Archief - De topics van lang geleden

McAfee Site Advisor

01-09-2006, 23:45 door Anoniem, 27 reacties
Op CNet trof ik McAfee Site Adviser aan.
Dit free te downloaden program,komt dan rechtsboven naast
koppelingen te staan.
Als je een Site bezoekt ,dan geeft een vakje aan of het een veilige
site betreft,middels groen(veilig) Grijs (twijfel) rood (onveilig).
Bij het downloaden werd er nog gevraagt of mijn ervaringen
naar McAfee doorgesluisd konden worden,want zo konden ze veel
meer Sites als veilig aangeven.
Ik (McAfee kennende deed dat niet)Dus niks geen gegevens voor McAfee.
Zo ben ik een halfuurtje bezig en al de Sites die ik bezocht,waren safe!
Ineens viel er een opdoffer te incasseren,want Security.nl
sloeg vuurrood uit. Door de vele koppelingen naar tal van andere
webs zochten ze nog steeds informatie want velen zien de
activiteiten van deze Site als Spyware en onveilige handelingen.
Bent u de eigenaar van deze site? Nee!
Bezoekers vinden het een veilige site,las ik nog.
Toch las ik nog een naam die ik hier meer gezien had.
Intussen had ik al die linken opgeschreven,en toen stond ik vast!
Muurvast!!!Maargoed dat er een knop op de computer zit.
Na opstarten was hij niet uit Software te halen.Dus dan maar andere
middelen ingezet(REGGleaner) +nog een andere Tool.
En na het afzagen van zijn poten kon ik hem eindelijk uit SOFTWARE
halen,plus de map in C.
Want ik snap wel dat met al die linken deze site voor vreemden
onveilig overkomt, maar er is me hier nog nooit vreemds overkomen.
Opzich is het wel een veilig gevoel als er gemeld wordt Site OK.
Maar omdat het weer McAfee betrof ,dacht ik vooraf al,wees op je hoede.
En hij zet me natuurlijk niet zomaar vast.
Hebben meer mensen deze Site Advisor gebruikt? Ik dus niet meer!!
Reacties (27)
02-09-2006, 01:29 door Anoniem
Mcafee site advisor geeft sinds vandaag deze mededeling
wanneer ik op security.nl ben:

Bij het testen van deze website vonden wij koppelingen naar
linuxsecurity.com, die downloads doorgeven die door sommigen
als adware, spyware of andere ongewenste programma's worden
gezien.

Wat kan ik nu het beste doen?
02-09-2006, 10:08 door Anoniem
heel verstandig, na een probleem meteen weghalen zodat je
nooit precies zeker weet waar het precies aan lag.

en dat security.nl als onveilig wordt aangemerkt hebben wel
meer mensen gezegd. er staan hier wat links naar andere
sites en tools die ook voor minder goede doelen gebruikt
kunnen worden.
02-09-2006, 13:51 door Anoniem
Precies zoals ik ook al dacht.
Waarom zou ik die Links hier openbaar maken?
En het is toch te begrijpen dat deze links op deze site staan?
Vooral omdat hier naar oplossingen gezocht wordt, en gepubliceerd.
Wat wel opviel dat er te lezen viel,dat veel bezoekers het een goede
site vonden!
Maar wie is de eigenaar? Nou ik weet het ook niet.
Geen ogenblik in al die tijd heb ik gedacht,dat het hier onveilig was!!!
Maar (ALS) de redactie of directie hier op wil reageren ,schept
het misschien een duidelijker beeld!
02-09-2006, 15:56 door Fabienne
Door Beukenoot
Precies zoals ik ook al dacht.
Volgens mij ben je gewoon onterecht aan het panieken...

Door Beukenoot
Waarom zou ik die Links hier
openbaar maken? En het is toch te begrijpen dat deze links
op deze site staan?
Waarom links openbaar maken? Of je het wel of niet doet
maakt totaal niet uit omdat de links gewoon op deze site te
vinden zijn en wat je daar mee doet is je eigen zaak (zie de
uitleg van 'Anoniem op zaterdag 02 september 2006 10:08').

