image

400% toename Rolex, Lacoste en Louis Vuitton spam

maandag 28 maart 2005, 10:00 door Redactie, 0 reacties

Het afgelopen jaar is de hoeveelheid spam waarin luxe produkten werden aangeboden met 400% gestegen, zo heeft Lycos bekend gemaakt. Alleen al in Duitsland werden 133 miljoen spamberichten waarin vervalste merkartikelen werden aangeboden onderschept, een verviervoudiging ten opzichte van 2003, toen er nog "maar" 35 miljoen luxe spams gestopt werden. Vooral vervalste produkten van horlogefabrikant Rolex zijn erg in trek bij de spammers. 10% van alle luxe spams probeert een Rolex horloge aan de man te brengen. Op de tweede plaats vinden we de merken Louis Vuitton en Burberry, gevolgd door Abercrombie & Fitch en Lacoste. "Voor bekende merken die in deze spamberichten genoemd worden is het een echte dreiging aan het worden, en is het een uitdaging voor aanbieders om de echte artikelen te verkopen." aldus Lycos. (Heise)

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.