Een per ongeluk verstuurd Word document heeft onthuld dat alleen bedrijven die tussen de 75.000 euro en 225.000 euro betalen mogen meedoen aan de pas gestarte Engelse security campagne "Get Safe Online".
Om geld binnen te halen ging de Engelse Hi-Tech Crime Unit langs met een aantrekkelijk voorstel, waarbij sponsoren het recht krijgen om hun produkten en diensten tijdens de campagne te promoten. In de prospectus, die alleen bedoeld was voor potentiele sponsoren, maar door een foutje terecht kwam bij de Engelse IT-site Silicon.com, stond dat BT, Dell, eBay, HSBC, Lloyds TSB, MessageLabs en Microsoft elk 275.000 euro betaalden om het initiatief te "sponsoren".
De best betalende sponsoren mogen links op de Get Safe Online website plaatsen, waardoor "cross-selling" van produkten en diensten mogelijk is. Naast het logo dat op al het materiaal van de campagne wordt geplaatst, mag men ook speciale evenementen organiseren die met het iniatief verband houden.
Volgens concurrenten van de sponsoren is men niet bang dat de informatie die in de campagne wordt aangeboden gekleurd zal zijn. Mocht de campagne sponsoren wel voortrekken, dan zal men dit zeker laten weten, aldus Graham Cluley van Sophos.
Update: bedrag aangepast
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.