Poll
image

Bankieren:

maandag 24 maart 2025, 16:17 door Redactie, 16 reacties
Reacties (16)
Gisteren, 16:38 door Anoniem
Ik wil geen app, maar het moet wel :(
Gisteren, 17:03 door Anoniem
Ik koos voor website.
Dat is via elk platform toegankelijk en het heeft geen toegang tot de privé van mijn telefoon of computer.
Natuurlijk zou zo'n bankieren website ook als "web-app" op je telefoon gezet kunnen worden.

Ik weet niet wat er met "offline" bedoeld word, maar naar een apart gebouw gaan om geld over te maken lijkt mij onhandig.
(Dan kan ik net zo goed het geld in mijn matras verstoppen of zo...)
Maar zaken zoals financieel overleg of hypotheek afsluiten zou ik nou wel weer absoluut face-2-face willen.
Gisteren, 17:20 door Anoniem
De meeste apps en websites zitten vol met tracking en andere meuk, dat vind ik volkomen onacceptabel voor een privé omgeving van een bank. Zolang dat de standaard is blijf ik wel offline bankieren.
Gisteren, 18:21 door Anoniem
Website, want dan hoef ik geen app te gebruiken.
Bankapps bevatten veelal Google en Meta trackers en zijn niet gelicenseerd onder vrije software dus is de code niet transparant.
Ik installeer uitsluitend apps die zich aan deze criteria voldoen.
Gisteren, 19:31 door e.r.
Alle drie de vormen eigenlijk, afhankelijk van de situatie. Waarbij offline nauwelijks.

Ik kan helaas dus niks kiezen.
Gisteren, 20:25 door Anoniem
Door Anoniem: Ik wil geen app, maar het moet wel :(
Waarom MOET je?
Vandaag, 01:43 door Anoniem
Voor de onwetenden zoals ik: hoe of via welke bank(en) kun je offline bankieren?
Vandaag, 10:01 door dingetje
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik wil geen app, maar het moet wel :(
Waarom MOET je?
Banken dwingen kun klanten om op een app over te gaan. Bijvoorbeeld als je één keer op iemand anders zijn telefoontje jezelf identificeert voor het openen van een extra rekening (omdat er geen bankfilialen meer zijn). Dan kan je direct niet meer internetbankieren (met je thuisbezorgde identificatie-apparaatje).

Tegelijkertijd vertelt mijn bank mij dat hun inlog-apparaatje niet zal verdwijnen omdat er altijd mensen zullen zijn die geen app kunnen en/of mogen gebruiken. Met één telefoontje was het terug gedraaid. Maar alleen klagers worden geholpen, als je niet klaagt wordt de digibagger door je strot geduwd.
Vandaag, 10:03 door dingetje - Bijgewerkt: Vandaag, 10:05
Door Anoniem: Voor de onwetenden zoals ik: hoe of via welke bank(en) kun je offline bankieren?
Elke buitenlandse bank. Bijvoorbeeld in Duitsland hebben ze zelfs een bankfiliaal in een stadje van 4000 inwoners. Menig winkel heeft een bordje 'CASH ONLY'. Als je daar bent is het alsof je weer 30 jaar jonger bent.
Alleen in Nederland doen we zo idioot met dat vervangen van cash geld voor internetbankieren en apps. Met als excuus dat het beter zou zijn in tijden van Corona, terwijl daar geen enkel wetenschappelijk bewijs voor was. Gewoon, zodat banken je nog beter kunnen profileren en nog meer eigen medewerkers kan ontslaan.
Vandaag, 10:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik wil geen app, maar het moet wel :(
Waarom MOET je?

Voor bijvoorbeeld het (tijdelijk) ophogen an je paslimiet kun je al niet eens de website gebruiken en wordt je doodleuk doorverwezen naar de app. (Kan niet spreken over elke bank, alleen de bank waar ik bij zit)
Vandaag, 11:37 door Anoniem
Ik ben pas overgestapt van iOS naar GrapheneOS. Ja, ik had de ING App ook op GrapheneOS kunnen installeren, maar dat gaat tegen het principe in en rijzen er ook aansprakelijkheidsdiscussies. Daarna heb ik ING gebeld en gevraagd om zo'n ouderwetse ING Reader. Keurig thuis gekregen en sinds een maandje of wat zit ik weer op ouderwetse internetbankieren via de website.
Vandaag, 13:31 door Hyper - Bijgewerkt: Vandaag, 13:33
Website. op PC. (Rabobank met Rabo Scanner.)

