image

Ongepatchte Windows PC binnen 12 minuten besmet

zaterdag 2 juli 2005, 13:11 door Redactie, 33 reacties

Duurde het eind 2004 nog zo'n 20 minuten voordat een ongepatchte Windows PC met allerlei malware besmet was, vandaag de dag duurt het 12 minuten voordat een Windows PC zonder updates door online aanvallers gekaapt is. Kijkend naar de eerste helft van dit jaar, werd 25% van alle besmettingen door de Zafi.D worm veroorzaakt. Netsky.P was goed voor 17,5% van alle infecties. Netsky.P wist ook in juni nog aardig (12,5%) wat computers te besmetten, maar was net iets minder succesvol dan een van de vele Mytob varianten, in dit geval Mytob.BE, die 12,6% wist te halen.

Reacties (33)
02-07-2005, 13:53 door Anoniem
Hoe moet je dan Microsoft Windows op je PC installeren en je
updates binnenhalen ???

Ik mag aannemen dat Microsoft Nederland alle nederlandse
geregistreerde kopers gratis voorziet van een CD-rom met de
laatste versie en updates ?
Als je systeem vervuild is, niet meer lekker draait of wat
dan ook en je maakt gebruik van je oude duurbetaalde CD ben
je gelijk weer het haasje....
02-07-2005, 14:09 door Anoniem
goh wat raar zeg. mijn pcis al 4 maanden niet besmet en toch werkt ie
vlekkeloos... windows xp sucks, gelukkig heb ik ook nog linux in geval van
nood :D
02-07-2005, 15:22 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe moet je dan Microsoft Windows op je PC installeren en je
updates binnenhalen ???

Ik mag aannemen dat Microsoft Nederland alle nederlandse
geregistreerde kopers gratis voorziet van een CD-rom met de
laatste versie en updates ?
Als je systeem vervuild is, niet meer lekker draait of wat
dan ook en je maakt gebruik van je oude duurbetaalde CD ben
je gelijk weer het haasje....


Je gaat als volgt te werk.
Installeer XP gewoon zoals je gewent bent. Laat die
netwerkkabel even uit je pc :)
Ga naar de instellingen van je netwerkomgeving en flikker
alles weg behalve TCP/IP. Je bent tenslotte een client en
geen server.
Stel je firewall in en laat geen enkele uitzondering toe.
Geen ene.
Steek je netwerkkabel in je machine. Controlleer of je een
ip lease hebt met ipconfig /ALL
Ga vervolgens naar de update site en neem een bak koffie.
Daar ben je voorlopig wel even zoet mee denk ik :)
En voila, je bent weer lekker up to date.
En ohja, knal die blauwe E van je desktop. Installeer
firefox, geef je administrator een sterk wachtwoord en maak
voor jezelf een normaal gebruikers account aan waar jezelf
mee werkt.
Doe ook even spybot downloaden, update je plugins en laat
deze jongen ook even draaien.
02-07-2005, 17:49 door Anoniem
Je gaat als volgt te werk.
Installeer XP gewoon zoals je gewent bent. Laat die
netwerkkabel even uit je pc :)
Ga naar de instellingen van je netwerkomgeving en flikker
alles weg behalve TCP/IP. Je bent tenslotte een client en
geen server.
Stel je firewall in en laat geen enkele uitzondering toe.
Geen ene.
Steek je netwerkkabel in je machine. Controlleer of je een
ip lease hebt met ipconfig /ALL
Ga vervolgens naar de update site en neem een bak koffie.
Daar ben je voorlopig wel even zoet mee denk ik :)
En voila, je bent weer lekker up to date.
En ohja, knal die blauwe E van je desktop. Installeer
firefox, geef je administrator een sterk wachtwoord en maak
voor jezelf een normaal gebruikers account aan waar jezelf
mee werkt.
Doe ook even spybot downloaden, update je plugins en laat
deze jongen ook even draaien.

