image

Halvering helpdesk telefoontjes over spyware

donderdag 9 juni 2005, 12:10 door Redactie, 7 reacties

Spyware werd begin dit jaar gezien als een van de grootste dreigingen waar internetgebruikers mee te maken zouden krijgen. De verspreiding van spyware lijkt echter af te nemen, zo heeft een bestuurder van Dell laten weten. Het aantal telefoontjes dat de helpdesk van de computeraanbieder over spyware te verwerken kreeg, is namelijk gehalveerd. Volgens Mike George is dit te danken aan het toegenomen bewustzijn van de gebruikers en betere security software. Uit een onderzoek van Dell eind vorig jaar bleek nog dat de meeste consumenten zich niet druk om spyware maakten. Een situatie die nu veranderd is. (VNU)

Reacties (7)
09-06-2005, 12:55 door Anoniem
Fijn voor DELL hebben ze hun klanten soms naar ons
doorverwezen want hier kunnen wij deze bewering zeker niet
staven. (Helpdesk middelgrote ISP)
09-06-2005, 13:40 door Anoniem
Het heb waarschijnlijk ook temaken met de media aandacht er omheen,
en de daarbij kommende bestreiding....of de pleisters op de word...
09-06-2005, 13:41 door Anoniem
En mensen bellen gewoon niet meer. Niet omdat ze geen (vragen over)
spyware hebben, maar omdat ze geen zin meer hebben om weer de
helpdesk te bellen.
09-06-2005, 13:47 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem
Fijn voor DELL hebben ze hun klanten soms naar ons
doorverwezen want hier kunnen wij deze bewering zeker niet
staven. (Helpdesk middelgrote ISP)


nee dat noemen ze objectief kijken want " mijn internet doet
het niet door popups of iets dergelijks " en dell roep
hebben wij niks mee te maken als de PC werkt is het niet ons
probleem.
09-06-2005, 15:13 door rberkers
Hmmm.... misschien aan de consumenten kant... maar aan de
zakelijke kant met de juiste contracten doen ze behoorlijk goed.

DLT drive in Dell Poweredge had het begeven, volgende dag op
de afgesproken tijd was er iemand hier met een vervangende
drive. Ik heb nog geen 10 minuten aan de telefoon gehangen.

En zelfs toen ik op vakantie was er iets "softwarematigs"
geregeld moest worden, is dat perfect gedaan. En dit terwijl
ze dit contractueel helemaal niet verplicht waren

Heel wat beter dan HP waar ik echt kwaad moest worden
voordat ik een vervangende schijf voor de raid-configuratie
in de HP server kreeg.

Vroeger had ik een bloedhekel aan Dell, ik heb echter
die mening bij moeten stellen.
09-06-2005, 15:34 door Anoniem
Door rberkers
Hmmm.... misschien aan de consumenten kant... maar aan de
zakelijke kant met de juiste contracten doen ze behoorlijk goed.

DLT drive in Dell Poweredge had het begeven, volgende dag op
de afgesproken tijd was er iemand hier met een vervangende
drive. Ik heb nog geen 10 minuten aan de telefoon gehangen.

En zelfs toen ik op vakantie was er iets "softwarematigs"
geregeld moest worden, is dat perfect gedaan. En dit terwijl
ze dit contractueel helemaal niet verplicht waren

Heel wat beter dan HP waar ik echt kwaad moest worden
voordat ik een vervangende schijf voor de raid-configuratie
in de HP server kreeg.

Vroeger had ik een bloedhekel aan Dell, ik heb echter
die mening bij moeten stellen.
Mjah, ok, maar wat heeft dit met het bovenstaande artikel te
maken? Ik zie nergens in je hele reactie iets over spyware
staan.
09-06-2005, 16:11 door rberkers
Wel Anoniempje, iemand maakte een opmerking over de service
van Dell, dan mag ik daar op reageren....
Als je het nog niet gezien had, dat gebeurt hier haast
continue...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.