image

Bush wil oprichting .xxx domein blokkeren

dinsdag 16 augustus 2005, 09:52 door Redactie, 15 reacties

De Bush regering is tegen het plan om een speciaal domein voor pornografische websites op te richten. Het Amerikaanse ministerie van handel zou 6000 brieven van individuen hebben ontvangen die zich zorgen maken over de gevolgen van pornografie voor families en kinderen. Het opzetten van het .xxx domein moet dan ook als het aan de Bush regering ligt voorlopig gestopt worden. Daarmee plaatst het het Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) in een lastige situatie. Het ICANN keurde in juni al het concept van een .xxx domein goed en het contract met het ICM Registry voor het uitgeven van de domeinen werd deze week verwacht.

Ook andere overheden hebben gevraagd om met de oprichting van het .xxx domein te wachten, wat nu ook gebeurt. Het ICM Registry gaat akkoord met een wachttijd van een maand, om zo mogelijke bezwaren tegen het top-level domein weg te nemen. Volgens voorstanders van de .xxx extensie helpt dit ouders juist bij het blokkeren van pornografische website die niet voor hun kinderen geschikt zijn.

Reacties (15)
16-08-2005, 10:10 door Anoniem
Wat een onzin, zoals ze al zeggen is dit DE ideale manier om alle porno
pagina's te blokken dmv extensie .xxx !!!
16-08-2005, 10:37 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
16-08-2005, 10:37 door Anoniem
Ja, maar dan moet er nog de regel zijn dat iedere site die pornografische
inhoud bevat, alleen mag beschikbaar zijn op een xxx-domein..
16-08-2005, 10:45 door awesselius
Het Amerikaanse ministerie van handel zou 6000
brieven van individuen hebben ontvangen die zich zorgen
maken over de gevolgen van pornografie voor families en
kinderen.

Dit zijn dus vooral ouders die nog niet snappen hoe internet
in elkaar steekt. Ze denken dan dat elk domein met de .xxx
extensie meteen porno bevat (wat wel de bedoeling is). Zo
kun je meteen zien of een site 18+ gericht is of niet.

Echter denken deze ouders dat het dan 'makkelijker' wordt
porno op te zoeken. Maar niets is minder waar, want je kunt
nu ook al veel te makkelijk porno tegenkomen. Als die ouders
dan al bang zijn, dan moeten ze hun kinderen weghouden van
Internet in het algemeen.

Nu zie je door de bomen het bos niet meer, want elke
extensie of TLD wordt mis/gebruikt voor het voeren van
sexsites of nog erger, kinderporno.

Het zou wel een goed streven zijn de sexindustrie te laten
verplichten zo'n domein te gebruiken i.p.v. de ander TLD's.
De eerste maand gratis inschrijven (dus moet je opschieten),
daarna vangen de registratiepunten weer geld (wat die
industrie makkelijk kan missen).

En degene die zegt dat Bush het vanuit de christelijke
gedachte doet, moet eens goed achter zijn oor krabben. Want
waar Bush voor staat (Skull and Bonesmen o.a.) is verre van
christelijk. Dat is net zo goed zeggen dat de kruisvaarders
puur christelijk waren en elke christen dus oorlogen uit
religie goedkeurd.

Christenen zijn dan wel puriteins, preuts (?), of welke
stempel je ze ook geven wilt, Bush is geen typische
christen. Christenen zijn gewoon mensen met een bepaald
gevoel voor normen en waarden.

- Unomi -
16-08-2005, 12:23 door Anoniem
als ze het in america tegen houden om het opte richten starten ze het wel
ergens anders pp ... en ze kunnen moeilijk alle .XXX urls blokkeren anders
hebben ze een illegale cencuur
16-08-2005, 13:12 door Anoniem
En als Bush nu ook de belastingopbrengsten van de
amerikaanse pornoindustrie aan goede doelen geeft, dan laat
hij zien dat hij ook niets aan porno wil verdienen ;) OK ik
weet het, maar dagdromen mag iedereen toch?
16-08-2005, 15:00 door raboof
Ja, maar dan moet er nog de regel zijn dat iedere
site die pornografische inhoud bevat, alleen mag beschikbaar
zijn op een xxx-domein..
Ik zou daar tegen zijn: wie bepaalt wat `pornografisch' is?
En wie gaat dat betalen?

Ik denk dat het vanzelf goed zou gaan: de klanten (mensen op
zoek naar porno) zullen immers gaan zoeken op .xxx-domeinen.
16-08-2005, 17:29 door Anoniem
Dat helpt echt maar weinig hoor, het invoeren van de .xxx
extensie. Alleen als ze een pornografische pagina zouden
verplichten om naar de .xxx entensie te gaan. Zo komen er
alleen nog maar meer mogelijkheden tot die sites. Elke pr0n
aanbieder wil toch een .com adresje.