het is toch zielig als je op deze manier je pc moet
installeren . .
02-07-2005, 17:52 door Anoniem
Tja, PC's installeren moet ook door profs gedaan worden.
Niet door iemand die geen idee heeft hoe een PC veilig te
maken is.
02-07-2005, 19:21 door Anoniem
Sja... Het is niet onhandig als je wat software op een
CD/DVD hebt staan: sp2, firewall(s), virusscanner(s) enz.
Dan kan je je pc aardig up-2-date brengen voor je er
internet mee opgaat.
02-07-2005, 19:38 door Anoniem
gewoon NAT er tussen en er is geen probleem..
02-07-2005, 20:21 door Anoniem
Koop voor 20 euro een (meestal op Linux gebaseerde)
breedband router en je zit ook veilig.
03-07-2005, 07:56 door Anoniem
Door Anoniem
Je gaat als volgt te werk.
Installeer XP gewoon zoals je gewent bent. Laat die
netwerkkabel even uit je pc :)
Ga naar de instellingen van je netwerkomgeving en flikker
alles weg behalve TCP/IP. Je bent tenslotte een client en
geen server.
Stel je firewall in en laat geen enkele uitzondering toe.
Geen ene.
Steek je netwerkkabel in je machine. Controlleer of je een
ip lease hebt met ipconfig /ALL
Ga vervolgens naar de update site en neem een bak koffie.
Daar ben je voorlopig wel even zoet mee denk ik :)
En voila, je bent weer lekker up to date.
En ohja, knal die blauwe E van je desktop. Installeer
firefox, geef je administrator een sterk wachtwoord en maak
voor jezelf een normaal gebruikers account aan waar jezelf
mee werkt.
Doe ook even spybot downloaden, update je plugins en laat
deze jongen ook even draaien.

het is toch zielig als je op deze manier je pc moet
installeren . .

Nou, zielig wil ik het niet noemen. Eerder noodzakeljik.
Kijk, als je een pc bezit met internettoegang wil dit niet
zeggen dat je er ook verstand van hebt. Dit klinkt lulliger
dan ik bedoel maar dat is nou eenmaal het geval...
03-07-2005, 08:03 door Anoniem
Door Anoniem
Koop voor 20 euro een (meestal op Linux gebaseerde)
breedband router en je zit ook veilig.


En die breng je niet up-to-date ?? Ik werk met zowel Linux,
*BSD _en_ MS systemen. Ook op het inernet. Alle installaties
waarmee ik werk worden eerst door de update molen gehaald.
Er zijn ook veel kwetsbaarheden te vinden voor linux etc.
Wakker worden mensen ! Patchen en updates zijn nu eenmaal
een fact of live geworden. Een keiharde noodzakelijkheid,
zeker als je ermee het internet op gaat.
03-07-2005, 10:40 door Anoniem
Als je een PC nu alleen als "Internet station" wil
gebruiken, als een interactieve TV dus: denk maar aan een PC
voor oma.

Mailtjes doe je via een webmail provider.

Dan moet het toch mogelijk zijn het OS als het ware in ROM
te draaien? Nooit meer updates en over 2 a 3 jaar nieuw
boxje kopen. Lekker simpel toch?
03-07-2005, 11:53 door Anoniem
Door Anoniem
Als je een PC nu alleen als "Internet station" wil
gebruiken, als een interactieve TV dus: denk maar aan een PC
voor oma.

Mailtjes doe je via een webmail provider.

Dan moet het toch mogelijk zijn het OS als het ware in ROM
te draaien? Nooit meer updates en over 2 a 3 jaar nieuw
boxje kopen. Lekker simpel toch?


En wat zou dat voor verschil uit maken dan ? Of een OS nou
vanaf rom/ram of whatever start, het is een blijft een OS en
moet geregeld gepatched worden. Deze discussie zie je vaak
terug in de Thin-client doosjes. Ze worden verkocht met als
argument dat er bijna geen onderhoud en beheer nodig is. Hoe
oerstom kan je zijn.
Neem bijvoorbeeld de thinclients met XP embedded. Duh. Het
is gewoon nog steeds een XP kernel. Goed het start vanaf
ROM, maar in de praktijk bleek die meuk gewoon voor zowel
blaster alsook sasser gevoelig te zijn. Hoezo patchen is
niet nodig ??
Wel makkelijk, zo'n zombie-leger van Thinclients :)

Ik bedoel hiermee geen flamewar te starten, het is alleen
verbzingwekkend dat er nog steeds mensen een reden zoeken om
maar niet te hoeven patchen. Nobel streven, gaat je alleen
nooit lukken.
03-07-2005, 12:10 door Anoniem
Door Anoniem
Als je een PC nu alleen als "Internet station" wil
gebruiken, als een interactieve TV dus: denk maar aan een PC
voor oma.

