image

Tips voor het beveiligen van Internet Explorer

dinsdag 6 september 2005, 11:08 door Redactie, 21 reacties

Microsoft's Internet Explorer wordt vaak (terecht) bekritiseerd omdat het onveilig zou zijn. Er zijn echter een aantal instellingen die het surfen met Microsoft's browser een stuk veiliger maken. Geen van de tips in dit artikel is een vervanging van firewall of anti-virus, maar het helpt wel bij het beveiligen van het systeem. De tips gaan in op het instellen van de Personal zones, in de gaten houden van cookies, installeren van een pop-up blocker en verschillende andere instellingen en tools.

Reacties (21)
06-09-2005, 11:42 door Anoniem
IE veilig gebruiken? ==> Niet gebruiken of alleen voor sites
die je echt vertrouwt.
06-09-2005, 12:40 door Anoniem
Beste tip is een andere browser.
Ligt het alleen nog maar aan jezelf wat je binnenhaalt.
06-09-2005, 13:12 door Anoniem
IE is goed en veilig. Kijk eens naar Firefox met 20 kritische lekken op 1
jaar, daar is IE nog niet eens in de buurt gekomen.
06-09-2005, 13:18 door SirDice
Bij sommige bedrijven is IE nu eenmaal de norm. Daar mag dan
bijv. geen open source gebruikt worden vanwege het gebrek
aan ondersteuning. Dit soort tips zijn dan zeker heel zinvol.
06-09-2005, 13:23 door Anoniem
Haha, bedrijfspolicy wordt soms echt gebruikt om de raarste
redenen.
06-09-2005, 13:34 door Anoniem
Microsoft's Internet Explorer wordt vaak
(terecht) bekritiseerd omdat het onveilig zou
zijn.
Wat voor site is dit? Ik dacht namelijk dat nieuwssites
onpartijdig waren...
06-09-2005, 14:18 door Anoniem
Door Anoniem
Microsoft's Internet Explorer wordt vaak
(terecht) bekritiseerd omdat het onveilig zou
zijn.
Wat voor site is dit? Ik dacht namelijk dat nieuwssites
onpartijdig waren...
Is het vaststellen van feiten opeens partijdigheid?
06-09-2005, 14:44 door Anoniem
Door Anoniem
IE is goed en veilig. Kijk eens naar Firefox met 20
kritische lekken op 1
jaar, daar is IE nog niet eens in de buurt gekomen.
Door Anoniem
IE is goed en veilig. Kijk eens naar Firefox met 20
kritische lekken op 1
jaar, daar is IE nog niet eens in de buurt gekomen.

bron???

volgens secunia
ie6:
Microsoft Internet Explorer 6.x with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/11/

ie5.5:
Microsoft Internet Explorer 5.5 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/10/

ie5.01
Microsoft Internet Explorer 5.01 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/9/

firefox:
Mozilla Firefox 1.x with all vendor patches installed and
all vendor workarounds applied, is currently affected by one
or more Secunia advisories rated Less critical
http://secunia.com/product/4227/

get your facts straight my friend...
06-09-2005, 15:00 door SirDice
Door Anoniem
Haha, bedrijfspolicy wordt soms echt gebruikt om de raarste
redenen.
Ga maar eens werken voor een bedrijf met meer dan 6000
werknemers. Dan zul je merken hoe belangrijk zo'n policy dan
ineens is.
06-09-2005, 17:15 door Anoniem
Ik heb ook een tip:

GEEN IE gebruiken ! :)
06-09-2005, 20:24 door G-Force
Door Anoniem
Door Anoniem
Microsoft's Internet Explorer wordt vaak
(terecht) bekritiseerd omdat het onveilig zou
zijn.
Wat voor site is dit? Ik dacht namelijk dat nieuwssites
onpartijdig waren...
Is het vaststellen van feiten opeens partijdigheid?

Feiten worden soms wel eens extra benadrukt...andere feiten worden niet
genoemd.

Kennisfliter heet dat.
06-09-2005, 21:11 door Anoniem
Door Peter V.
Door Anoniem
Door Anoniem
Microsoft's Internet Explorer wordt vaak
(terecht) bekritiseerd omdat het onveilig zou
zijn.
Wat voor site is dit? Ik dacht namelijk dat nieuwssites
onpartijdig waren...
Is het vaststellen van feiten opeens partijdigheid?

Feiten worden soms wel eens extra benadrukt...andere feiten
worden niet
genoemd.

Kennisfliter heet dat.
Waar het om gaat is dat je niet kan volhouden dat IE een
veilig product is. Net zo min als oude versies van Sendmail
en Bind. Iemand hier anders laat de huidige status zien bij
Secunia. De hele geschiedenis van IE is er een van lekken.
Dat is geen persoonlijke mening van iemand hier maar gewoon
een feit.
06-09-2005, 22:57 door Anoniem
Redactie: IE wordt vaak terecht en onterecht bekritiseerd. Dat is de juiste
benaming. Ik weet dat jullie aan linux jullie centjes verdienen maar dat
geeft jullie nog niet het recht de boel te verdraaien.

IE is niet alleen veilig of onveilig.
Net zoals firefox niet alleen veilig en compatible is.

Gewoon de waarheid vertellen.
07-09-2005, 01:43 door Anoniem

volgens secunia
ie6:
Microsoft Internet Explorer 6.x with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/11/

ie5.5:
Microsoft Internet Explorer 5.5 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/10/

ie5.01
Microsoft Internet Explorer 5.01 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/9/

firefox:
Mozilla Firefox 1.x with all vendor patches installed and
all vendor workarounds applied, is currently affected by one
or more Secunia advisories rated Less critical
http://secunia.com/product/4227/

get your facts straight my friend...

