Microsoft verhoogt de druk op verstuurders van e-mail om haar Sender ID initiatief te gebruiken, ondanks de mogelijkheid dat 10% van alle legitieme e-mails toch als spam gezien wordt. Iets waar de softwaregigant op de hoogte van is. Tegen het einde van dit jaar zal Microsoft eerder e-mail weigeren die van bedrijven of service providers afkomstig is die geen Sender ID gebruiken. Sender ID is een idee van Microsoft waarbij de DNS controleert of een e-mail van een geldige e-mailserver afkomstig is. In theorie zou dit betekenen dat men e-mails weigert die van een mailserver vandaan komen waar ze niet vandaan verstuurd hadden mogen worden.
Wil Sender ID ooit slagen, dan moeten de DNS records extra informatie bevatten en moeten e-mail agents zoals Sendmail, Postfix of Qmail deze informatie kunnen begrijpen. Op dit moment bevat 25% van alle e-mail berichten de juiste Sender ID informatie. Om ervoor te zorgen dat Sender ID beter spam kan aanpakken, wil Microsoft dit nu verplicht gaan stellen.
"We hebben een oplossing die voor ongeveer 90% van alle e-mail vandaag de dag werkt" zegt Craig Spiezle van Microsoft. Hij laat tevens weten dat men werkt aan een oplossing voor de overige 10%.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.