image

Outsourcing in diskrediet na diefstal call center personeel

vrijdag 15 april 2005, 09:53 door Redactie, 5 reacties

"Het antwoord van India op Ocean's Eleven", zo wordt de diefstal door verschillende werknemers van een Indiaas call center genoemd, waarbij zo'n 400.000 dollar werd buitgemaakt. Drie werknemers van een call center in Bangalore werden wegens het oplichten van klanten van de Amerikaanse Citibank aangehouden. De ge-outsourcede werknemers wisten van sommige klanten de pincode te ontfutselen, waardoor men de rekeningen kon plunderen. Inmiddels zijn ook dertien andere verdachten aangehouden. De vier klanten wiens rekening geplunderd werd zijn inmiddels gecompenseerd, maar analisten denken dat "business process outsourcing" naar India door het incident met 30% kan afnemen. (SMH)

Reacties (5)
15-04-2005, 10:41 door egeltje
Waarom? Dit had net zo goed in een call-center in Nederland kunnen
gebeuren. Niet dat ik sta te springen om outsourcing, maar dit zou geen
argument zijn om het niet te doen.
15-04-2005, 12:50 door Anoniem
Door egeltje
Waarom? Dit had net zo goed in een call-center in Nederland kunnen
gebeuren. Niet dat ik sta te springen om outsourcing, maar dit zou geen
argument zijn om het niet te doen.

Beetje andere mentaliteit daar........dan hier in "het westen".
15-04-2005, 13:38 door G-Force
Helemaal gelijk heb je: het kan ook in een Nederlandse callcentrum
gebeuren. Maar wat in het bericht doorklinkt, kan wel degelijk grote
gevolgen krijgen voor outsourcing: als het vertrouwen weg is, dan is het
nog maar de vraag of bedrijven op deze manier willen outsourcen.
16-04-2005, 01:18 door Anoniem
Outsourcing van Call centers in India ( wat eigenlijk
Offshoring is maar dat terzijde) is in Nederland niet aan de
orde, om dat Indiers geen Nederlands spreken. Vandaar dat
het hier ook niet echt speelt, in Amerika des te meer.

gr michiel
17-04-2005, 13:30 door Anoniem
Door Anoniem
Outsourcing van Call centers in India ( wat eigenlijk
Offshoring is maar dat terzijde) is in Nederland niet aan de
orde, om dat Indiers geen Nederlands spreken. Vandaar dat
het hier ook niet echt speelt, in Amerika des te meer.

gr michiel

het is overal van toepassing, ook in nederland, al het
nieuws van de abn amro bank vergeten over outsourcing van
3000 banen ?

En dan praten we niet over callcenter-drones maar ook over
ICT professionals e.d
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.