ergens een positief woord te laten vallen
zodra er Microsoft genoemd word. Dat geeft vertrouwen in de wil om zaken
te verbeteren en te beveiligen.
Ik heb het programma vandaag ook geinstalleerd, het ziet er netjes uit en
ik kan me voorstellen dat iemand het als 'moeilijk' kwalificeert. De kwaliteit
is lastig te beoordelen in een eerste beta versie maar dat Dameware en
VNC als mogelijk spyware worden aangeduid vind ik persoonlijk positief.
Denk aan 'oma' die waarschijnlijk geen idee heeft wat Dameware en/of
VNC zijn, als ze dit niet weet is het juist goed dat er gewaarschuwd word
voor eventueel aanwezige remote beheer programma's en dat ze ze dan
maar blokkeert.

De stelling dat 'het zelfs controleert of je windows wel genuine is', zoals
velen hier vaak opmerken, Microsoft is een commercieel bedrijf en heeft
dat recht. Wil jij graag een illegale kopie van hun software dan is het niet
meer dan logisch dat een commercieel bedrijf alle support blokkeert.
Accepteer dit of ga een ander OS gebruiken, mag je lekker zelf kiezen.

@Door Anoniem op vrijdag 07 januari 2005 16:58
Wat wil je nou precies zeggen? of wil je ook gewoon een nutteloze
negatieve reactie plaatsen? als je negatief wilt zijn, prima maar doe dat
dan gewoon on-topic en niet dat eeuwige en zielige M$ $uck$ geneuzel.
07-01-2005, 21:17 door Anoniem
Zo te horen moet linux wel fantastisch zijn.
07-01-2005, 21:47 door Anoniem
Een prima tool van de Firma ik spreek er lof over het
functioneerd hier prima en is misschien wel het beste wat ze
tot nu toe hebben gebracht.
Er werd op mijn PC weer wat meer rommel uit het register (3)
gehaald en
1 uit het register ondanks dat ik Hitman Pro heb gedraait

Wat ik wel jammer vind ik dat het weer een lapmiddel is en
het echte probleem niet weghaalt.
Dat deze problemen er niet uitgehaald kunnen worden omdat
dan het hele besturingssyteem op de schop moet neem ik er
dan maar op de koop toe

Echter Microsoft het kan veel beter zonder Spyware,Virussen
en Adware
Leer van andere Systemen en je hebt die tools niet nodig en
je PC kan nu weer doen wat ie moet doen en niet continu
bezig zijn met onnodige balast als Virussen en andere
Malware en het updaten daarvan waar beginnende PC gebruikers
zeer veel moeite mee hebben.
07-01-2005, 23:38 door Anoniem
Door Anoniem
Zo te horen moet linux wel fantastisch zijn.
Ik kan het je van harte aanbevelen.
Het kost wat moeite om het systeem onder de knie te krijgen
maar als je dan ziet hoe flexibel het is, hoe
superconfigureerbaar.
En naarmate je er meer van leert, snap je ook steeds beter
waarom er zo weinig virussen en andere meuk voor bestaan.
Dat is lang niet *ALLEEN* maar omdat Windows een groter doel
vormt!

Als ik sommige figuren hier (laten we hem gemakshalve Q
noemen) vol lof over Microsoft hoor praten dan denk ik twee
dingen:
- je kent blijkbaar alleen Microsoft
- je kent blijkbaar zelfs Microsoft pas kort
Aan al die mensen zou ik willen zeggen:

Doe je oogkleppen eens af en loop niet als een mak lammetje
achter de grootste monopolist ter wereld aan.

Overigens verwacht ik binnen een jaar of twee, rechtszaken
van McAfee, Symantec en andere bedrijven tegen M$.
08-01-2005, 02:38 door Anoniem
Door Anoniem
Als ik sommige figuren hier (laten we hem gemakshalve Q
noemen) vol lof over Microsoft hoor praten dan denk ik twee
dingen:
- je kent blijkbaar alleen Microsoft
- je kent blijkbaar zelfs Microsoft pas kort

Sinds DOS 3.21 (1986 of daaromtrent)

Enne... ik ken het van binnen en van buiten.

Alles is aanwezig om het dicht te timmeren. Probleem is echter al die
tijd de default-instellingen geweest. Als je dat als oogkleppen
ophouden wilt bestempelen ga ik volledig met je mee. Dat betekent
niet dat je dan per definitie een ander OS nodig hebt.
Je verdiepen in je eigen OS is en blijft een must.

Dat moet je bij Linux, dat moet je bij OS X, en dat moet je dus ook
bij MS.