Door Beukenoot
Maar wie is de eigenaar? Nou ik
weet het ook niet.
Wie de eigenaar is???? Waarvan in vredesnaam???? Deze site
of de site's waar naar gelinkt wordt???? Als je contact wilt
met iemand van Security.nl dan kun je bovenin de balk op
deze pagina voldoende informatie vinden hoor... *sigh*

Door Beukenoot
Geen ogenblik in al die tijd heb ik gedacht,dat het hier
onveilig was!!!
Maar (ALS) de redactie of directie hier op wil reageren ,schept
het misschien een duidelijker beeld!
Het is hier ook niet onveilig en ik zie niet in waarom een
redactie zich ineens met dit soort dingen zou moeten gaan
bemoeien. Jij bent immers degene die een probleem heeft met
het bezoeken van deze site en (heel veel) anderen niet. Neem
daarom gewoon even contact op en leg je probleem voor zodat
je een duidelijke uitleg kunt krijgen die je hopelijk kunt
begrijpen.
02-09-2006, 17:09 door Anoniem
Ik gebruik Siteadvisor nu al een hele tijd (als
Firefox-plugin) zonder de minste problemen.
De kleur van het "ballonnetje" is trouwens maar een
indicatie, geen absolute waarheid en al helemaal geen reden
voor paniek.
02-09-2006, 19:48 door Anoniem
Beste Fabienne: (van de TV?)
Ik ben helemaal niet aan het panieken,want met de opmerking
Precies zoals ik dacht,was gericht naar de reacties hierboven!
Want ik dacht vooraf al "het zal toch geen bezoekers afschrikken" zo
als" wat kan ik nu het beste doen?"
En wat die links betreft,er waren er best een paar als twijfelachtig
te bestempelen,Dus ik voel me niet geroepen om de gehele lijst
hier te openbaren. Misschien moet je dit ding zelf eens proberen.
Trouwens ik kreeg gelijk van een van die links bezoek,en niet
McAfee legde mijn PC plat maar Mijn Panda!!!
inclusief het hoe en waarom. Dat kwam vandaag aan het licht.
En nog steeds kom ik met plezier op deze Site,die voor mij
zonder paniek te bezoeken is.
Toen ik eenmaal op die McAfee Site was,kreeg ik de vraag ,
Bent u de eigenaar? Nee en interesseert me dat? Helemaal niet.
En als je goed gelezen hebt,vind ik programma"s van McAfee gewoon
zo geniepig in mekaar steken om dat ik met 4 producten van
hun 1.jaar gedraaid heb.
Altijd zitten zeiken om geld ,je moet dit en je moet dat. Maar
probeer ze maar eens te bereiken. Dol wordt je er van.
De Redactie benaderen? No Way!
Er is al genoeg van "Beuk" onder de mat geschoven.
Maar dat laat me echt niet weerhouden om hier mijn mening te geven.
Ik kom hier graag ,maar als je altijd als Beukenoot reageert, gaan
er blijkbaar overal haren recht staan.
Daarom heb ik iets tegen Anoniem,alleen al omdat je dan niet opvalt!
Ik vond jou reactie ook nog al aanvallend.Maar ja geen probleem!
Desondanks vind ik dat je het geheel beter had moeten lezen!!!!
Dus IK heb geen probleem! En ik ben toch nog reuze kalm!!!!!!
03-09-2006, 00:51 door Pleurtje
reuze kalm? heb je je uitroeptekens in je tekst geteld? Je
kan zo kalm zijn, maar 't komt niet over

Een site 'onveilig' bestempelen omdat er *links* staan naar
sites die *potentieel* gevaarlijk *kunnen* zijn, vind ik
nogal ver gaan. Het is een site over security, die zit mss
wat verder op 'het randje' dan een encyclopedie-site.
Verder is je geblaat best onduidelijk, is je speech nu
gericht op de redactie, deze site, of de software die je draait?

