Onderzoeksbureau Gartner heeft weer eens flink uitgehaald naar Microsoft. Volgens Gartner kan de softwaregigant zich beter richten op het beveiligen van Windows, zodat het niet langer een anti-virusprodukt nodig heeft, in plaats van het wegdrukken van gevestigde anti-virusproducenten. "Microsoft zou eigenlijk als doel moeten hebben het elimineren van de noodzaak van anti-virus en anti-spyware produkten, en niet de markt betreden met produkten die op het huidige aanbod lijken en alleen lager geprijsd zijn." aldus analist Neil MacDonald. Niet alle analisten hebben het op Microsoft voorzien. De security strategie van Microsoft ligt "commercieel gevoelig" en het bedrijf is niet verplicht haar strategie bekend te maken. "Het feit is dat Microsoft een aantal security georienteerde bedrijven heeft overgenomen. Je neemt geen bedrijven voor je lol over. Het is onderdeel van een lange termijn strategie." zo liet James Turner, security analist van onderzoeksbureau Frost & Sullivan weten. Turner voegde eraan toe dat de houding van Microsoft ten opzichte van security is veranderd, iets wat het sluiten van MSN Messenger om misbruik van een exploit te voorkomen, onlangs liet zien.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.