Volgens onderzoek van e-mail marketeer ExactTarget worden op vrijdag de meeste e-mails geopend, terwijl gebruikers op zondag de meeste advertentie links openen. Alle ondernemingen moeten dan ook overwegen om op vrijdag of zondag hun "mass-marketing e-mails" te versturen, aldus het onderzoek waaraan meer dan 4000 bedrijven en 2,7 miljard berichten "deelnamen".
Op vrijdag worden namelijk veel minder normale berichten verstuurd. Spamberichten hebben deze dag hierdoor meer kans om gelezen te worden. Slechts 40% van de "marketing e-mails" wordt namelijk gelezen, wat aangeeft dat de meeste mensen ze meteen verwijderen of een spamfilter gebruiken. Ondanks alle irritatie die spam opwekt gebruikt slechts 0,25% de "unsubscribe" optie die in de e-mails aanwezig is. Nu wordt er regelmatig gewaarschuwd om deze links niet te gebruiken omdat dit spammers laat weten dat het e-mailaccount actief is. Een andere reden is dat mensen spam accepteren als iets waar niets aan gedaan kan worden.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.