Mailtjes doe je via een webmail provider.

Dan moet het toch mogelijk zijn het OS als het ware in ROM
te draaien? Nooit meer updates en over 2 a 3 jaar nieuw
boxje kopen. Lekker simpel toch?

Ahaaa, als het in ROM zit is het veilig.
Misschien dan ook Windows gewoon in ROM bakken, dan zijn de
problemen opgelost. Klein beetje RAM erbij voor wat
werkgeheugen... Raar dat dat niet eerder bedacht is!
03-07-2005, 13:46 door Anoniem
Door Anoniem
Je gaat als volgt te werk.
Installeer XP gewoon zoals je gewent bent. Laat die
netwerkkabel even uit je pc :)
Ga naar de instellingen van je netwerkomgeving en flikker
alles weg behalve TCP/IP. Je bent tenslotte een client en
geen server.
Stel je firewall in en laat geen enkele uitzondering toe.
Geen ene.
Steek je netwerkkabel in je machine. Controlleer of je een
ip lease hebt met ipconfig /ALL
Ga vervolgens naar de update site en neem een bak koffie.
Daar ben je voorlopig wel even zoet mee denk ik :)
En voila, je bent weer lekker up to date.
En ohja, knal die blauwe E van je desktop. Installeer
firefox, geef je administrator een sterk wachtwoord en maak
voor jezelf een normaal gebruikers account aan waar jezelf
mee werkt.
Doe ook even spybot downloaden, update je plugins en laat
deze jongen ook even draaien.

het is toch zielig als je op deze manier je pc moet
installeren . .
Als je zonodig je pc direct aan het internet wil hangen is het niet zielig om
even je firewall aan te zetten voordat je dat doet. De rest van de beschreven
handelingen zijn leuk maar niet strict noodzakelijk. Eenmaal goed ingericht
kun je een XP machine zelfs wel onbeschermd aan het internet hangen,
geen probleem hoor. Ik denk dat ze deze test met een RTM versie hebben
gedaan en die gewoon aan de wereld gehangen?
03-07-2005, 14:02 door Anoniem
Altijd hetzelfde het is mogelijk om de service pack 2 cd
gratis te downloaden of te krijgen dus voordat je uberhaupt
de netwerkkabel in zijn kanaal steekt zorgt je eerst dat sp
2 geinstaleerd is en voila het systeem is veilig .
Het overige kan je gewoon downloaden en is niet zo groot meer.
MOEILIJK ????
03-07-2005, 14:26 door Anoniem
Wat is het nou?
"Ongepatchte Windows PC binnen 12 minuten besmet" ?
of
"Ongepatchte Windows XP PC binnen 12 minuten besmet" ?
of
"Ongepatchte Windows PC gemiddeld binnen 12 minuten
besmet" ?

Waarschijnlijk word hier van XP uitgegaan. Zou het niet
slimmer zijn om een test te doen MET Windows XP SP2! XP komt
uit 2001, en toen hielden we nog niet zo ontzettend veel
rekening met PC beveiliging, zoals vandaag de dag het WEL
word gedaan. Bovendien word steeds vaker XP met SP2 geleverd
03-07-2005, 15:01 door bustersnyvel
Door ronnii
Altijd hetzelfde het is mogelijk om de service pack 2 cd
gratis te downloaden of te krijgen dus voordat je uberhaupt
de netwerkkabel in zijn kanaal steekt zorgt je eerst dat sp
2 geinstaleerd is en voila het systeem is veilig .
Het overige kan je gewoon downloaden en is niet zo groot meer.
MOEILIJK ????

Ja, heel moeilijk. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Ubuntu
Linux, waarbij je na de installatie niets meer hoeft te doen
om veilig te zijn. Geen virus scanner, geen "service pack",
helemaal niets. Dat is pas gebruikersvriendelijk.
03-07-2005, 16:28 door Mr Wizard
Ja.......appels en peren ? Linux wordt geschreven door professionals en
windows niet..:-)

Laten we realistisch blijven, het is altijd de david tegen goliath geweest.
M.a.w. hoge bomen vangen veel wind. Ook al ben ik een Linux aanhanger.
Je kunt op je vingers uittellen dat Linux het volgende slachtoffer wordt.
Kwestie van tijd.

