image

IBill ontkent database hack van 17 miljoen klanten

vrijdag 10 maart 2006, 10:23 door Redactie, 0 reacties

Gisteren werd bekend dat de persoonlijke gegevens van 17 miljoen klanten van de online betaaldienst iBill waren uitgelekt en verkocht aan spammers en identiteitsdieven. Volgens de security bedrijven die de ontdekking hadden gedaan, was het waarschijnlijk het werk van een werknemer. IBill heeft nu op de bekendmaking gereageerd, en laten weten dat men er is ingeluisd. Het zou namelijk helemaal niet gaan om de gegevens van het bedrijf.

"Ik ben de eerste die de FBI zou inlichten en naar '60 Minutes' zou gaan om te vertellen dat we er een zooitje van gemaakt hebben, als dat het geval zou zijn" zegt iBill President Gary Spaniak Jr.

Het bedrijf heeft de eigen gegevens vergeleken met die van de gestolen databases, en kwam tot de conclusie dat het niet om haar klanten gaat. Volgens Lance James van Secure Science zou het mogelijk om een hacker gaan die een reputatie wil vestigen door te zeggen dat hij iBill heeft gehackt, maar in werkelijkheid alleen de naam van een andere database heeft veranderd. Een andere mogelijkheid is dat spammers meer zouden betalen voor de database van iBill.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.