Dat 90% van de internettende wereld "out of the box" installeert en
denkt dat het dan wel goed zit is het grote probleem. Dan maakt het
helemaal geen barst meer uit met welk OS je draait. Lek is het toch
wel als je verder niets doet.
08-01-2005, 12:11 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Als ik sommige figuren hier (laten we hem gemakshalve Q
noemen) vol lof over Microsoft hoor praten dan denk ik twee
dingen:
- je kent blijkbaar alleen Microsoft
- je kent blijkbaar zelfs Microsoft pas kort

Sinds DOS 3.21 (1986 of daaromtrent)

Enne... ik ken het van binnen en van buiten.

Alles is aanwezig om het dicht te timmeren. Probleem is echter al
die
tijd de default-instellingen geweest. Als je dat als oogkleppen
ophouden wilt bestempelen ga ik volledig met je mee. Dat
betekent
niet dat je dan per definitie een ander OS nodig hebt.
Je verdiepen in je eigen OS is en blijft een must.

Dat moet je bij Linux, dat moet je bij OS X, en dat moet je dus ook
bij MS.

Dat 90% van de internettende wereld "out of the box" installeert
en
denkt dat het dan wel goed zit is het grote probleem. Dan maakt
het
helemaal geen barst meer uit met welk OS je draait. Lek is het
toch
wel als je verder niets doet.


En daar zit nu net het probleem :
Als ik een tosti ijzer aanschaf moet ik dan nog mijn broodjes in de
oven of in de pan stoppen ?
Als ik een fiets koop moet ik dan nog gaan lopen met de fiets aan
de hand ?
Als ik cruise control heb in mijn auto en ik gebruik deze moet ik
dan nog mijn voet op het gas houden ?
Als ik een rekenmachine heb moet ik dan nog uit mijn hoofd gaan
rekenen ?
Als ik een GSM-telefoon heb moet ik dan nog via een telefoon met
een vaste aansluiting bellen terwijl ik mijn GSM-telefoon vast heb
?

Het moraal van het verhaal : software neemt een hoop werk uit
handen, maar we krijgen nu weer dat iedereen het normaal vindt
om een systeem dicht te spijkeren en flink veel tijd te besteden
aan het onderhouden ervan. Kijk, Het is ieders vrije keuze maar...
Als iemand een computer koopt moet deze er gewoon van uit
kunnen gaan dat hij/zij veilig het internet op kan voor de
standaard zaken.

Wanneer moet je de boel flink configureren :
Voor server applicaties vind ik dit een normale zaak. Voor mensen
die thuis graag een netwerk willen zullen die zich ook moeten
verdiepen. Voor clienten in een bedrijfsnetwerk is dit ook een
normale zaak. Maar voor jan en mien modaal die graag willen
internetten en mailen vind ik het heel vreemd dat deze mensen
geen software pakket kunnen krijgen welke alleen dat installeert
wat nodig is en niet meer. Wil je meer dan is de keuze aan jou om
dit na te installeren. Je koopt een distributie ( en daar bedoel ik
gemakshalve alle OS-en mee ook niet unix gebaseerde systemen)
,dan mag je best wel verwachten dat het redelijk werkt. Maar
zolang iedereen het normaal vindt om om de boel zelf dicht te
gaan gooien moeten vooral de mensen die vinden dat ze er
verstand van hebben niet zeuren. Ik blijf het wel komisch vinden
hoor... Met software mag van alles mis mee zijn en geen haan die
er naar kraait. Als het de hardware is is het een ander verhaal.


puntjes op de i, dames en heren !
niet dat halfslachtige...
08-01-2005, 15:07 door QvanQenQ
Het is wel een beetje off-topic, maar toch...

Door Anoniem
...
Als ik sommige figuren hier (laten we hem gemakshalve Q
noemen) vol lof over Microsoft hoor praten dan denk ik twee
dingen:
- je kent blijkbaar alleen Microsoft
- je kent blijkbaar zelfs Microsoft pas kort
Aan al die mensen zou ik willen zeggen:
...

Waar in het verhaal praat ik vol lof over Microsoft (ik weet ook wel dat dat
hier verboden schijnt te zijn), is dat ergens in het verhaal dat ik de effort van
Microsoft toejuich door het uitbrengen van deze software, dat ik ze niet
afzeik om het feit dat ze een goed pakket/bedrijf (GIANT) kopen en onder
eigen naam uitbrengen, dat ik accepteer dat MS producten geld kosten, ...
WAAR?

Ik ben ook niet erg onder de indruk van je conclusies, probeer eens om
deze naar mij toe te onderbouwen..
10-01-2005, 11:54 door Anoniem
Nogmaals, de eerste beta is veelbelovend, en dat MS het zelf
niet ontwikkelt heeft maar gekocht, getuigt van knappe
strategie.

Diegene die anders beweerd is waarschijnlijk slecht
gefrustreerd over weer een strategisch strakke zet van MS.
Dat ze langzamerhand de markt gaan domineren, tja ......

