image

Call center personeel steelt 350.000 dollar van bank

dinsdag 12 april 2005, 08:14 door Redactie, 3 reacties

Drie werknemers van een Indiaas call center zijn wegens het oplichten van klanten van de Amerikaanse Citibank aangehouden. De ge-outsourcede werknemers wisten van sommige klanten de pincode te ontfutselen, waardoor men de rekeningen kon plunderen. In totaal zou er een bedrag van 350.000 dollar door de criminelen gestolen zijn. De fraude kwam aan het licht toen klanten ontdekten dat er geld van hun rekening verdwenen was. Citibank wist de diefstal te traceren naar het Indiase Call Center, dat het zelf gebruik voor haar dienstverlening. Het bedrijf betuigde spijt voor het incident, maar liet weten dat de aanwezige security procedures voldoende zijn. Volgens onderzoeksbureau Forrester kan het incident echter verstrekkende gevolgen voor de offshore industrie in India hebben.

Reacties (3)
12-04-2005, 10:42 door awesselius
Ik kan enkel zeggen...... Erg laat nieuws, als hetzelfde
bericht al vorige week op Slashdot te lezen viel.

Maar verder, is het een erg domme actie van beide partijen.
Het bedrijf moet betere procedures hebben en de werknemers
hadden toch zorgvuldiger te werk moeten gaan (om te slagen
dan he, niet dat ik het goedkeur).

- Unomi -
12-04-2005, 13:28 door Anoniem
Geloof graag dat de security procedures in orde zijn. Er is hier sprake van
social enginering en dat kan je nooit helemaal voorkomen. Citibank zou
haar klanten (nogmaals) moeten wijzen op wat mag wel/wat mag niet
12-04-2005, 14:05 door Anoniem
onproffessioneel van de werknemers. Die gasten komen echt
niet meer aan de bak.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.