Dan zitten de jongens van M$ ook te lachen, de volgende stap FreeBSD ?
OpenBS ?
03-07-2005, 17:28 door Anoniem
Door bustersnyvel
Door ronnii
Altijd hetzelfde het is mogelijk om de service pack 2 cd
gratis te downloaden of te krijgen dus voordat je uberhaupt
de netwerkkabel in zijn kanaal steekt zorgt je eerst dat sp
2 geinstaleerd is en voila het systeem is veilig .
Het overige kan je gewoon downloaden en is niet zo groot meer.
MOEILIJK ????

Ja, heel moeilijk. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Ubuntu
Linux, waarbij je na de installatie niets meer hoeft te doen
om veilig te zijn. Geen virus scanner, geen "service pack",
helemaal niets. Dat is pas gebruikersvriendelijk.


Oh tuuuurlijk, en dan verder nooit een patch downloaden ????
03-07-2005, 17:35 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Je gaat als volgt te werk.
Installeer XP gewoon zoals je gewent bent. Laat die
netwerkkabel even uit je pc :)
Ga naar de instellingen van je netwerkomgeving en flikker
alles weg behalve TCP/IP. Je bent tenslotte een client en
geen server.
Stel je firewall in en laat geen enkele uitzondering toe.
Geen ene.
Steek je netwerkkabel in je machine. Controlleer of je een
ip lease hebt met ipconfig /ALL
Ga vervolgens naar de update site en neem een bak koffie.
Daar ben je voorlopig wel even zoet mee denk ik :)
En voila, je bent weer lekker up to date.
En ohja, knal die blauwe E van je desktop. Installeer
firefox, geef je administrator een sterk wachtwoord en maak
voor jezelf een normaal gebruikers account aan waar jezelf
mee werkt.
Doe ook even spybot downloaden, update je plugins en laat
deze jongen ook even draaien.

het is toch zielig als je op deze manier je pc moet
installeren . .
Als je zonodig je pc direct aan het internet wil hangen is
het niet zielig om
even je firewall aan te zetten voordat je dat doet. De rest
van de beschreven
handelingen zijn leuk maar niet strict noodzakelijk. Eenmaal
goed ingericht
kun je een XP machine zelfs wel onbeschermd aan het internet
hangen,
geen probleem hoor. Ik denk dat ze deze test met een RTM
versie hebben
gedaan en die gewoon aan de wereld gehangen?

Leuk ?? Ik vindt het behoorlijk zinnig wat de eerdere poster
melde. Tuurlijk, eenmaal gepatched is er nog geen probleem
maar dat kan komen. Ik sluit me aan bij de opmerkingen over
Firefox tovo IE en spybot.
Om te suggereren een XP doos zonder firewall aan het
internet te hangen.....niet echt slim (technisch heb je wel
gelijk maar slim
vindt ik het niet)
03-07-2005, 18:05 door Anoniem
Door bustersnyvel
Door ronnii
Altijd hetzelfde het is mogelijk om de service pack 2 cd
gratis te downloaden of te krijgen dus voordat je uberhaupt
de netwerkkabel in zijn kanaal steekt zorgt je eerst dat sp
2 geinstaleerd is en voila het systeem is veilig .
Het overige kan je gewoon downloaden en is niet zo groot meer.
MOEILIJK ????

Ja, heel moeilijk. Vergelijk dat met bijvoorbeeld Ubuntu
Linux, waarbij je na de installatie niets meer hoeft te doen
om veilig te zijn. Geen virus scanner, geen "service pack",
helemaal niets. Dat is pas gebruikersvriendelijk.

