image

Security expert haalt uit naar term cyberterrorisme

donderdag 28 april 2005, 07:54 door Redactie, 7 reacties

Computer security goeroe Bruce Schneier, die deze week tijdens de Infosec conferentie in Londen te horen is, heeft flinke kritiek geuit op het gebruik van de term 'cyberterrorisme'. Volgens Schneier heeft er nog nooit een cyberterrorist in het echt toegeslagen en wordt de term voornamelijk gebruikt voor geld en publiciteit. De meeste cyberaanvallen hebben vaak geen grote impact en slechts een enkeling zou een direct gevaar voor mensen kunnen zijn. Verder ging Schneier tijdens zijn toespraak in op het gebruik van overheidshackers. Hoewel sommige overheden hackers in dienst hebben en onderzoek naar cyberoorlogsvoering financieren, wordt er door de meeste landen niet veel gehackt. Tevens voorspelt Schneier dat wormen en virussen een grotere dreiging zullen worden, aangezien virusschrijvers ze niet meer alleen voor aanvallen, maar ook voor verkenning gaan gebruiken.

Reacties (7)
28-04-2005, 09:48 door Anoniem
ja tis gewoon net zo'n FUD woord als "softwarepiraterij" en
"intelectueel eigendom"
28-04-2005, 10:25 door Bitwiper
En niet alleen dat, Scheier zou ook gezegd hebben dat ISP's
de verantwoordelijkheid hebben om een "schonere"
internetverbinding voor hun klanten te realiseren:
http://www.vnunet.com/news/1162720

Op deze site maar ook op de NANOG lijst wordt daar heel
verschillend over gedacht (dat was mijn bron):
http://www.merit.edu/mail.archives/nanog/2005-04/threads.html#00963

Erik
28-04-2005, 14:55 door Anoniem
Door Anoniem
ja tis gewoon net zo'n FUD woord als "softwarepiraterij" en
"intelectueel eigendom"
Wat een onzin. Softwarepiraterij is wel degelijk echt. Enig
idee hoeveel geld bedrijven mislopen omdat veel mensen
illegale programma's draaien? Vrij dom om dat met een term
als cyberterrorist te vergelijken.
28-04-2005, 15:00 door Anoniem
Door Anoniem
ja tis gewoon net zo'n FUD woord als "softwarepiraterij" en
"intelectueel eigendom"
Wat een onzin. Softwarepiraterij is wel degelijk echt. Enig
idee hoeveel geld bedrijven mislopen omdat veel mensen
illegale programma's draaien? Vrij dom om dat met een term
als cyberterrorist te vergelijken.
29-04-2005, 04:16 door Anoniem
misschien moeten mensen ook eens kijken wat 'terrorisme' nu
precies betekend. dan zien ze dat wat nu vaak als
'cyberterrorism' wordt betiteld, totaal niet onder de
catagorie van terrorisme behoord te vallen.
29-04-2005, 07:55 door Anoniem
Ik zeg ook niet dat illegaal kopieren niet bestaat, maar dat
de term 'piraterij' overdreven is, en de handeling erger
over laat komen dat hij daadwerkelijk is. 'Cyberterrorisme'
is mijns insziens een vergelijkbaar staaltje stemmingmakerij
door woordkeuze.
29-04-2005, 11:15 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
ja tis gewoon net zo'n FUD woord als "softwarepiraterij" en
"intelectueel eigendom"
Wat een onzin. Softwarepiraterij is wel degelijk echt. Enig
idee hoeveel geld bedrijven mislopen omdat veel mensen
illegale programma's draaien? Vrij dom om dat met een term
als cyberterrorist te vergelijken.

enig idee waarom de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden ?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.