En ik geloof dat niemand hier 'n probleem heeft, zolang je
deze site mag bezoeken, en daartoe niet verplicht bent.
03-09-2006, 10:30 door robertoh
ffie voor de duidelijkheid:

melding McKaffee ;o)

Bij het testen van deze website vonden wij koppelingen naar
linuxsecurity.com, die downloads doorgeven die door sommigen als
adware, spyware of andere ongewenste programma's worden gezien.

Snap niet wat er paniekerig is aan deze melding...

Bij de analyse v d website staat verder niets negatief vermeld,
enkel 2 positieve reacties & bijpassend commentaar.

ter info: copypaste:
Beoordelingen van gebruikers(2)
Classificatie: Deze site is goed
A very good site! It gives a lot of good information how to protect yourself
against fraudulent websites, viruses, Trojan Horses and other malware.
Een zeer goede site! Het geeft veel informatie over hoe men zich kan
beschermen tegen, virussen, Trojaanse Paarden, en andere malware.

Classificatie: Deze site is goed
This site has some good things to offer! like good advice for al of us about
computer security issues!

End of copypaste ;o)

melding is wel een beetje strange, anderzijds als er een kleuter van 4
voor de pc linkje-klik ligt te spelen kan't via een link van security.nl wel is
foutlopen .. er is een potentieel gevaar om je pc schade aan te brengen..
dus is die rode melding misschien niet helemaal onterecht?

.. I don't know .. 8o)
03-09-2006, 10:57 door robertoh
Just 4 the info ..
Deel vd analyse van linuxsecurity.com

Downloads die we op deze site hebben gevonden:

genie.zip
GEVONDEN: Generic BackDoor.l trojan
genie_v151.zip
GEVONDEN: Generic BackDoor.u trojan
srvcheck2.zip
GEVONDEN: Exploit-SrvCheck trojan
WLSI.zip
GEVONDEN: Exploit-Generic.src trojan
SQLTools.rar
GEVONDEN: DDoS-SQLStorm trojan
metacab-2006-04-R3 (metacab-2006-04-R3.zip)
GEVONDEN: Exploit-DcomRpc.gen trojan
metacab-2006-04-R5 (metacab-2006-04-R5.zip)
GEVONDEN: Exploit-DcomRpc.gen trojan
phzine05 (phzine05.zip)
GEVONDEN: W32/Pate.b.dll virus, W32/Pate.b virus
toilet (spewfy.zip)
GEVONDEN: IPSpoofer-B trojan

..zou't toch liever ni in huis hebben..
03-09-2006, 12:14 door Anoniem
Door robertoh
Just 4 the info ..
Deel vd analyse van linuxsecurity.com

Downloads die we op deze site hebben gevonden:

genie.zip
GEVONDEN: Generic BackDoor.l trojan
genie_v151.zip
GEVONDEN: Generic BackDoor.u trojan
srvcheck2.zip
GEVONDEN: Exploit-SrvCheck trojan
WLSI.zip
GEVONDEN: Exploit-Generic.src trojan
SQLTools.rar
GEVONDEN: DDoS-SQLStorm trojan
metacab-2006-04-R3 (metacab-2006-04-R3.zip)
GEVONDEN: Exploit-DcomRpc.gen trojan
metacab-2006-04-R5 (metacab-2006-04-R5.zip)
GEVONDEN: Exploit-DcomRpc.gen trojan
phzine05 (phzine05.zip)
GEVONDEN: W32/Pate.b.dll virus, W32/Pate.b virus
toilet (spewfy.zip)
GEVONDEN: IPSpoofer-B trojan

..zou't toch liever ni in huis hebben..

