Blogger Nick Lewis vond enige tijd terug op zijn weblog een vreemd commentaar. Het leverde kritiek op programma's van CNN maar was tevens erg gedetailleerd over deze shows, inclusief de uitzendtijden en de presentatoren. Nick kwam dezelfde comments tegen op andere weblogs, steeds afkomstig van dezelfde reageerder. Hij denkt dat CNN opzettelijk de "keyword stuffing" techniek gebruikt om weblogs die negatief over CNN berichten slechtere zoekmachine resultaten te geven. Keyword stuffing was ooit een populaire truuk om sites hoger te "ranken" in de zoekmachines: door veel links in de commentaren op weblogs op te nemen stijgt de site waarnaar gelinked wordt. Deze truuk is echter niet meer mogelijk bij veel zoekmachines en heeft nu zelfs een omgekeerd effect: de site zakt in de lijst.
Een andere optie die Lewis aandraagt is dat CNN de reakties op weblogs gebruikt als virale marketing campagne: ook negatief nieuws is nieuws. CNN ontkent de beschuldigingen en zet niet zelf de reakties te hebben geplaatst (Wired)
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.