Afgelopen woensdag lanceerde Microsoft haar nieuwe beveiligingsdienst "Windows Live OneCare". Volgens de softwaregigant zal de dienst winstgevend zijn, maar critici hebben hun twijfels. Microsoft heeft weinig ervaring in het ondersteunen van klanten. Klanten die geen kaas van beveiliging hebben gegeten.
De doelgroep van OneCare is namelijk 70% van de gebruikers die geen security software gebruiken. Hoe Microsoft dan denkt dat haar dienst voor 50 dollar per jaar winstgevend is, is de vraag. Slechts één telefoontje naar de helpdesk kan meer kosten, en gezien de achtergrond van de doelgroep zal dit aardig wat helpdesktelefoontjes gaan opleveren.
Onlangs speelde Steve Ballmer voor helpdesk, maar hij slaagde er niet in om de computer van een vriend schoon te krijgen. Er moest uiteindelijk een heel team van Microsoft technici aan te pas komen om alle problemen te verhelpen. Het vereist niet veel fanatasie om voor te stellen dat veel OneCare gebruikers in hetzelfde schuitje zitten, aldus Richard Stiennon.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.