Misschien kan de redactie de desbetreffende link
verwijderen , dan wordt Security.Nl weer 'groen'
03-09-2006, 14:16 door Anoniem
robertoh.o) Het schijnt dat jij mijn openings story wel begrijpt.
Ik heb gewoon melding gemaakt,wat ik zoal gelezen had.
Na het klikken op een linkje op het program van Mcfee,
bracht mij op een site van hun waarom deze site als niet veilig
bevonden werd.
Al direct liet ik weten hoe ik er over dacht,gewoon veilig.
Waar ik meer de nadruk op legde was,dat McAfee een rot
fabrikant vind,met sneaky methods.
Nu heb jij de analyse van Linux gedaan,dus je weet wel waar het
om gaat. (in de Audi getest?)
En dat er uitgerekend 2 dames zo zitten te zeiken ,moeten ze zelf weten
maar dan moeten ze eerst eens goed lezen.
Als er dan nog een je uitroep tekens gaat tellen,nou dan weet ik
het wel.
Maar evengoed een verrassing je hier te vinden.
Greetings "BEUK''.
03-09-2006, 15:51 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
03-09-2006, 19:52 door Anoniem
Omdat ik die links ook wel eens wou zien heb ik een vraag ,waarom kom
je http://www.atdmt.com niet op.?
dit wou ik wel weten,omdat de onderste balk versiert is
met een rood bord,met de opmerking "Beperkte toegang"
Ook heb ik met Media plaza geen kans op toegang.
Of ligt dit aan mijn firewall?

Fransisca.
05-09-2006, 00:48 door robertoh
een frisse San Miguel 4 senior B ;o)

http://www.sanmiguel.es/
05-09-2006, 08:48 door Anoniem
Off topic.
O.robertoh: You get it. (nachtbraker) Si Senor.
"Beuk"
08-09-2006, 20:29 door Anoniem
Ik heb de Siteadviser geinstalleerd omdat het werd
aangeprezen in de consumentengids van aug 2006 (of sept? dat
weet ik even niet).

Precies hetzelfde! Alles liep in de soep en toen ik het
wilde de installeren, ook nergens te vinden!

Hopelijk heb ik dus iets aan jouw tips, ik ga vanavond
meteen weer aan de slag!

Groet,

[email]blueandwhite_nl@yahoo.com[/email]


Door Beukenoot


Op CNet trof ik McAfee Site Adviser aan.
Dit free te downloaden program,komt dan rechtsboven naast
koppelingen te staan.
Als je een Site bezoekt ,dan geeft een vakje aan of het een
veilige
site betreft,middels groen(veilig) Grijs (twijfel) rood
(onveilig).
Bij het downloaden werd er nog gevraagt of mijn ervaringen
naar McAfee doorgesluisd konden worden,want zo konden ze veel
meer Sites als veilig aangeven.
Ik (McAfee kennende deed dat niet)Dus niks geen gegevens
voor McAfee.
Zo ben ik een halfuurtje bezig en al de Sites die ik
bezocht,waren safe!
Ineens viel er een opdoffer te incasseren,want Security.nl
sloeg vuurrood uit. Door de vele koppelingen naar tal van
andere
webs zochten ze nog steeds informatie want velen zien de
activiteiten van deze Site als Spyware en onveilige handelingen.
Bent u de eigenaar van deze site? Nee!
Bezoekers vinden het een veilige site,las ik nog.
Toch las ik nog een naam die ik hier meer gezien had.
Intussen had ik al die linken opgeschreven,en toen stond ik
vast!
Muurvast!!!Maargoed dat er een knop op de computer zit.
Na opstarten was hij niet uit Software te halen.Dus dan maar
andere
middelen ingezet(REGGleaner) +nog een andere Tool.
En na het afzagen van zijn poten kon ik hem eindelijk uit
SOFTWARE
halen,plus de map in C.
Want ik snap wel dat met al die linken deze site voor vreemden
onveilig overkomt, maar er is me hier nog nooit vreemds
overkomen.
Opzich is het wel een veilig gevoel als er gemeld wordt
Site OK.
Maar omdat het weer McAfee betrof ,dacht ik vooraf al,wees
op je hoede.
En hij zet me natuurlijk niet zomaar vast.
Hebben meer mensen deze Site Advisor gebruikt? Ik dus niet
meer!!
29-09-2006, 22:27 door Anoniem
Van de week kreeg ik een mail van McAfee of ik hun
Site Advisor nog eens wilde proberen,want er waren wat
aanpassingen aangebracht,dus ik kon het beter maar proberen.
Ik twijfelde nog even,maar ik heb voor de eer bedankt.
Omdat ik niet weer het paard van Troye wilde binnen halen.
Want dat er gelijk een voorbereiding geplaatst wordt voor
virus en firewall,dat vertellen ze niet.
Gelukkig maar,want gister liet ik JV16 het register eens nalopen,
en McAfee was nog ruimschoots aanwezig. Tot gister dus.
30-09-2006, 00:37 door Anoniem
zo'n beetje elk programma laat zooi achter, doe daar toch niet
zo overdreven over.
30-09-2006, 10:22 door Anoniem
Ik vind dit niet overdreven Anoniem!
Als je verder eens wist wat JV16 nog opgespoort heeft ,dan heb
ik veel meer ruimte nodig.
En zoals je weet vind ik Anoniem reageren zeer onpersoonlijk.
Maar goed dat is jouw keus,maar ik prefereer dan liever een nickname.
30-09-2006, 14:45 door Anoniem
Hij is nu Groen..!
08-10-2006, 05:38 door lievenme
Door Anoniem
Ik gebruik Siteadvisor nu al een hele tijd (als
Firefox-plugin) zonder de minste problemen.
De kleur van het "ballonnetje" is trouwens maar een
indicatie, geen absolute waarheid en al helemaal geen reden
voor paniek.

