Verschillende Amerikaanse techbedrijven zullen vandaag richtlijnen presenteren voor het bestrijden van adware en spyware. Deelnemende bedrijven bestaan uit AOL, Verizon Communications, het Centrum voor Democratie en Technologie, CNET, CA, Yahoo en de nonprofit online privacy organisatie TRUSTe.
TRUSTe zal een verzameling van best-practices beheren. Het gaat om een beschrijving van goed gedrag voor adware-verspreiders en bedrijven die downloadbare software aanbieden. "Het is ontworpen om de rotte appels eruit te halen" aldus bronnen die bij het initiatief betrokken zijn.
Het programma zal waarschijnlijk het "Trusted Download Program" genoemd worden. De deelnemende bedrijven zullen geen zaken doen met adware-bedrijven die geen TRUSTe certificering hebben, waardoor bedrijven aangemoedigd worden om hun praktijken aan te passen.
Software die advertenties laat zien of het gedrag van de gebruiker monitort moet laten weten welke advertenties er getoond worden en welke informatie wordt opgeslagen. Tevens moet de adware of spyware laten weten welke instellingen er veranderd worden en moeten ze goedkeuring voor de download hebben.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.