image

"Helpdesk betekent einde van Windows OneCare"

zaterdag 3 juni 2006, 09:50 door Redactie, 5 reacties

Afgelopen woensdag lanceerde Microsoft haar nieuwe beveiligingsdienst "Windows Live OneCare". Volgens de softwaregigant zal de dienst winstgevend zijn, maar critici hebben hun twijfels. Microsoft heeft weinig ervaring in het ondersteunen van klanten. Klanten die geen kaas van beveiliging hebben gegeten.

De doelgroep van OneCare is namelijk 70% van de gebruikers die geen security software gebruiken. Hoe Microsoft dan denkt dat haar dienst voor 50 dollar per jaar winstgevend is, is de vraag. Slechts één telefoontje naar de helpdesk kan meer kosten, en gezien de achtergrond van de doelgroep zal dit aardig wat helpdesktelefoontjes gaan opleveren.

Onlangs speelde Steve Ballmer voor helpdesk, maar hij slaagde er niet in om de computer van een vriend schoon te krijgen. Er moest uiteindelijk een heel team van Microsoft technici aan te pas komen om alle problemen te verhelpen. Het vereist niet veel fanatasie om voor te stellen dat veel OneCare gebruikers in hetzelfde schuitje zitten, aldus Richard Stiennon.

Reacties (5)
03-06-2006, 14:08 door Anoniem
Het plan van Microsoft is om OneCare systeem op de lange
duur ook door te voeren naar server omgevingen. Een paar
drukken op de knop voor wat keuzes zou dan alles moeten zijn
waar een klant zich zorgen om hoeft te maken om een systeem
te hebben dat zichzelf onderhoud en waar je geen omkijken
meer naar hebt. Ik zie het ze bij de consumenten in dit
formaat al niet doen, laat staan dat ik ze serieus ga nemen
voor de grotere plannen.
03-06-2006, 14:14 door Anoniem
Lachwekkend hoe er van uit wordt gegaan dat de helpdesk problemen
probeert op te lossen. Helpdesks zijn er om problemen te marginaliseren,
om gebruikers op een dwaalspoor te zetten, en vooral om een
wondermiddelen aan te bieden, zoals: heeft u alle patches geinstalleerd?
Heeft u het besturingssysteem al opnieuw geinstalleerd? Heeft u al
hardware onderdeel x voor hardware onderdeel y gewisseld?

Klagen heeft geen zin want het probleem alles is op te lossen door te
vermijden of niet als probleem te zien.

Microsoft's helpdesk is uitsluitend geintresseerd in "hoe laten we het
publiek denken dat het product en bedrijf geweldig is?"
03-06-2006, 14:28 door Anoniem
ff voor de duidelijkheid: Eerst ga je Windows kopen dat
aangeprezen is als 'nu met meer security' en dan moet je nog
een keer betalen voor een beveiliging?

moehahahaha
04-06-2006, 18:41 door Anoniem
Al een half jaar bezoek ik regelmatig Windows Live safety Center.Dit is nu
onderdeel geworden van Windows Live on Care. Woensdag dus als
nieuw onderdeel van Microsoft verder.Als second opinion laat ik
woensdagavond naar virussen en spyware scannen.Juist 1 virus
gevonden.Al 4 scanners heb ik er op los gelaten,maar er is gewoon niets
te vinden.Zou dit politiek zijn om mij binnen boord te krijgen? Kijk als ze dat
virus zouden verwijderen was het wat anders. Maar op het einde van de
scan laten ze weten dat alles 100% in orde is.
06-06-2006, 08:51 door Anoniem
Vind het belangenverstrengeling eerste klas. Ze creeeren zelf een partij
gaten waar je U tegen zegt en dan windows Live Ever Care?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.