volledig mee eens
08-10-2006, 08:56 door Anoniem
Als de kleur maar een indicatie is,en geen absolute
waarheid,wat doe je dan met dat ding.
08-10-2006, 18:18 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem
Als de kleur maar een indicatie is,en geen absolute
waarheid,wat doe je dan met dat ding.

Op de kleur staat een link met de "absolute waarheid"
08-10-2006, 19:22 door Anoniem
De kleur en link zijn geen absolute waarheden.
Vele sites die je bezoekt,staat er te lezen dat ze duizenden sites
in een data base hebben,maar deze kennen we nog niet.
En als je dat wil mag jij dan invullen ,veilig of niet veilig.
Neem nu deze site.Hartstikke onveilig,ten minste dat geeft hij aan.
Maar iedereen op deze site weet dat je hier niks te vrezen hebt.
Dus de absolute waarheid van McAfee Site Advisor klopt niet.
Kijk bovendien je computer maar na,want in het register had het
bij mij al een sleutel geplaatst voor Firewall en virusprogramma.
09-10-2006, 08:42 door Anoniem
De één noemt het een hack-tool, de ander een security-tool. De éen
gebruikt de tool om aan te vallen, de ander gebruikt het om zijn
netwerk te testen en eventueel maatregelen te treffen tegen diegene
die de tool wilt gebruiken om het netwerk aan te vallen.

Vandaar dat antivirus software het vaak als hack-tools beschouwd. En
als je het niet vetrouwd moet je zulke site niet bezoeken. Wat deed je
er in de eerste plaats eigenlijk?
09-10-2006, 16:01 door Anoniem
Mag ik dan aan jou vragen wat je hier doet?
Als je tenminste reageert op de post van 8 okt 19:22.
Want McAfee Site Advisor slaat rood aan bij bezoek aan
Security .nl Tenminste toen ik hem gebruikte,en ook anderen
geven dat aan.
En werkelijk niemand is bang om hier te komen,want er is ook
geen enkele reden toe.
Dat programmaatje slaat enkel uit omdat het hier linken ziet
staan ,die voor hun niet deugen.
Wij weten wel beter dacht ik zo.
Ik ervaar mij hier volkomen veilig. En ik hoop iedereen.
18-10-2006, 15:26 door Anoniem
Ik heb geen negatieve ervaringen met de Mcafee site advisor.
Ze geeft wel eens onterecht twijfelachtige of verkeerde informatie over
de betrouwbaarheid van een website (links), maar daarentegen wordt
het gecompenseerd met vele terechte waarschuwingen omtrent
onbetrouwbare websites.
Hierdoor blijft men waakzaam.
Daarnaast kan men ook feedback geven over de betrouwbaarheid van
websites, wanneer iedereen daaraan meedoet, dan wordt de
webwereld wat veiliger.
Ik vind het een welkome aanwinst !
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.