image

Biometrische paspoorten moeten terroristen buitenhouden

maandag 7 maart 2005, 08:32 door Redactie, 6 reacties

De regering van Singapore zal vanaf oktober 2005 een biometrisch paspoort invoeren. De nieuwe paspoorten moeten bescherming tegen terroristen bieden en ervoor zorgen dat burgers, zonder het aanvragen van een visum, toegang tot de Verenigde Staten krijgen, zo heeft Wong Kan Seng, de minister van binnenlandse zaken bekend gemaakt. Na de terroristische aanvallen van 11 september heeft de VS verplicht gesteld dat de 27 landen wiens burgers de VS zonder visum kunnen betreden, biometrische paspoorten moeten invoeren. Doen de landen dit niet, dan moeten de burgers een visum aanvragen. Zoals het er nu naar uitziet zullen Frankrijk, Engeland en Japan niet de nieuwe paspoorten voor de Amerikaanse deadline ingevoerd hebben. (SMH)

Reacties (6)
07-03-2005, 09:10 door egeltje
Nee, biometrische paspoorten koppelen het document ietsje vaster aan de
persoon. Of die persoon dan een terrorist is, staat er los van.
07-03-2005, 12:23 door Anoniem
amierieka heeft een grens van pak em beet enkele 10000den
kilometers lang.
gaan ze daar nu ook even een muurtje omheen zetten zodat men
ook daadwerkelijk gedwongen is via een bemande grens
overgang naar binnen te huppelen?
07-03-2005, 13:35 door Anoniem
Door egeltje
Nee, biometrische paspoorten koppelen het document ietsje
vaster aan de
persoon. Of die persoon dan een terrorist is, staat er los
van.

En zo is maar net! Een biometrisch paspoort biedt GEEN
garantie tegen terroristen!
07-03-2005, 17:32 door Anoniem
Zoals hier boven geschreven biometrische documenten koppelen
slechts het document aan het individu.

Of die individu daadwerkelijk ook degene is dat document
zegt te zijn kun je er nooit mee uitsluiten.

Immers naast (moeilijk en onmogelijk bij een centrale
database) "cracken" van de biometrisch document en hierop
elk gewenst biometrisch gegeven op te zetten.
Kun je ook gewoon iemand omkopen/afpersen om het document af
te geven wat je wenst.

Afgezien nog hiervan, is er van b.v. Mohammed B. nooit
aangetoond dat hij ooit eens moeite heeft gedaan om zijn
identiteit te verbergen.

Ook iemand met een orgineel paspoort kan aanslagen plegen cq
een crimineel blijken te zijn.... Dat document voorkomt dus
niets, maar dient slechts als optapje naar een regime met
volledige controle.....

Stalin, Hitler en velen anderen zouden dromen van dergelijke
technieken....
Een stukje springstof en longrange RFID in de passpoort en
je kunt ongewenste elementen op afstand neutraliseren.
08-03-2005, 01:11 door Anoniem
Zijn er eigenlijk ergens (westerse) landen die totaal niet
aan deze eisen van de USA tegemoet wensen te komen? Het
lijkt wel alsof iedereen bang is voor ze.

De invoering van een paspoort met betere veiligheids en
herkennings kenmerken is op zich niet slecht, maar de smoes
dat dit nodig is om terroristen buiten te houden is echt te
belachelijk voor woorden.
In Nederland alleen leven al enkele honderdduizenden
illegalen. Allemaal weten ze zonder de juiste papieren in
dit land te komen en te blijven. Ongemerkt. De grenzen staan
groots open en wie eenmaal in de massa zit is bijna niet
meer op te sporen. Alleen een terrorist die zo dom is met
het vliegtuig binnen te komen van buiten de EU heeft kans
gepakt te worden. In de USA is het niets anders. Als iemand
het land in wil maar gezocht wordt dan zit de grens vol met
gaten, wordt je niet gezocht dan kom je ook het land wel
binnen met een nieuw paspoort. Zo'n paspoort is geen
garantie dat je geen terrorist bent, net zo mis als dat dat
paspoort zorgt dat de grensen plots hermetisch gesloten
zijn. Leve de schijn veiligheid.
08-03-2005, 15:09 door Anoniem
wat een ontzettende onzin toch weer. Dat al die landen eens
dezelfde eisen voor amerikanen gaan stellen, moet je zien
hoe leuk ze dat vinden.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.