Zet de hoeveelheid gevonden lekken in IE en FF eens af tegen de
hoeveelheid regels aan code in beide producten.

Dan liggen de verhoudingen ineens heel anders.
07-09-2005, 02:03 door Anoniem
Door Peter V.

Feiten worden soms wel eens extra benadrukt...andere feiten
worden niet
genoemd.

Kennisfliter heet dat.

Nu heb je het weer verkeerd, dat heet selectieve perceptie.
`Niet gehinderd door enige kennis´ is weer op jou van
toepassing.
07-09-2005, 10:26 door Anoniem
IE is niet alleen veilig of onveilig.

was is het dan wel?
07-09-2005, 10:33 door Anoniem
Door Anoniem

volgens secunia
ie6:
Microsoft Internet Explorer 6.x with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/11/

ie5.5:
Microsoft Internet Explorer 5.5 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/10/

ie5.01
Microsoft Internet Explorer 5.01 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/9/

firefox:
Mozilla Firefox 1.x with all vendor patches installed and
all vendor workarounds applied, is currently affected by one
or more Secunia advisories rated Less critical
http://secunia.com/product/4227/

get your facts straight my friend...

Zet de hoeveelheid gevonden lekken in IE en FF eens af tegen de
hoeveelheid regels aan code in beide producten.

Dan liggen de verhoudingen ineens heel anders.
Ohja, FF heeft geen ongepatchte kritieke lekken en IE wel.
Maar omdat IE misschien meer code heeft (hoeveel dan en
hoeveel heeft FF?, bronnen?), is het relatief veiliger dan
FF. Dus omdat het relatief veiliger is, boeien de huidige
lekken jou niet en ga je lekker 'veilig' met IE internetten.
Bedoelde je dat?
07-09-2005, 12:18 door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
Haha, bedrijfspolicy wordt soms echt gebruikt om de raarste
redenen.
Ga maar eens werken voor een bedrijf met meer dan 6000
werknemers. Dan zul je merken hoe belangrijk zo'n policy dan
ineens is.

Oh ja policy is belangrijk daar ben ik het mee eens, maar de
fabel dat oss niet 'ondersteund' wordt was een decennium
geleden al onzin. Sterker nog, oss is de enige vorm die
ondersteuning garandeert (als de oorspronkelijke maker het
niet meer doet kun je er altijd iemand anders voor zoeken).
07-09-2005, 15:35 door Anoniem
Door Anoniem

volgens secunia
ie6:
Microsoft Internet Explorer 6.x with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/11/

ie5.5:
Microsoft Internet Explorer 5.5 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/10/

ie5.01
Microsoft Internet Explorer 5.01 with all vendor patches
installed and all vendor workarounds applied, is currently
affected by one or more Secunia advisories rated Highly
critical
http://secunia.com/product/9/

firefox:
Mozilla Firefox 1.x with all vendor patches installed and
all vendor workarounds applied, is currently affected by one
or more Secunia advisories rated Less critical
http://secunia.com/product/4227/

get your facts straight my friend...

Zet de hoeveelheid gevonden lekken in IE en FF eens af tegen de
hoeveelheid regels aan code in beide producten.

Dan liggen de verhoudingen ineens heel anders.

Te simpele gedachte !

Aantal programmeerfouten is niet evenredig met het aantalregels
code. Het aantal programmeerfouten is evenredig met het
aantalregels code, dit geldt alleen als je een heel erg slechte
compiler gebruikt of een heel erg slechte programmeur in dienst
heb.

Oeps, heb je nu opeens verklaard waarom IE zo brak is ?

Microsft is een bedrijf dat precies datgene geeft waar vraag naar
is en niet meer. Is er vraag naar een OS dan krijg je die, echter
vraag niet of er verder gedacht is want dan moet je meer
betalen. Die miljarden zijn vrij makkelijk te verklaren als je een
beetje insider bent of de moeite neemt de boe te begrijpen.
Nu is security het item en warempel...
07-09-2005, 15:54 door SirDice
Door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
Haha, bedrijfspolicy wordt soms echt gebruikt om de raarste
redenen.
Ga maar eens werken voor een bedrijf met meer dan 6000
werknemers. Dan zul je merken hoe belangrijk zo'n policy dan
ineens is.

Oh ja policy is belangrijk daar ben ik het mee eens, maar de
fabel dat oss niet 'ondersteund' wordt was een decennium
geleden al onzin. Sterker nog, oss is de enige vorm die
ondersteuning garandeert (als de oorspronkelijke maker het
niet meer doet kun je er altijd iemand anders voor zoeken).
Geef mij maar een SLA waarin staat dat jij FireFox gaat supporten en ik zorg dat het het bedrijf in komt. Daar gaat het dergelijke bedrijven om namelijk. Ik kan geen SLA afsluiten op OSS. Hoe graag ik ook zou willen. Een SLA met MS is zo gemaakt. Kost wel een paar centen maar daar kijken ze dan weer niet naar. Die paar ton (extra) is dan toch een druppel op een gloeiende plaat.
07-09-2005, 17:18 door Anoniem
Door SirDice
Geef mij maar een SLA waarin staat dat jij FireFox gaat
supporten en ik zorg dat het het bedrijf in komt. Daar gaat
het dergelijke bedrijven om namelijk. Ik kan geen SLA
afsluiten op OSS. Hoe graag ik ook zou willen. Een SLA met
MS is zo gemaakt. Kost wel een paar centen maar daar kijken
ze dan weer niet naar. Die paar ton (extra) is dan toch een
druppel op een gloeiende plaat.

Er zijn verschillende bedrijven die SLA's bieden op oss.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.