Zenuwachtige consumenten die anti-spyware gebruiken zorgen ervoor dat marketeers hun online surfgedrag niet goed meer kunnen volgen, aldus JupiterResearch. Vooral third-party cookies hebben te lijden onder de verwijderdrang van anti-spyware applicaties. Dit zijn cookies die niet door de website zelf, maar door een derde partij worden geinstalleerd. First-party cookies, cookies die de website zelf installeert, hebben een grotere overlevingskans.
JupiterResearch ontdekte dat bedrijven die van third naar first-party cookies overstappen 10% tot 15% meer unieke bezoekers trekken, 13% tot 30% meer terugkerende bezoekers krijgen en 10% to 30% meer bezoekers dankzij speciale marketing campagnes krijgen.
De meeste cookies zijn onschuldig en verzamelen alleen gegevens die de betreffende website zou moeten verbeteren of voor marketing doeleinden gebruikt kunnen worden. Op deze manier is het mogelijk om gepersonaliseerde reclame te leveren. Ondanks de beschikbaarheid van allerlei analyse tools hebben de meeste bedrijven problemen om zinnige informatie uit alle data te halen.
Iets wat verder belemmerd wordt doordat agressieve anti-spyware ook first-party cookies verwijdert. Bedrijven doen er in ieder geval verstandig aan om voor first-party cookies te kiezen, aangezien die gedetailleerdere informatie opleveren. (TechWeb)
Update: tekst aangepast
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.