Vandaag presenteerde de Safe Internet Foundation samen met minister De Vries van V&W de campagne `Veilig internet'. In deze campagne worden consumenten en vooral kinderen gewezen op de gevaren van internet door middel van tv-spots en folders. De site van SIF (www.sif.nl) is geheel vernieuwd. Men wil op termijn lokale afdelingen in onder andere Engeland en Frankrijk vestigen. SIF praat op dit moment met o.a. de NLIP, HIT2000 en de verschillende CERT's over samenwerking. Naar aanleiding van de kraken van verschillende e-commerce sites in het verleden vroegen wij directeur Janssen welke belang hij groter acht: dat van de consument of dat van een bedrijf dat onachtzaam met consumenten-gegevens omgaat. Hierop kregen we ook na doorvragen helaas geen duidelijk antwoord. Hij verklaarde echter wel de site door HIT2000 getest te laten hebben alvorens on-line te gaan.
Webwereld stelt (zoals ook wij eerder) vraagtekens bij
de onafhankelijkheid van SIF.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.