Het beste zou nog een systeem zijn dat door de mens beheerd
word. Dat je een soort plugin installeert in bijv FireFox.
IE7 heeft denk ik geen mogelijkheid voor plugins?? (wel
werkbalken trouwens, dat is ook goed)

Dat via die plugin op een knop kunt klikken om een pagina
toe te voegen en dat gezamelijk ergens word bijgehouden en
gecontroleerd. In het begin kost het heel veel werk om
zoveel mogelijk pagina's tegen te houden. En het is nooit
100% waterdicht.

Zoiets is er nu iig al een plugin voor IE en FireFox om
phising dingen tegen te houden.
16-08-2005, 17:35 door Anoniem
Door Unomi
En degene die zegt dat Bush het vanuit de christelijke
gedachte doet, moet eens goed achter zijn oor krabben. Want
waar Bush voor staat (Skull and Bonesmen o.a.) is verre van
christelijk. Dat is net zo goed zeggen dat de kruisvaarders
puur christelijk waren en elke christen dus oorlogen uit
religie goedkeurt.
Als je bekijkt godsgruwelijk veel bloed er vergoten is in
naam van de 'Lieve Heer', kun je je afvragen hoe
vredelievend het Christendom werkelijk is.


Christenen zijn gewoon mensen met een bepaald
gevoel voor normen en waarden.

- Unomi -
't Is alleen vrij hinderlijk dat ze nogal de neiging hebben
om die normen & waarden aan anderen op te dringen. Hoeveel
volken zijn er niet - zonder enig respect voor hun eigen
normen & waarden - bekeerd, al dan niet met het zwaard?

Maar waar het bij de .xxx-domeinen om gaat, is gewoon de
overbekende Amerikaanse schijnheiligheid. Bush kan zijn
fundamentalistische achterban zo laten zien hoe hij zich
sterk maakt voor 'normen & waarden' (kuch). Ondertussen komt
de meeste viagra-spam en andere shit nog steeds uit
datzelfde land.
Amen!
16-08-2005, 21:49 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
16-08-2005, 22:33 door raboof
't Is alleen vrij hinderlijk dat ze (christenen)
nogal de neiging hebben om die normen & waarden aan anderen
op te dringen.
Hoppa, allemaal over 1 kam. Lekker makkelijk.

(en nee, ik noem mezelf geen christen, maar ik heb diep
respect voor bepaalde mensen die dat wel doen, juist omdat
ze me niets hebben opgedrongen en me waardevolle dingen
hebben geleerd)
17-08-2005, 06:46 door Anoniem
grappig, het land waar de meest verderfelijke rotzooi
vandaan komt wil .xxx verbieden...
17-08-2005, 10:25 door Anoniem
beetje zinloze actie ja, de porno is er toch wel en
makkelijk genoeg te vinden, maar ja het zal wel weer een
soort standpunt moeten zijn om indruk te maken op de
achterban. amerika blijft op het gebied van porno een raar
geval, het meeste komt er vandaan maar en er wordt vrij
moeilijk over gedaan. verschillende groepen mensen
natuurlijk, maar het blijft wat suf.
17-08-2005, 11:02 door Anoniem
Door Anoniem
grappig, het land waar de meest verderfelijke rotzooi
vandaan komt wil .xxx verbieden...

oh ik denk dat als sommige mensen de kans kregen in amerika
dan zou daar geen porn meer vandaan komen. helaas voor die
mensen mag het allemaal wel gewoon, maar als ze dan nog iets
kunnen tegenhouden zullen ze dat zeker proberen.

ik ben trouwens geen bush fan, maar ik denk dat ie hier
persoonlijk zelf vrij weinig mee te maken heeft, zoals in
het bericht staat gaat het om de regering bush.
17-08-2005, 23:55 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
grappig, het land waar de meest verderfelijke rotzooi
vandaan komt wil .xxx verbieden...

oh ik denk dat als sommige mensen de kans kregen in amerika
dan zou daar geen porn meer vandaan komen. helaas voor die
mensen mag het allemaal wel gewoon, maar als ze dan nog iets
kunnen tegenhouden zullen ze dat zeker proberen.

ik ben trouwens geen bush fan, maar ik denk dat ie hier
persoonlijk zelf vrij weinig mee te maken heeft, zoals in
het bericht staat gaat het om de regering bush.

Het is allemaal Bush. Die gast die laatst door een paard van
achteren gepakt is en dood is gegaan omdat hij een paardelul
overschat heeft ... tjah das typisch amerika. Meten met
verschillende maatstaven ;)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.