Geweldig een linux distro hoeft je nooit te patchen dat is
gewoon niet waar in linux zitten ook beveiligings lekken .
Wat de virusscanner betreft heb je wel gelijk en een
firewall is in de meeste linux distro,s ook aanwezig.
Ik heb laats mijn Mandriva geinstaleert was die toch ook wel
lang bezig om alle patches te downloaden en ja ik heb een
behoorlijke breedband verbinding.
Maar het valt mij altijd op dat men een discussie gaat
houden over windows
linux terwijl het onderwerp er niet echt over gaat .
Linux is nou eenmaal niet echt gebruiksvriendelijk t.o.v
windows maar ik moet zeggen dat het steeds beter wordt.
03-07-2005, 20:44 door Anoniem
mischien moeten ze dat xp ook maar eens op een live cd
uitbrengen
alle schijven uit je pc halen en alleen internetten met een
live cd
kijken hoever ze dan nog komen met al die rommel
als je netjes elke dag je pc uit zet voor je gaat pitten heb
je s'morgens weer netjes een standaard systeem
mail moet dan helaas wel gebeuren via webmail en bestanden
moeten uitgevoerd worden in ram maar veilig is het zeker
03-07-2005, 21:20 door Anoniem
Door Anoniem
mischien moeten ze dat xp ook maar eens op een live cd
uitbrengen
alle schijven uit je pc halen en alleen internetten met een
live cd
kijken hoever ze dan nog komen met al die rommel
als je netjes elke dag je pc uit zet voor je gaat pitten heb
je s'morgens weer netjes een standaard systeem
mail moet dan helaas wel gebeuren via webmail en bestanden
moeten uitgevoerd worden in ram maar veilig is het zeker

Haa geweldig we hebben nu hele snelle harde schijven SATA en
wat gaan we doen een trage live cd gebruiken tuurlijk.
Met de snelheid van jawel een cd-rom ongelofelijk wat een
gouden tip.!!!!
Als je wel eens een live cd gebruikt hebt weet je dat dit niet
echt een oplossing is enkel voor het opstarten moet je veel
geduld hebben.
En voor elk progamma wat nog niet in het
geheugen geladen is moet U jawel weer veel geduld hebben.
Een live cd b.v knoppix is leuk om bestanden te redden op
een computer waar de besturing van verziekt is of om een
computer te scannen op virussen .
Maar niet echt een optie om het constant te gebruiken of je
moet weer terug willen naar een 286 computer.
03-07-2005, 21:41 door Anoniem
Door Anoniem
Wat is het nou?
"Ongepatchte Windows PC binnen 12 minuten besmet" ?
of
"Ongepatchte Windows XP PC binnen 12 minuten besmet" ?
of
"Ongepatchte Windows PC gemiddeld binnen 12 minuten
besmet" ?

Waarschijnlijk word hier van XP uitgegaan. Zou het niet
slimmer zijn om een test te doen MET Windows XP SP2! XP komt
uit 2001, en toen hielden we nog niet zo ontzettend veel
rekening met PC beveiliging, zoals vandaag de dag het WEL
word gedaan. Bovendien word steeds vaker XP met SP2 geleverd

Hielden we in 2001 nog niet zoveel rekening met pc-beveiliging?
03-07-2005, 22:22 door Anoniem
Nee, "nog niet zoveel rekening" zoals we dat nu doen (kijk
bijv naar alternatieve browsers en het uitschakelen van
ActiveX, en het bewuster zijn van SPAM). Bovendien was
spyware nauwelijks een probleem in 2001, aangezien dit niet
veel voorkwam, alhoewel toen de popups ontzettend irritant
konden zijn en nog steeds zijn, iig worden steeds vaker
browsers geleverd met een popup blocker (waar overigens vaak
geen spyware inzit ((In de popups)).
04-07-2005, 02:19 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, "nog niet zoveel rekening" zoals we dat nu doen (kijk
bijv naar alternatieve browsers en het uitschakelen van
ActiveX, en het bewuster zijn van SPAM). Bovendien was
spyware nauwelijks een probleem in 2001, aangezien dit niet
veel voorkwam, ]alhoewel toen de popups ontzettend irritant
konden zijn en nog steeds zijn, iig worden steeds vaker
browsers geleverd met een popup blocker (waar overigens vaak
geen spyware inzit ((In de popups)).