Ik zou zeggen, maar een killer app, en zorg voor een goede
marketing machine, ga de uitdaging aan.

Maar waarschijnlijk is je frustratie reactie minder inspannend.
11-01-2005, 12:36 door splatx
Het mooie is dat Microsoft nu gewoon spyware in hun applicaties kan
gooien, en dat hun tooltje het "perongeluk" niet opmerkt, en kijk nou, Alexa
gaat al je gegevens naar Microsoft sturen, goh...
11-01-2005, 13:39 door Anoniem
Door QvanQenQ
Waar in het verhaal praat ik vol lof over Microsoft (ik weet
ook wel dat dat
hier verboden schijnt te zijn), is dat ergens in het verhaal
dat ik de effort van
Microsoft toejuich door het uitbrengen van deze software,
dat ik ze niet
afzeik om het feit dat ze een goed pakket/bedrijf (GIANT)
kopen en onder
eigen naam uitbrengen, dat ik accepteer dat MS producten
geld kosten, ...
WAAR?

Ik ben ook niet erg onder de indruk van je conclusies,
probeer eens om
deze naar mij toe te onderbouwen..
Kunnen ze niet
beter hun software goed schrijven zodat het niet meer
ontvankelijk is voor ongein?
11-01-2005, 21:04 door QvanQenQ
Ja, daar ga ik niet tegen in omdat dat gewoon waar is. Maar in de realiteit
zal een dergelijke actie meer tijd kosten dan de actie die ze NU op dit
moment ondernemen. Hier ben je dus direct bij gebaat* en dat juich ik ten
zeerste toe.

*de kwaliteit van het product moet natuurlijk nog bewezen worden, de
gebruiksvriendelijkheid is al wel redelijk te beoordelen en dat bevalt me
alvast wel.
11-01-2005, 21:48 door Anoniem
"Maar voor jan en mien modaal die graag willen internetten
en mailen vind ik het heel vreemd dat deze mensen geen
software pakket kunnen krijgen welke alleen dat installeert
wat nodig is en niet meer "

Geniaal, breng het op de markt !
11-01-2005, 21:51 door Anoniem
Door QvanQenQ
Ja, daar ga ik niet tegen in omdat dat gewoon waar is. Maar
in de realiteit
zal een dergelijke actie meer tijd kosten dan de actie die
ze NU op dit
moment ondernemen. Hier ben je dus direct bij gebaat* en dat
juich ik ten
zeerste toe.
Hallo, hoeveel tijd zit er tussen
Windows 1.0 en het heden?
*de kwaliteit van het product moet natuurlijk nog
bewezen worden, de
gebruiksvriendelijkheid is al wel redelijk te beoordelen en
dat bevalt me
alvast wel.
Ik vind het eigenlijk helemaal geen
gebruikersvriendelijk product, als je het goed bekijkt. Het
is een mooie wagen maar ben je meer bezig het aan de gang te
houden, dan met rijden.
12-01-2005, 16:44 door Anoniem
Door Anoniem
"Maar voor jan en mien modaal die graag willen internetten
en mailen vind ik het heel vreemd dat deze mensen geen
software pakket kunnen krijgen welke alleen dat installeert
wat nodig is en niet meer "

Geniaal, breng het op de markt !
Er bestaat al software die voor de familie Modaal zeer
betaalbaar is (gratis namelijk) en waarmee zij uitstekend
kunnen e-mailen en internetten. De basisinstallatie is
kinderlijk eenvoudig. Het afconfigureren vereist - eerlijk
is eerlijk - meer kennis maar dat hoeven Jan & Mien niet
perse zelf te doen. Er is inmiddels steeds meer kans dat
iemand in kringen iets met linux kan.

Heel veel mensen betalen eenvoudigweg teveel geld voor een
systeem dat out-of-the-box redelijk onveilig is. Voor dat
systeem moeten nog allerlei aanvullende programma's
geïnstalleerd worden voordat er fatsoenlijk (= veilig) mee
gewerkt kan worden. En dat na een half tot heel jaar
opnieuw geïnstalleerd moet worden. Een systeem kortom dat
Jan & Mien met een hoop extra beheer opzadelt, dat ze zelf
waarschijnlijk niet kunnen doen.
13-01-2005, 16:10 door Anoniem
Door Anoniem
Hallo, hoeveel tijd zit er tussen
Windows 1.0 en het heden?
Release date? 20 november 1985, is een ontwikkeling van 20 jaar, waarbij
de NT familie, waar we nu eigenlijk mee werken pas is uitgebracht in Juli
1993, geeft een levensduur van 20 jaar aan tot het mooie schilletje welke
wij nu bezitten.

Ik kan hier wel een poosje over door gaan, maar wat is precies het doel
van je vraag? dan kan ik er een meer specifiek antwoord op formuleren.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.