Spam, junkmail of ongewenste commerciele e-mail, hoe je het ook noemt, de ongewenste berichten weten nog altijd het nieuws te halen. Van overheid tot allerlei instanties en ontwikkelaars, iedereen is met spam bezig. Spam zou namelijk miljarden kosten en een serieuze dreiging voor e-mail als communicatiemiddel vormen. Nu beschikken de meeste gebruikers en bedrijven via hun ISP, eigen mailserver of e-mail client over een spamfilter dat een groot gedeelte van alle spam weet tegen te houden, en de paar berichten die er nog wel weten door te komen zijn met een paar muisklikken ook verwijderd. Zeker in Nederland is het vaak eenvoudig om de Engelstalige spamberichten eruit te vissen. Toch lijkt iedereen bezig te zijn met de strijd tegen spam. Spammers zouden het er zelf ook niet bij laten zitten en zich massaal op SPIT & SPIM gaan storten. Nu is instant messaging binnen een bedrijfsomgeving toch al niet aan te raden en zal de doorsnee gebruiker er niet meer of minder om gaan "MSN'n". Ondanks alle waarschuwingen hoor je zelden gebruikers die niet meer e-mailen vanwege de "spamproblematiek" of bedrijven die hierdoor verlies hebben geleden. Onze stelling luidt derhalve: spamprobleem wordt overtrokken
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.