Apps gebruik ik niet voor bankzaken. Mijn smartphone krijgt geen beveiligingsupdates meer en het is een juridisch risico om dan nog wel de app te gebruiken omdat de bankvoorwaarden eisen dat de gebruiker zijn apparatuur voorziet van beveiligingsupdates.

Mijn PC krijgt veel meer jaren beveiliginsupdates dan mijn Android telefoon en ik heb geen budget over om elke paar jaar een andere Android te kopen.
Vandaag, 16:11 door Anoniem
Offline: de allerbeste beveiliging tegen cybercrime!
Het is een nationaal schandaal dat er geen (Nederlandse) offline-bankrekeningen meer geopend kunnen worden (sterfhuisconstructie). Dit stelt grote groepen mensen (vergrijzing) bloot aan cybercrime omdat ze de complexiteit van internetbankieren niet (meer) kunnen bevatten.
Vandaag, 16:49 door Anoniem
Door Anoniem: Offline: de allerbeste beveiliging tegen cybercrime!
Het is een nationaal schandaal dat er geen (Nederlandse) offline-bankrekeningen meer geopend kunnen worden (sterfhuisconstructie). Dit stelt grote groepen mensen (vergrijzing) bloot aan cybercrime omdat ze de complexiteit van internetbankieren niet (meer) kunnen bevatten.

Ja hoor kan nog wel. Je kunt nog wel bij een RegioBank kantoor binnen lopen om een rekening aan te vragen.
Vandaag, 17:28 door Anoniem
Via de website, omdat offline nu onmogelijk is geworden. Grrr. gelukkig nog wel zonder afhankelijkheid van een telefoon, want dat zal voor mij altijd een stap te ver zijn.
Vandaag, 18:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Offline: de allerbeste beveiliging tegen cybercrime!
Het is een nationaal schandaal dat er geen (Nederlandse) offline-bankrekeningen meer geopend kunnen worden (sterfhuisconstructie). Dit stelt grote groepen mensen (vergrijzing) bloot aan cybercrime omdat ze de complexiteit van internetbankieren niet (meer) kunnen bevatten.
Ja hoor kan nog wel. Je kunt nog wel bij een RegioBank kantoor binnen lopen om een rekening aan te vragen.
Dat staat niet op de website van RegioBank want daar wordt alleen een online betaalrekening aangeboden.
Dus ik heb telefonisch contact opgenomen met een financieel adviseur van RegioBank over deze kwestie en inderdaad, je hebt gelijk, RegioBank voorziet in de mogelijkheid om haar online bankrekening uitsluitend offline te kunnen gebruiken.
RegioBank biedt in principe alleen nog online rekeningen aan, maar komt zo tegemoet aan de vraag van bepaalde klanten, diie niet willen internetbankieren. Er kan dan niet vanuit de klant ingelogd worden op de online rekening en de klant krijgt papieren betalingsopdrachten/ overschrijvingsformulieren die per post naar een bepaald adres verstuurd moeten worden, waar de opdracht wordt verwerkt.
Het lijkt op offline bankieren bij ING, die deze mogelijkheid alleen (nog) aanbiedt aan bestaande klanten, maar niet aan nieuwe.
Bij RegioBank kan een nieuwe klant om deze variant van RegioBank vragen - wel voldoende overtuigingskracht nodig?
Ik kreeg wel de indruk, dat RegioBank deze variant niet wil promoten, maar meer vanuit een soort coulance aanbiedt.
Ik weet dan ook niet hoe gemakkelijk het is voor een nieuwe klant om deze variant aangeboden te krijgen.
Wanneer RegioBank zich echt zou willen profileren met een aanbod voor klanten die offline willen bankieren dan zou ze dat m.i. op haar website zetten - wat niet het geval is, zelfs de zoekterm "offline" wordt doorgezet naar "online (rekening)".
Maar oké, daar ging het niet over.
Bedankt voor jouw informatie want ik wist dat niet!
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.