image

Publieke vernedering voor adware adverteerders

vrijdag 10 februari 2006, 14:25 door Redactie, 2 reacties

Bedrijven die adware gebruiken om hun produkten te adverteren zouden publiekelijk vernederd moeten worden, zo heeft de Amerikaanse Federal Trade Commission voorgesteld. De FTC wil een lijst gaan bijhouden en publiceren van bedrijven die via adware en spyware hun goederen hopen te verkopen. Een plan dat tijdens een bijeenkomst van de Anti-Spyware Coalitie op goedkeuring door veel leden kon rekenen.

Toch is niet iedereen het met de schandpaal aanpak eens. Veel bedrijven besteden hun marketing uit aan andere partijen en weten daardoor niet waar hun advertenties uiteindelijk opduiken. "Dit is een drastische actie" zegt Trevor Hughes van Network Advertising Initiative.

Het plan van de FTC lijkt veel op dat van twee universiteiten die een soortgelijke lijst zullen publiceren. Naast de publieke vernedering zullen Amerikaanse adware en spyware verspreiders ook harder door de FTC worden aangepakt.

Reacties (2)
10-02-2006, 16:56 door Anoniem
Veel bedrijven besteden hun marketing uit aan andere partijen en
weten daardoor niet waar hun advertenties uiteindelijk opduiken.

Is mischien een leuke reden voor deze bedrijven om er eens op te letten
waar hun campagne gelden heen gaan in plaats van de adware
community te sponsoren en vervolgens zeggen "wir haben es nicht ..."
11-02-2006, 09:13 door Anoniem
allemaal smoesjes.

bedrijven weten HEEL GOED aan wie ze geld geven om te
spammen zolang ze maar niet weten hoe.

Ze moesten bedrijven boetes geven wiens produkten gespamd
worden en de spammers zelf.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.