Ik zal niet ontkennen dat de dreiging èn het het publieke
bewustzijn beide gegroeid zijn sinds 2001. Maar als ik je
antwoord goed begrijp, zeg je dat in 2001 malware in het
algemeen nog niet zo'n groot probleem was dat het speciale
aandacht van de leverancier(s) en/of gebruikers vereiste.
Toch zegt een van de reclames tijdens de installatie van
XP(sp0) iets als "internetten was nog nooit zo veilig".
Virusscanners waren toen al jaren noodzaak en ook spyware
was toen wel al een probleem; Adaware bereikte versie 5.5 in
juni van dat jaar
(http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=10645). Overigens
nam ook het aantal aanvallen op linux toe:
http://www.viruslist.com/en/viruses/encyclopedia?chapter=153311184.
Ook in 2001 was IE al een grote gatenkaas en Opera bereikte
in december '01 versie 5. Slimme mensen begrepen toen allang
dat M$ gebruiksgemak voorrang gaf op veiligheid. Overigens
boden Mozilla en Opera in '03 al tabbed browsing, iets wat
nu pas in IE 7 verschijnt.
Ik vermoed dat Microsoft het probleem misschien bewust
gebagatelliseerd heeft ten gunste van de verkoopcijfers. Een
groot deel van de ellende wordt veroorzaakt door het
standaard (ook in XP/SP2) werken met beheerrechten. Hoeveel
moeite zou het voor Microsoft zijn de installatieprocedure
zo te maken dat je min of meer gedwongen wordt als 'gewone'
gebruiker te werken?
Maar dat zou wel ten koste gaan van het gebruiksgemak. Het
kan haast niet anders dan dat daarover best gediscussiëerd
is bij de heren. Maar aan de andere kant dacht ome Bill ook
dat internet nooit echt wat zou worden en heeft hij weleens
vaker de plank misgeslagen. Dus (boze) opzet staat niet
vast. ;-)
04-07-2005, 12:55 door Anoniem
Door ronnii
Door Anoniem
mischien moeten ze dat xp ook maar eens op een live cd
uitbrengen
alle schijven uit je pc halen en alleen internetten met een
live cd
kijken hoever ze dan nog komen met al die rommel
als je netjes elke dag je pc uit zet voor je gaat pitten heb
je s'morgens weer netjes een standaard systeem
mail moet dan helaas wel gebeuren via webmail en bestanden
moeten uitgevoerd worden in ram maar veilig is het zeker

Haa geweldig we hebben nu hele snelle harde schijven SATA en
wat gaan we doen een trage live cd gebruiken tuurlijk.
Met de snelheid van jawel een cd-rom ongelofelijk wat een
gouden tip.!!!!
Als je wel eens een live cd gebruikt hebt weet je dat dit niet
echt een oplossing is enkel voor het opstarten moet je veel
geduld hebben.
En voor elk progamma wat nog niet in het
geheugen geladen is moet U jawel weer veel geduld hebben.
Een live cd b.v knoppix is leuk om bestanden te redden op
een computer waar de besturing van verziekt is of om een
computer te scannen op virussen .
Maar niet echt een optie om het constant te gebruiken of je
moet weer terug willen naar een 286 computer.


Als je eenmaal op die manier kennis hebt gemaakt met een
veilig alternatief ben je toch gek om nog terug te gaan naar
het oude vertrouwde security-patch-upgrade drama ?
Installeer dan die Knoppix op HD of pak een andere
willekeurige distro.
Persoonlijk vind ik dat Ubuntu zeer geschikt is als
vervanger en het is zeer gebruikersvriendelijk (ook de
installatie)

ONTOPIC: Dit is gewoon te triest voor woorden... je moet
tegenwoordig wel een security expert zijn wil je windows
veilig willen houden...bovendien moet je over voldoende geld
beschikken om alle extra benodigde software te kunnen
betalen.....
04-07-2005, 16:32 door SirDice
Kijkend naar de eerste helft van dit jaar, werd 25%
van alle besmettingen door de Zafi.D worm veroorzaakt.
Netsky.P was goed voor 17,5% van alle infecties. Netsky.P
wist ook in juni nog aardig (12,5%) wat computers te
besmetten, maar was net iets minder succesvol dan een van de
vele Mytob varianten, in dit geval Mytob.BE, die 12,6% wist
te halen.
Hmmm. Zowel Zafi als Netsky maken GEEN gebruik van bugs in
windows.. Een volledige gepatchte PC is dus net zo vatbaar.
Deze virussen hebben dus niets te maken met de snelheid
waarmee een ongepatcht systeem geinfecteerd word. Alleen
Mytob maakt gebruik van bugs die inmiddels gepatcht zijn en
zou een oorzaak kunnen zijn..
04-07-2005, 22:10 door Anoniem
Door Anoniem
Door ronnii
Door Anoniem
mischien moeten ze dat xp ook maar eens op een live cd
uitbrengen
alle schijven uit je pc halen en alleen internetten met een
live cd
kijken hoever ze dan nog komen met al die rommel
als je netjes elke dag je pc uit zet voor je gaat pitten heb
je s'morgens weer netjes een standaard systeem
mail moet dan helaas wel gebeuren via webmail en bestanden
moeten uitgevoerd worden in ram maar veilig is het zeker

