Door Anoniem: Door lucb1e: Eigen schuld als je het mij vraagt. Van mij is niet eens ergens een foto te vinden op het web, laat staan een waar ik op een manier te zien ben dat een werkgever me spontaan niet meer hoeft...
Mijn conclusie hieruit, Saai leven.
Het is onzin dat mensen beoordeeld worden op een facebook foto. Hoe iemand in het prive leven is zegt niets over hun werkzaamheden en hoe goed ze dat kunnen uitvoeren. Je moet lol kunnen maken in het prive leven, ja lol word vaak geuit in rare fotos want daar kan je op terug kijken en denken hahaha wat heb ik het toen gezellig gehad. Dat werkgevers hier op selecteren geloof ik niet zo zeer, ookal heeft het wel een lichte invloed. Als je op solicitatie komt en je hebt de competenties zal het denk ik niet heel veel uitmaken dat er een paar rare foto's van je op het internet staan( tenzij het een voorbeeldfunctie is)
Als met al vind ik het een grote berg onzin dat mensen op hun prive gedrag beoordeeld worden.
Je klinkt niet als iemand die wel eens aan de beslissende kant van sollicitaties gezeten heeft.
Het gaat nooit alleen om werk skills, maar ook of de persoon een geschikte collega lijkt te zijn. En naarmate de functie wat zwaarder wordt, zijn ook softskills/inschattingsvermogen iets wat verwacht wordt.
Iemand die publiekelijk demonstreert dat niet te snappen valt dan af.
Dansen op een autodak ? Brievenbuspissen ? Genoeg mensen die dat , in een toestand, lollig vonden . Ik hoef ze niet als collega.
Zondagnacht toeterzat, en maandag 'zo, ff ziekgemeld' . En dan ook nog zo stom om te denken dat mensen die dan het werk moeten overnemen en in hun sollicitatie panel zitten dat niks zou kunnen schelen.
Je hebt 'rare foto's' en 'lekker gek doen', en andere 'rare foto's' . Bij sollicitaties is het niet "een werkgever" die kijkt, het zijn doodgewone mensen en in de laatste ronde meestal de mensen die direct met je moeten werken.
Bijvoorbeeld de afdelingsmanager of het teamlead, en iemand die direct je collega wordt. Mensen die , als je het wordt, dagelijks met je te maken hebben.
Staan er van jou dingen die *die mensen* het idee geven dat ze jou niet moeten hebben als collega, ga je het niet worden. Duh.
En natuurlijk zit er speling per bedrijf/sector en functie. Ongetwijfeld heeft de reclamewereld een ander idee van wat 'gewoon moet kunnen' in je eigen tijd dan de gereformeerde kerk.
Als je dingen publiek hebt, bedenk dus hoe het overkomt _bij anderen die jou niet kennen_ . En er niet bij waren.
Geweldig, Monty Python. 'Don't mention the war' doen, en de foto op het verkeerde (juiste) moment is leuk.Voor mensen die je kennen en erbij waren, bijvoorbeeld.
Zonder de context en jou te kennen kan het zomaar 'een andere kandidaat paste beter bij de functie' opleveren.