De moderne security en IT manager moet over verschillende vaardigheden beschikken om zijn taak uit te voeren. Het begint echter bij goede communicatieve vaardigheden. Vaak is gebrekkige communicatie de oorzaak dat innovatieve ideeën en projecten falen.
Goed communicatie kan erg lastig zijn, vooral als het gaat om informatie security, waar discussies makkelijk verstoord worden door terminologie en technische feiten. Security managers moeten daarom kritisch kijken hoe ze communiceren, om zo op ontstane problemen adequaat te kunnen reageren, maar ook voor het kweken van vertrouwen.
Dit artikel beschrijft 10 communicatie tips voor IT managers:
1. Denk aan een goede voorbereiding
2. Gebruik "face-to-face" communicatie
3. Eerst luisteren, dan pas spreken
4. Gebruik de juiste taal
5. Wees bereid tot een compromis
6. Moedig anderen aan om mee te denken over oplossingen
7. Geef regelmatig feedback om de discussie levend te houden
8. Gebruik de kracht van de groep
9. Bekrachtig mondelinge overeenkomsten met geschreven bevestigingen
10. Neem het niet persoonlijk
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.