image

1,5 miljard euro schade door onbereikbare e-mail

donderdag 19 mei 2005, 09:59 door Redactie, 5 reacties

Engelse bedrijven zijn jaarlijks meer dan 1,5 miljard euro kwijt doordat hun e-mail niet bereikbaar is. E-mail is na de telefoon de meest gebruikte vorm van communicatie tussen bedrijven en hun klanten. Ondanks het belang van e-mail, heeft het doorsnee bedrijf met vier "e-failures" per jaar te maken, waar de e-mail voor meer dan een halve werkdag "down" is. Kostbare downtime, want nieuwe klanten zullen niet meer dan één a twee e-mails sturen, voordat ze de concurrentie proberen. Uitval van e-mailservices kost een bedrijf gemiddeld 100.000 euro per dag. Doordat bedrijven steeds afhankelijker van e-mail worden, kan de schade volgens experts veel groter worden. 70% van de IT-beheerders is echter van plan om hun e-mail services (beter) te beveiligen. De meeste downtime wordt door virussen veroorzaakt, zo laat CipherTrust in haar onderzoek weten.

Reacties (5)
19-05-2005, 10:16 door Anoniem
wat een absurd hoog uit de lucht gegrepen bedragen... waar is dit verhaal
op gebaseerd? zeker directeur praat "niets verkocht is geld verloren", net
zoals je uurloon 100 eur per uur is, je na 1 dag op je stoel zitten 800 euro
schade hebt opgelopen. RRRRIGHT
19-05-2005, 11:26 door Anoniem
Als het om zulke bedragen gaat, mogen ze wel eens gaan denken aan
redundancy, dmz zones, meerdere av-scanners...etc....it`s so easy ?!?
19-05-2005, 11:28 door awesselius
Inderdaad erg raar berekende bedragen. Net zoals Bill Gates
geen 1000 dollar kon oprapen omdat ie dan 10.000 dollar zou
verliezen......

Men probeert efficientie te bereiken, prima... Maar probeer
nog steeds incasseringsvermogen in te calculeren. Murphy's
wetten staan *altijd* om de hoek, hoe efficient je ook
probeert te werken. Er zijn altijd onberekende factoren die
je geld kosten, wees daar gewoon op berekend, begroot dat
simpelweg in je budget en reserveer daar ook een potje voor.

Dan is het niet "weggegooid" geld, maar gewoon slim bedrijf
voeren. Electriciteit is ook niet kosteloos en jammer dat we
er afhankelijk van zijn, maar we begroten per jaar wel een
bedrag bij benadering om de kosten te kunnen dekken. Tja,
dat gaat af van de winst, maar daardoor draait je bedrijf
wel gewoon door.

Bereken calamiteiten gewoon in je budget en je blijft als
bedrijf gezond. Ieder huishouden had vroeger ook een potje
voor onverwachte kosten. De wasmachine die het begeeft enz.
Dat noem je ook wel afschrijvingskosten, waarom niet je
software afschrijven of bugs of upgrade tijd incalculeren
zodat het geen onverwachte kosten meer zijn.

- Unomi -
19-05-2005, 12:24 door Dr.NO
CipherTrust: "The Leader in Email Security and Anti-Spam"

http://www.ciphertrust.co.uk

mensen, dat artikel is gewoon spam, hoor.
20-05-2005, 20:03 door Rob Jansen
Die bedragen zijn veel te hoog volgens mij.

Op het bedrijf waar ik werk, is de email server Notes bijna
nooit plat, behalve voor onderhoud. Maar volgens mij we
nooit email kwijt geraakt, de secundiare email server van de
provider neem het over als de Notes server niet in de luch
is en levert de post af, als de email server weer in de
lucht is.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.