Bijna 25% van alle zakelijke e-mail is persoonlijk, en 62% van de werknemers stuurt zakelijke communicatie vanaf persoonlijke e-mail accounts, zo blijkt uit onderzoek van Mirapoint en de Radicati Group. Het gebruik van zakelijk e-mail voor het delen van muziek wordt door 12% van de werknemers gedaan. Uit eerder onderzoek kwam naar voren dat 33% van de bedrijfs e-mail spam is. Dit opgeteld met de persoonlijke berichten die er vanaf de werkvloer verstuurd worden, is meer dan de helft van alle bedrijfs e-mail niet-werk gerelateerd.
72% van de werknemers liet verder weten dat ze hun zakelijke e-mail accounts gebruiken voor het doorsturen van grappen, foto's en filmpjes. Vooral het gebruik van persoonlijke e-mail accounts om zakelijke berichten mee te versturen is volgens de onderzoekers "alarmerend". Bedrijven kunnen dit soort e-mails onder bestaande wetgeving niet monitoren, en werknemers kunnen op deze manier handelsgeheimen of intellectueel eigendom versturen. (CW)
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.