Haa geweldig we hebben nu hele snelle harde schijven SATA en
wat gaan we doen een trage live cd gebruiken tuurlijk.
Met de snelheid van jawel een cd-rom ongelofelijk wat een
gouden tip.!!!!
Als je wel eens een live cd gebruikt hebt weet je dat dit niet
echt een oplossing is enkel voor het opstarten moet je veel
geduld hebben.
En voor elk progamma wat nog niet in het
geheugen geladen is moet U jawel weer veel geduld hebben.
Een live cd b.v knoppix is leuk om bestanden te redden op
een computer waar de besturing van verziekt is of om een
computer te scannen op virussen .
Maar niet echt een optie om het constant te gebruiken of je
moet weer terug willen naar een 286 computer.


Als je eenmaal op die manier kennis hebt gemaakt met een
veilig alternatief ben je toch gek om nog terug te gaan naar
het oude vertrouwde security-patch-upgrade drama ?
Installeer dan die Knoppix op HD of pak een andere
willekeurige distro.
Persoonlijk vind ik dat Ubuntu zeer geschikt is als
vervanger en het is zeer gebruikersvriendelijk (ook de
installatie)

ONTOPIC: Dit is gewoon te triest voor woorden... je moet
tegenwoordig wel een security expert zijn wil je windows
veilig willen houden...bovendien moet je over voldoende geld
beschikken om alle extra benodigde software te kunnen
betalen.....

Als je een live cd op een harde schijf instaleert ben je
weer verplicht om te patchen dus dan schiet het zijn doel
voorbij.
Nee een live cd is helaas niet de oplossing zonder daarbij
een hoop functies die XP en b.v Mandriva wel bezit te
verliezen of zeer traag te gebruiken.
En laten we nou wel eerlijk blijven een windows xp met sp2
en een zonealarm firewall met b.v avg of antivirr
virusscanner is redelijk tot goed veilig .
Als je dan nog Firefox en Thunderbird gebruikt en geen domme
dingen doet kan je weinig gebeuren.
En het kost helemaal niks dit dus daarmee is de geld kwestie
ook weg.
En als je eenmaal van een computer gebruik wil maken zal je
er jezelf een heel klein beetje in moeten verdiepen het is
helaas niet anders.
05-07-2005, 13:10 door Anoniem
Door Mr Wizard
Ja.......appels en peren ? Linux wordt geschreven door professionals en
windows niet..:-)

Laten we realistisch blijven, het is altijd de david tegen goliath geweest.
M.a.w. hoge bomen vangen veel wind. Ook al ben ik een Linux aanhanger.
Je kunt op je vingers uittellen dat Linux het volgende slachtoffer wordt.
Kwestie van tijd.

Dan zitten de jongens van M$ ook te lachen, de volgende stap FreeBSD ?
OpenBS ?

afblijven van die pilletjes !
05-07-2005, 13:18 door Anoniem
Ik heb nog nooit problemen met mijn commodore 64 gehad!
06-07-2005, 14:45 door spatieman
je installeert een linux machine als firewall.
slaat diversen poorten dicht en begint dan aan je windows bak.
maar deze berichtgeving is al ruim 2 jaar oud.
want ik ben er voor 2 jaar terug al achter gekomen dat mijn
pc begon te leven uit zichzelf, maar toen had ik nog geen
linux router :)
06-07-2005, 22:26 door Anoniem
Door Anoniem
gewoon NAT er tussen en er is geen probleem..

Helemaal mee eens :) (zolang je ook geen onbekende troep gaat
installeren van het internet)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.