Poll
image

Rijksoverheid moet onmiddellijk stoppen met Facebook na advies AP:

maandag 22 april 2024, 13:30 door Redactie, 14 reacties
Reacties (14)
22-04-2024, 15:18 door Anoniem
Niet alleen de rijksoverheid, alle overheden.
22-04-2024, 15:32 door Anoniem
Maar het zal moeilijk zijn, want er is al een te grote afhankelijkheid.
Sommigen zitten de hele dag op facebook of Tik Tok, als een kip zonder kop.
22-04-2024, 16:08 door Anoniem
Ze hadden er bij voorbaat niet aan moeten beginnen. Dat het ellende is, was bij de oprichting al bekend. Maar ja... overheid en IT he...
22-04-2024, 16:17 door Anoniem
Wauw! Dat is een duidelijke unanieme score!
22-04-2024, 16:28 door Anoniem
Door Anoniem: Ze hadden er bij voorbaat niet aan moeten beginnen. Dat het ellende is, was bij de oprichting al bekend. Maar ja... overheid en IT he...
kom dan eens met bewijzen hiervoor. Onderbuikgevoelens zijn geen gewijs, netbzo min als kennis van nu.
22-04-2024, 18:35 door Anoniem
Wat is "drink verification can"?
22-04-2024, 20:07 door Anoniem
Door Anoniem: Niet alleen de rijksoverheid, alle overheden.
Inderdaad, alle overheden, en ook alle (a)sociale media! Ze draaien allemaal op het digitaal uitbuiten van gebruikers en zijn opzettelijk erg verslavend gemaakt.
Je gaat overheidscommunicatie toch ook niet in een pakje sigaretten steken?
22-04-2024, 23:14 door Anoniem
Door Anoniem: Wat is "drink verification can"?

Als je er 2 op hebt kan ik het je vertellen :)

Let op dat je tijdens het drinken zegt: "Doritos(TM) Dew It Right"
23-04-2024, 00:51 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Niet alleen de rijksoverheid, alle overheden.
Inderdaad, alle overheden, en ook alle (a)sociale media! Ze draaien allemaal op het digitaal uitbuiten van gebruikers en zijn opzettelijk erg verslavend gemaakt.
Je gaat overheidscommunicatie toch ook niet in een pakje sigaretten steken?
Ik heb er nog nooit enige behoefte gevoeld om mij met die asociale media bezig te houden.
23-04-2024, 09:29 door Anoniem
Door Anoniem: Wauw! Dat is een duidelijke unanieme score!
Omdat de meesten hier alleen vanuit hun eigen beperkte bubbel denken en geen enkele weet hebben van de wereld om hun heen. Blijkbaar is de gedachte dat al die ambtenaren de gehele dag op FB zitten maar niets is minder waar. De overheid maar zeker ook de gemeenten moeten communiceren met alle doelgroepen, mensen dus. Weleens van gehoord neem ik aan. Niet iedereen leest de krant, kijkt op de website van de overheid of gemeente, of wil dat. Daarnaast zijn er ook generatie verschillen waarmee je op een andere wijze moet communiceren. FB, en ook Tiktok, Insta ed. zijn gewoon communicatietools om die doelgroepen te kunnen bereiken.
Ik vraag me af of die lui bij de AP geen belangrijkere zaken hebben dan dit geneuzel want ze lopen fors achter bij de behandeling van allerlei immense datalekken. Lijkt me dat ze hun prio niet op orde hebben en op deze wijze nogal goedkoop willen scoren om te laten zien dat ze nog enige relevantie hebben.
Wat ik vele malen erger vind zijn de bedrijven die hun 'klantenservice' via FB doen en op geen enkele andere wijze te benaderen zijn. PostNL kun je tegenwoordig alleen nog maar via Whatsapp benaderen en dan duurt het ook nog eens een uur of 3 voordat je überhaupt antwoord krijgt. Als de AP zich ergens druk over zou moeten maken dan is het deze vorm van verkapte gegevens verzameling wel van veel bedrijven.
23-04-2024, 12:15 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Wauw! Dat is een duidelijke unanieme score!
... Blijkbaar is de gedachte dat al die ambtenaren de gehele dag op FB zitten maar niets is minder waar. De overheid maar zeker ook de gemeenten moeten communiceren met alle doelgroepen, mensen dus. ...
Wat ik vele malen erger vind zijn de bedrijven die hun 'klantenservice' via FB doen en op geen enkele andere wijze te benaderen zijn. .

Dat de overheid via social media communiceert is - wat mij betreft - geen groot probleem. Het zou echter niet het _primaire_ medium moeten zijn, en het zou wel met gepaste terughoudendheid moeten zijn. Ik ben het zeker wel met je eens dat voor veel mensen Facebook / Whatsapp al ingewikkeld genoeg lijkt. Ik ben het verder ook met je eens qua bedrijven, die zouden gewoon fatsoenlijk bereikbaar moeten zijn. Ik heb zelf een klein bedrijfje en ben verplicht contactgegevens te publiceren; dat resulteert in bizarre hoeveelheden "ongevraagde commerciële aanbiedingen", zullen we maar zeggen, omdat ik niet groot genoeg ben om me niet aan de regels te houden.

(ik weet dat er dubieuze tokootjes zijn waar je je gegevens kunt laten maskeren, dat doen we dus maar eens niet).
23-04-2024, 14:42 door Anoniem
Door Anoniem: Niet alleen de rijksoverheid, alle overheden.
En niet alleen Facebook, maar alle sociale media, die in handen zijn van private bedrijven.
Twitter/X, Whattsapp, Instagram om er maar een paar te noemen.

Ik verbaas me er bijv. steeds maar weer over, dat allerlei berichten van gemeentes en politie, die voor het grote publiek bestemd zijn, dat publiek verplichten een Twitter (pardon, X) account te hebben. Want zonder zo'n account kun je tegenwoordig vrijwel geen enkel bericht van de politie op X meer lezen, tenzij je op een speciale link daarnaartoe klikt, als die al beschikbaar is.

Sinds de eigenaar van X besloten heeft er een besloten community van te maken, heb ik als niet-twitteraar geen mogelijkheden meer de berichten van officiele instanties te lezen en dat vind ik een uiterst kwalijke zaak!
26-04-2024, 11:24 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ze hadden er bij voorbaat niet aan moeten beginnen. Dat het ellende is, was bij de oprichting al bekend. Maar ja... overheid en IT he...
kom dan eens met bewijzen hiervoor. Onderbuikgevoelens zijn geen gewijs, netbzo min als kennis van nu.
Wat voor een bewijs wil je hebben? Een bedrijf dat als business model heeft 'data graaien'... Daar doe je DUS geen zaken mee. En nee, ik gebruik ook geen google, X of soortgelijke zut.
28-04-2024, 11:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ze hadden er bij voorbaat niet aan moeten beginnen. Dat het ellende is, was bij de oprichting al bekend. Maar ja... overheid en IT he...
kom dan eens met bewijzen hiervoor. Onderbuikgevoelens zijn geen gewijs, netbzo min als kennis van nu.
Wat voor een bewijs wil je hebben? Een bedrijf dat als business model heeft 'data graaien'... Daar doe je DUS geen zaken mee. En nee, ik gebruik ook geen google, X of soortgelijke zut.
Je gaf aan, dat het bij de oprichting al bekend was en DAT bewijs vroeg ik. Wat jij nu beweerd is vanwege kennis van nu.
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.